Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Jeg hadde i september veldig verking nederst i ryggen og nedover i bena(helt ut i foten).Kjentes ut som voksesmerter og varte et par-tre dager mest på kvelden og natta.Dette kom igjen i mars og nå har jeg ikke hatt det siden.Jeg har hatt endel hodepine og følt meg utmattet,har vondt bak det ene øyet og vanskelig for å fokusere.Kan dette linkes til MS?
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Nei, men mulig til Bechterev. http://www.revmatiker.no/Plager/Diagnoser/Bekhterev
Gjest super Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Husk at MS er en av de store symptomapekattene!! Jeg hadde så og si alle symptomene (noen nok så kraftige) på MS av og på i flere måneder, og var overbevist om at det måtte være det. Jeg krevde MR, og da jeg fikk resultatet (ingen utslag) forsvant mange av symptomene i løpet av kort tid. Det var heller ingen utslag på noen andre prøver. I følge de legene jeg snakket med, så var det visst "rutine" med pasienter som var bekymret for at de kroppslige plagene deres skyltes MS. Google kan være skummelt... Ta en tur til legen for å berolige deg selv, det er sikkert ikke noe alvorlig! Lykke til!
Gjest Ts Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Takk for svar vet at jeg nok burde ta dette opo med legen,og at det mest sannsynlig ikke er ms. Var ikke jeg som har surfet rundt på Internett for å finne disse symptomene,men en lege jeg kjenner som faktisk kom opp med denne diagnosen da vi pratet.Ellers er jeg helt enig i at google er farlig når det kommer til å selvsiagnostisere. Ville bare høre om det var andre med samme opplevelse,evt med ms diagnose som kunne fortelle meg litt om hvordan det hele startet.Selv om dette nok er veldig individuelt er det ofte enklere å forstå når ikke-fagligutdannede rammede av sykdommen forklarer
Gjest Ts Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Merkelig at jeg i kveld skulle få disse smertene tilbake igjen.Da kan jeg i det minste forklare nærmere hvordan det kjennes.Smertene/verkingen begynte foran i leggen,så også bak i leggen.Nå har det spredt seg oppover til å gjelde hele benet(ja det er mest det ene benet denne gangen) opp til rumpa cirka.Aller mest vondt i kneområdet og nederst i leggen.Ingen smerter i ryggen som sist.Men igår hadde jeg denne verkingen i underarmen på innsiden.Hjelper ikke å sette bena høyt,tvert i mot.gruer meg allerede til natten :s
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå