Gjest Harriet Skrevet 19. mai 2011 #21 Skrevet 19. mai 2011 Nei, det gjør jeg aldri. Har bekjente i forsikringsbransjen og er blitt skikkelig advart mot akkurat dette, da det er en veldig vanlig brannårsak.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #22 Skrevet 19. mai 2011 Av ren nysgjerrighet, dere som lar vaskemaskin og lignende stå på når dere sover eller når dere forlater huset - lar dere være å bruke sikkerhetsbelte i bilen? Som oftest skjer det jo ikke noe når man kjører heller...
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #23 Skrevet 19. mai 2011 Da jeg voks opp, brukte pappa alltid å ta en runde i huset før vi skulle ut, for å sjekke at vannkoker ol. ikke sto i og vaskemaskinen måtte stoppes om den sto på. Mamma satte derimot på vaskemaskinen igjen om han gikk ut døra først hehehe Jeg slår kun på vaskemaskinen når jeg vet jeg skal være hjemme til den er ferdig. Men 5min for å stikke innom butikken hvis jeg må ha noe, det synes jeg går greit liksom. Sannsynligheten for at noe skjer akkurat da er ganske lav, og om det skulle skje, så finner jeg raskt ut det (sikkert like raskt som jeg ville ellers, kanskje raskerer da jeg passerer maskinen når jeg går inn/ut døra). vet du hvor mye det brenner i en maskin på 5 miinutter?
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 19. mai 2011 #24 Skrevet 19. mai 2011 Ojsann.. Jeg får slutte å sette den på når jeg går fra huset da. Jeg bare har litt problemer med å forstå hvordan jeg da kan få vasket opp hele haugen med klær som hoper seg opp etter meg, mannen, og barnehagegutten vår.. Rekker dere å vaske klær i ukedagene i det hele tatt dere andre som har barnehagebarn?
spinnwild Skrevet 19. mai 2011 #25 Skrevet 19. mai 2011 vet du hvor mye det brenner i en maskin på 5 miinutter? det er sikkert mye...
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #26 Skrevet 19. mai 2011 Nei. Vaskemaskin i fellesvaskeri så har kun 3 timer tilmålt tid av gangen.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #27 Skrevet 19. mai 2011 Ojsann.. Jeg får slutte å sette den på når jeg går fra huset da. Jeg bare har litt problemer med å forstå hvordan jeg da kan få vasket opp hele haugen med klær som hoper seg opp etter meg, mannen, og barnehagegutten vår.. Rekker dere å vaske klær i ukedagene i det hele tatt dere andre som har barnehagebarn? Kan ikke huske det var noe problem og vi hadde til og med tilmålt tid i vaskekjeller. Fikk ikke egen vaskemaskin før knøttet var 2 år. Du kan gjøre klar en vaskemaskin på morgenen sånn at det bare er å trykke på knappen når du kommer hjem fra jobb. Da rekker du iallfall en maskin til før du legger deg.
Zoë Castillo Skrevet 19. mai 2011 #28 Skrevet 19. mai 2011 Stort sett setter jeg det på kun når jeg er hjemme hele tida, spesielt tørketrommel. Dette er både pga at jeg er litt redd for lo-filteret og kondensatoren, og fordi den piper og går til at noen skrur den av. Vaskemaskina bruker jeg bare når jeg er hjemme og våken, dette pga at jeg vil ta ut klærne med en gang. Oppvaskmaskina går stort sett på natta, da den settes på i forbindelse med kvelds-ryddinga. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har tenkt så mye på brann i disse artiklene, annet enn tørketrommelen. Jeg er veldig påpasselig med å skru av alle media-el-produkter om kvelden, men nå skal jeg nok bli flinkere med disse produktene også. Vi har forresten vaskemaskin og oppvaskmaskin som er 2 år gammel, og tørketrommelen er 3 år gammel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå