cellar Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Setter kun på når jeg vet jeg skal være hjemme til den er ferdig. Hender jo jeg MÅ ut en tur allikevel, men da er jeg borte maks 20min. Ligger nok grunnet i oppveksten, slår alltid av lys og apparater som står på før jeg går ut. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 ja, men ikke hvis jeg blir borte en hel dag, da begynner det å lute litt for mye. men det har kansje noe med at vaskemaskinens varmeelement ikke fungerer, så alt vaskes i kaldtvann. går ikke lenger enn til postkassa når tørketrommelen står på.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 Aldri! Jeg går heller ikke og legger meg. Har opplevd en vannlekkasje og det fulgte med så mye dritt i kjølevann at jeg gjør alt for at det ikke skal skje igjen. En ting er vannlekkasje, men det er også en brannfare.
Schadenfreude Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 (Jeg sakser inn noe jeg skrev i en annen tråd om oppvaskmaskiner.) Oppvaskmaskiner, vaskemaskiner og lignende bør ikke stå på når du ikke er hjemme, eller mens du sover. DSB-notis. Selv har jeg relativt ny oppvask- og vaskemaskin, men de brukes kun når jeg er hjemme og er våken. Etter at foreldrene til en kompis kom hjem fra en kort handletur til en vaskemaskin i full fyr i kjelleren, holder jeg meg heller godt over på den sikre siden... (Det gikk heldigvis bra med huset, men jeg tør ikke tenke på hvordan det hadde gått om det var helgehandelen som skulle gjøres og ikke bare brød og melk i butikken på hjørnet.)
Gjest Leonidene Skrevet 19. mai 2011 #7 Skrevet 19. mai 2011 Nei. Vil ikkje la klærne ligge i maskina for lenge og dessuten er det en liten fare for å oversvømme badet, så eg vil være heime og følge med.
Gjest grønnfi Skrevet 19. mai 2011 #8 Skrevet 19. mai 2011 Jeg er en av de uforsiktige....... Vet at det kan begynne å brenne, vannlekkasje og annen dritt. Men setter på maskinen uansett uten å tenke om jeg skal ut av huset...... Sambo er forarget over at jeg er så lite påpasselig. 1
spinnwild Skrevet 19. mai 2011 #9 Skrevet 19. mai 2011 Da jeg voks opp, brukte pappa alltid å ta en runde i huset før vi skulle ut, for å sjekke at vannkoker ol. ikke sto i og vaskemaskinen måtte stoppes om den sto på. Mamma satte derimot på vaskemaskinen igjen om han gikk ut døra først hehehe Jeg slår kun på vaskemaskinen når jeg vet jeg skal være hjemme til den er ferdig. Men 5min for å stikke innom butikken hvis jeg må ha noe, det synes jeg går greit liksom. Sannsynligheten for at noe skjer akkurat da er ganske lav, og om det skulle skje, så finner jeg raskt ut det (sikkert like raskt som jeg ville ellers, kanskje raskerer da jeg passerer maskinen når jeg går inn/ut døra).
Gina_ Skrevet 19. mai 2011 #10 Skrevet 19. mai 2011 Nei, jeg går aldri fra vaskemaskin eller oppvaskmaskin. Den ene er gammel, den andre lekker litt vann for tida, så det tør jeg ikke.
Gjest Lottiplott Skrevet 19. mai 2011 #11 Skrevet 19. mai 2011 Jeg kjører både oppvaskmaskin og vaskemaskin om natta, men jeg sover VELDIG lett, og våkner av det meste. Dersom jeg skal ut lenger enn en halvtime utsetter jeg start på vaskemaskinen, så den begynner rett før jeg kommer hjem. Begge apparatene er kun halvannet år gamle, så stoler på dem (i den grad det går :-p).
Djungelvrål Skrevet 19. mai 2011 #12 Skrevet 19. mai 2011 Ja, vi har vaskerom som er bygget etter forskriftene med sluk på gulvet, har ingen problemer med å sette den på å dra bort en dag.
Gjest Consensio Skrevet 19. mai 2011 #13 Skrevet 19. mai 2011 Nei. Jeg vil helst ikke at det skal begynne å brenne her. Veldig ofte blir det branntilløp i vaskemaskiner/oppvaskmaskiner, og om man ikke er hjemme så får man heller ikke stoppet det i tide dersom det skulle skje. Brannvesenet her i byen er ute på brannalarm forårsaket av disse maskinene gjennomsnittlig 3 ganger pr uke. Det er ganske mye i en by med 40 tusen innbyggere.
spinnwild Skrevet 19. mai 2011 #14 Skrevet 19. mai 2011 (endret) Det er jo ikke bare brann og vann å frykte, klærne har jo ikke godt av å bli liggende for lenge i maskinen heller, selv om det er enklere å vaske klærne en gang til enn å fikse etter oversvømmelse/brann... Endret 19. mai 2011 av spinnwild
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #15 Skrevet 19. mai 2011 Jeg skjønner ikke at dere tørr å legge dere med oppvaskmaskin/tørketrommel/vaskemaskin i gang. Bare sjekk her. Greit nok om det begynner å brenne når jeg er ute, men jeg bor i en flermannsbolig så en brann vil få konsekvenser for mange flere enn meg. I tillegg så snakk med noen som har mistet alt de eide. Døde ting er greit, men man har så mange minner og uerstattelige ting.
morningbird Skrevet 19. mai 2011 #16 Skrevet 19. mai 2011 Vanligvis slår vi av alle apparater når vi skal på ferie, men ikke hvis vi bare skal være borte i noen få timer. Det er selvfølgelig best å slå av de større apparatene, dersom disse ikke absolutt behøver å være på.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #17 Skrevet 19. mai 2011 Før: Aldri. Var veldig nøye på dette. Nå, etter at vi fikk baby, er hodet fullt av bekymringer og stress over å få hverdagen til å gå opp, og rekke alt vi skal i løpet av en dag med jobb og barnehage og div andre gjøremål, og da setter jeg glatt på vaskemaskina rett før vi går i butikken, uten å ofre det en tanke. Håper jeg blir "som folk" igjen når de mest slitsomme årene er tilbakelagt
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #18 Skrevet 19. mai 2011 Hvorfor/hvorfor ikke? nei, aldri. Brannfaren. Drt er vel det husholdningsapparatet som starter kansje mest brann i norge. Ofte så starter brann på vaskerommet. Er maskinen noen år, så er det enda verre.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #19 Skrevet 19. mai 2011 Både oppvaskmaskin og klesvasken står på når vi ikke er hjemme, med mindre klesvasken står på kokvask. Tørketrommel tørr jeg heller ikke bruke, om så hadde jeg aldri dratt fra den. Vi har ganske omfattende alarmsystem som varsel oss på mobilen ved den minste ting, og vi er sjeldent lengre unna enn en 10min kjøretur. Brannstasjonen er også bare et steinkast unna, og som oftest er det andre personer i bygget som har tilgang til leiligheten vår. Så jeg tørr å ta risikoen.
Gjest Consensio Skrevet 19. mai 2011 #20 Skrevet 19. mai 2011 Får man igjen på forsikringen dersom det har vært branntilløp/utviklet brann pga oppvaskmaskin/vaskemaskin dersom man ikke har vært hjemme? Om man får igjen, så syns jeg dette burde blitt endret på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå