Gå til innhold

Tips mot angstmage

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får løs mage hver gang jeg skal til psykolog eller på angsttrening, noe som også påvirker meg på den måten at jeg frykter jeg må på do midt i timen med behandler. Er det noen tips for å unngå dette? Prøvde potetmel i vann et par timer før jeg skulle avgårde, men det hjalp ikke så mye.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

er dt virklig noe som heter angstmage. tror jeg sliter med samme sak, får angstmage hver gang jeg har tentamen/prøve!!! utrolig irriterende.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det heter angstmage, men det blir ihvertfall utløst på grunn av stress og uro hos meg som er en del av angsten.

AnonymBruker
Skrevet

har du snakket med en lege om dette? hva slags råd fikk du?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke turt å ta det opp. Synes det er så ekkelt og flaut å prate om. :sjenert:

Skrevet

Angstmage kommer av "fight or flight"-modusen kroppen kommer i når man blir redd og nervøs.. Da kvitter kroppen seg med all unødvendig ting den ikke vil bruke energi på når den skal enten kjempe eller rømme..

Derfor opplever man at man får diare siden kroppen slipper ut avfallstoffene den ikke vil bruke energi på å fordøye når man skal være allert!

Vet dessverre ingen råd om hvordan man kan hjelpe mot dette, bortsett fra angsttrening og terapi som du allerede gjør..:)

AnonymBruker
Skrevet

omg! jeg tør heller ikke, jeg føler det høres så dumt ut..og at legen vil ikke forstå..

tror its all in our mind, we er redd for å få angstmage(?), og vi tenker på det, og så skjer det...men ikke alltid da.

Skrevet

som sagt ovenfor her, dette er helt normalt.

hver gang jeg er nervøs går det rett til magen, jeg sørger for å gå på do før jeg går dit jeg skal slik at jeg slipper å tenke på det på veien dit eller mens jeg sitter der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre at det er normalt, og det viser kanskje hvor stor frykten egentlig sitter i meg. For tankene mine er egentlig ikke mer engstelig da enn andre dager, allikevel skjer det.

Går alltid på do først men det hender jeg må 2-3 ganger. Og da vet jeg liksom ikke om jeg rekker det før jeg må dra.

Skrevet

Det kan jo hjelpe med ting som skal forhindre diare? Som idoform eller lignende?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får prøve Idoform. :)

AnonymBruker
Skrevet

Litt fælt navn egentlig. I do form. :fnise:

Skrevet

Litt fælt navn egentlig. I do form. :fnise:

Hehehe ja, hadde egentlig tenkt å skrive det, men ville ikke være for tullete..hehe

I do form..knis!

Skrevet

Har prøvd en teknikk med hell, når ikke angsten er på det absolutt verste såklart, men den roer litt da også.

Jeg prøver å kjøre på med denne øvelsen såfort jeg merker noe.

Pust dypt inn gjennom nesa, mens du inni deg sier Tung og rolig, og så puster du rolig ut gjennom munnen imens du teller inni deg 1-2-3-4... Gjerne flere ganger hvis det er behov.... Lukker øynene for å konsentrere meg mest mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...