Gå til innhold

Urinveisinfeksjon og soppinfeksjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg har vært såpass uheldig å ha dratt på meg både en urinveisinfeksjon og en soppinfeksjon. Hadde sex i helgen, og er temmelig sikker på at det er derfor jeg har fått det nå. Jeg har hatt soppinfeksjon mange ganger før og skal starte med behandling i kveld. Urinveisinfeksjon har jeg hatt lite av tidligere, og er usikker på hvor lenge jeg kan gå før jeg bør komme meg til legen. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg tranebærekstrakt eller lignende på apoteket. Fungerer i løpet av en dag (slutter å gjøre vondt) og helt fin etter et par dager. Ville ikke dratt til legen med mindre tranebær ikke funker, eller du får blod i urinen (dette rådet har jeg selv fått av legen, men det skader sikkert ikke å ringe en gang for mye om du er usikker!)

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg tranebærekstrakt eller lignende på apoteket. Fungerer i løpet av en dag (slutter å gjøre vondt) og helt fin etter et par dager. Ville ikke dratt til legen med mindre tranebær ikke funker, eller du får blod i urinen (dette rådet har jeg selv fått av legen, men det skader sikkert ikke å ringe en gang for mye om du er usikker!)

Er ikke apotek her jeg bor. Må kjøre i en halvtime for å komme til nærmeste apotek, noe som blir litt vanskelig siden jeg ikke har bil. Er det noe annet jeg kan prøve?

AnonymBruker
Skrevet

Drikk masse masse vann, da går du oftere å tisser slik at noe av bakteriene blir raskere "skylt" ut.. men dette er langt fra like effektivt.

Kanskje du kan bestille det på nett noen plass? Tror vitus har nettbutikk og dem har iallefall tranebærekstrakt koster 100-150 kroner.

AnonymBruker
Skrevet

Drikk masse masse vann, da går du oftere å tisser slik at noe av bakteriene blir raskere "skylt" ut.. men dette er langt fra like effektivt.

Kanskje du kan bestille det på nett noen plass? Tror vitus har nettbutikk og dem har iallefall tranebærekstrakt koster 100-150 kroner.

Har drukket masse vann idag, og går på do ca en gang i timen.

Det hadde vært en mulighet å bestille det på nett, men jeg skulle gjerne ha hatt det så raskt som mulig. Vil tro at hvis man bestiller på nett, så får man det ikke før et par dager senere.

AnonymBruker
Skrevet

De har ofte tranebærtabletter på vanlige butikker, i kosttilskudd-hyllene :)

Skrevet

Sier som andre her også: Tranebærtabletter, tranebærtabletter, tranebærtabletter! Kjøp det (enten på apotek eller i vanlig butikk) og ta ofte. Det fungerer raskt og holder UVI borte for mange. Jeg (som gikk i ett år i strekk omtrent med UVI) har gått i et halvt år uten nå, fordi jeg tar tranebærtabletter. Verdt å prøve :)

Gjest Nadezhda
Skrevet

De har ofte tranebærtabletter på vanlige butikker, i kosttilskudd-hyllene :)

Pleier å ha tranebærjuice også. Ville kjøpt begge deler og bare bøtta nedpå :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Skal få noen i huset her til å reise på butikken å få tak i tranebærtabletter til meg! Holder snart ikke ut lenger. Hvor raskt vil det gi virkning?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har så vondt så kom deg til lege!! Ikke medisiner deg selv med alternativ medisin. Tranebær er fint å vedlikeholde med eller ta det helt i starten.

Ring legen med en gang i morgen tidlig, ta smertestillende i dag så det roer seg litt. Drikk noe surt: appelsinjuice, grapefruktjuice, tranebærjuice. Eller bare vann som er mest for å skylle ut.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har så vondt så kom deg til lege!! Ikke medisiner deg selv med alternativ medisin. Tranebær er fint å vedlikeholde med eller ta det helt i starten.

Ring legen med en gang i morgen tidlig, ta smertestillende i dag så det roer seg litt. Drikk noe surt: appelsinjuice, grapefruktjuice, tranebærjuice. Eller bare vann som er mest for å skylle ut.

Har fått i meg tranebærtabletter. Kjennes noe bedre ut nå, føler ikke på den trangen til å måtte løpe på do hele tiden. Gjør ikke så vondt å få det ut heller så tror dette skal gå bra. Jeg kommer nok til å ringe til legen i morgen uansett!

Takk for alle råd :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...