Gå til innhold

Vil ned mest mulig på 8 uker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først må jeg si ay jeg vet så indelig godt at man ikke skal råslanke seg og jeg vet masse om kosthold, ernæring og livsstilsendring.

Men nu har det seg slik at jeg i løpet av flere år har gått ned mange kilo. Med å legge om kostholdet og være mer i aktivitet. Det har gått sakte, men sikkert nedover og jeg føler at både kroppen og hodet har hatt godt av at det har tatt tid.

Av forskjellige grunner har jeg det siste hale året lagt på meg igjen. Veldig dumt, ja, men sånn er det. Og på grunn av noe som skjer om 2 måneder ønsker jeg å gå ned så mye som mulig på den tiden uten å utvikle noen spiseforstyrrelse. Etter det er målet å legge om til et normalt og sunt kosthold igjen.

Noen som har tips? Og vær så snill, ikke kom med råd om at dette ikke er måten å gjøre det på - jeg vet det så indelig vel, men jeg har så lyst å være tynnest mulig om 8 uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt eneste råd, som for tiden fungerer bra for meg, er å spise riktig, ofte og mye mosjon. Jeg går ned i snitt 600gr pr uke. Jeg får i meg nok mat, 4 måltider + frukt/mellommåltid, går fra jobb hver dag(40 min), går minst en tur på en halvtime hver kveld i tillegg.

Noe bedre råd har jeg dessverre ikke :(

AnonymBruker
Skrevet

Mitt eneste råd, som for tiden fungerer bra for meg, er å spise riktig, ofte og mye mosjon. Jeg går ned i snitt 600gr pr uke. Jeg får i meg nok mat, 4 måltider + frukt/mellommåltid, går fra jobb hver dag(40 min), går minst en tur på en halvtime hver kveld i tillegg.

Noe bedre råd har jeg dessverre ikke :(

Veldig bra råd - når man skal bruke riktig tid. Omtrent slik jeg har gått ned flere titalls kilo over flere år.

Men... det blir bare 4-5 kg på 2 måneder og jeg skulle så gjerne gå ned mer enn det....

AnonymBruker
Skrevet

Først må jeg si ay jeg vet så indelig godt at man ikke skal råslanke seg og jeg vet masse om kosthold, ernæring og livsstilsendring.

Men nu har det seg slik at jeg i løpet av flere år har gått ned mange kilo. Med å legge om kostholdet og være mer i aktivitet. Det har gått sakte, men sikkert nedover og jeg føler at både kroppen og hodet har hatt godt av at det har tatt tid.

Av forskjellige grunner har jeg det siste hale året lagt på meg igjen. Veldig dumt, ja, men sånn er det. Og på grunn av noe som skjer om 2 måneder ønsker jeg å gå ned så mye som mulig på den tiden uten å utvikle noen spiseforstyrrelse. Etter det er målet å legge om til et normalt og sunt kosthold igjen.

Noen som har tips? Og vær så snill, ikke kom med råd om at dette ikke er måten å gjøre det på - jeg vet det så indelig vel, men jeg har så lyst å være tynnest mulig om 8 uker...

Regelmessige måltider, hver tredje timer, prøv deg på 5-6 måltider om dagen. De skal ikke være store. Ikke spis rett før du legger deg, la det være hvertfall to timer uten mat før du legger deg. Tren ofte, men ikke så det går utover dine evner. Du kan gå en ca 45 minutters lang tur hver dag før frokost, i et relativt raskt tempo. Ellers bør du trene både styrke og utholdenhet. Det sies at jogging/løping er mest effektivt. Men når du trener styrke bør du gjøre det først for deretter å løpe intervaller på en økt. Det forbrenner mye=) Kutt ut søtsaker og poteter. Erstatt potetene med brun ris. Heller ikke lettbrus, siden det øker suget på søtsaker. Spis mye grønnsaker og frukt, men ikke for mye banan, det er fint etter trening, men inneholder mye karbohydrater. :)

AnonymBruker
Skrevet

Du vil bare gå ned i muskler om det blir for raskt. Ikke akkurat verdt det..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, bli med meg p suppedietten? Jeg starter 29 mai og 10 kg er maalet paa 4 uker.

Skrevet

TS, bli med meg p suppedietten? Jeg starter 29 mai og 10 kg er maalet paa 4 uker.

Idioti

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Your opinion.

Folk er forskjellige :) Min mor gikk ned 9 kg og har etter holdt seg og er i storform idag.

Jeg har aldri gjort det dog.

• Liker 1
Skrevet

Spis ofte og riktig. Tren 4 ganger i uken 2 ggr cardi og 2 ggr styrke :)

Skrevet

Med sykehusdietten er man vel en ute på dietten og må ha så så lang tid før man kan gå på igjen! Ti kg på en mnd kan da ikke gå ann hvis man ikke veier virkelig mye på forhånd. Hvis man veier så mye bør man jo ta dette med legen...

AnonymBruker
Skrevet

Hva går det ut på?

TS

Skrevet

Veldig bra råd - når man skal bruke riktig tid. Omtrent slik jeg har gått ned flere titalls kilo over flere år.

Men... det blir bare 4-5 kg på 2 måneder og jeg skulle så gjerne gå ned mer enn det....

Hvis det er vekt du vil bli kvitt kan jo bli med på de idiotiske suppediettene. Da må du være klar over at du ikke bare mister fett, men også muskler. Slik at du antageligvis blir like slafsete etter kort tid igjen når du opptar normal kost.

Skal du gå ned i fettprosent så går det ikke an å tvinge det fortere. Hadde du funnet opp en sånn superrask metode så hadde du antageligvis blitt rik.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Regelmessige måltider, hver tredje timer, prøv deg på 5-6 måltider om dagen. De skal ikke være store. Ikke spis rett før du legger deg, la det være hvertfall to timer uten mat før du legger deg. Tren ofte, men ikke så det går utover dine evner. Du kan gå en ca 45 minutters lang tur hver dag før frokost, i et relativt raskt tempo. Ellers bør du trene både styrke og utholdenhet. Det sies at jogging/løping er mest effektivt. Men når du trener styrke bør du gjøre det først for deretter å løpe intervaller på en økt. Det forbrenner mye=) Kutt ut søtsaker og poteter. Erstatt potetene med brun ris. Heller ikke lettbrus, siden det øker suget på søtsaker. Spis mye grønnsaker og frukt, men ikke for mye banan, det er fint etter trening, men inneholder mye karbohydrater. :)

Kan du spare oss for det 5-6 måltider p*sset? Det at man må spise et visst antall måltid for å enten gå ned på en sunn måte, eller gå opp er bare en myte, som er avkreftet. Det har ikke noe å si hvor ofte man spiser, bare man spiser nok, eller for de som skal gå ned "litt mindre enn man egentlig skal".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du spare oss for det 5-6 måltider p*sset? Det at man må spise et visst antall måltid for å enten gå ned på en sunn måte, eller gå opp er bare en myte, som er avkreftet. Det har ikke noe å si hvor ofte man spiser, bare man spiser nok, eller for de som skal gå ned "litt mindre enn man egentlig skal".

Er enig i det du sier av inntaket, men man bør spise regelmessig, det står jeg på. Det øker forbrenningen og man får et jevnt blodsukker. Sier ikke at det må være et visst antall, jeg sier at det er helst fordelaktig. Det er for eksempel ikke særlig bra å fråtse kun middag på en dag.

Skrevet

helt enig i at man bør spise mange små måltider i løpet av dagen. Det vil gi mye mer stabilt blodsukker, og man vil ikke gå og føle seg sulten eller "fysen" hele dagen. Det har mye å si om man skal prøve å gå ned i vekt.

Skrevet

Er enig i det du sier av inntaket, men man bør spise regelmessig, det står jeg på. Det øker forbrenningen og man får et jevnt blodsukker. Sier ikke at det må være et visst antall, jeg sier at det er helst fordelaktig. Det er for eksempel ikke særlig bra å fråtse kun middag på en dag.

Kan du dokumentere at det å spise oftere øker forbrenningen? Og hva med oss soom ikke merker svingninger i blodsukkeret? Det tror jeg gjelder en god del. Og hvorfor er det ikke særlig bra å "fråtse" kun middag en dag? Forklaring?

Skrevet

Kan du dokumentere at det å spise oftere øker forbrenningen? Og hva med oss soom ikke merker svingninger i blodsukkeret? Det tror jeg gjelder en god del. Og hvorfor er det ikke særlig bra å "fråtse" kun middag en dag? Forklaring?

Jeg skrev da ingenting om at det økte forbrenningen?

Mange er ikke klar over svingningene i blodsukkeret før de har snudd om på kostholdet selv.

Grunnen til at jeg anbefaler mange små måltider istedenfor noen få store;

ved 2-3 store måltider vil man ofte være veldig sulten når man først skal spise, og da er det lett å overspise. Man spiser raskere, og merker ikke alltid når man er mett.

Spiser man små måltider fordelt utover dagen, vil man få mye lavere blodsukkerstigning, som igjen fører til lengre metthetsfølelse.

Jeg forandret selv kostholdet mitt for 1.5 år siden. Jeg byttet bort raske karbohydrater med langsomme, og spiste 5-6 små måltider fordelt utover en hel dag, og jeg merket STORE forandringer i kroppen:

- MYE mer stabilt humør, jeg var ikke gretten, irritabel, trøtt, slapp, og jeg fikk mye mer energi.

- Den reduserte mengden karbohydrater gjorde også til at jeg fikk mye finere hud, ble mye mindre oppblåst, og jeg hadde mye mer overskudd.

Jeg sier ikke at dette er den rette måten for alle, og det er veldig tydelig at folk som er imot lavkarbo-mange-måltider-for-dagen-kosthold, blir svært negative og forsvarsinnstilt når jeg(eller andre) anbefaler dette, men mange forandrer mening når de har prøvd dette selv.

Om du klarer fint å spise rolig, sunt og lite, og stoppe når når du har spist nok på et 2-måltider-for-dagen-kosthold, så er det bare å fortsette, men jeg vet at for mange som vil gå ned i vekt, har dette mye for seg, da det ofte blir lettere å holde seg i skinnet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det øker ikke forbrenningen nei, dette er en myte som er motbevist for lenge siden, du følger rett og slett ikke med, obviously!

AnonymBruker
Skrevet

Det øker ikke forbrenningen nei, dette er en myte som er motbevist for lenge siden, du følger rett og slett ikke med, obviously!

Skrevet

Jeg skrev da ingenting om at det økte forbrenningen?

...

Les sitatet over - det var det jeg stilte spørsmål ved. Hvorfor trodde du at det var stilet til deg? Jeg siterte da?

Det er vel det jeg også er tilbøyelig til å tro. Skjønt enig med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...