Kine27 Skrevet 17. mai 2011 #1 Skrevet 17. mai 2011 Jeg har plutselig fått ett meget irriterende problem med å få sove om natta. Det skjedde forrige uke da jeg som vanlig gikk å la meg, men slet med å få sove. Det endte med at jeg sto opp å slo på tv'n, og la meg i sofaen. Etter litt så sovna jeg og våknet noen timer senere. Etter det gikk jeg inn på soverommet igjen og la meg i senga hvor jeg sovna etter en liten stund. Dagen etter når jeg gikk å la meg så sovna jeg kort tid etter akkurat som før. Men samme natt så fikk jeg igjen problemer med å få sove. Jeg har aldri hatt dette problemet før og vet igrunn ikke helt hva som skjer med kroppen min som gjør at jeg ikke får sove på natta. Jeg blir trøtt på kvelden men ikke nok til å få sove. Det er ingenting som jeg gruer meg til. Det eneste jeg har tenkt på minimalt i baktankene om at jeg imorgen 18.may skal til Akershus Universitetssykehus for Gastroskopi behandling for å sjekke om jeg har innsnevring på spiserøret. Dette er jo ikke farlig i det hele tatt og er ingenting å grue seg til. Jeg har hvert igjennom en slik behandling 1 gang før for noen mndr siden. Det gikk helt fint så etter det så klarer jeg ikke å helt forstå hvorfor jeg tenker på det i det hele tatt. Såklart må man jo huske at man skal dit til behandling på samme måte som man husker andre avtaler. Jeg tviler på det er dette som gjør at jeg sliter med å få sove. Jeg har prøvd Goodnight Tea som funka 1 gang men etter det så hjalp det ikke lenger meg til å få sove. Jeg har kjøpt tabletter på apoteket som hjalp meg å få sove natt til idag 17.may men jeg er ikke noe spes glad i å ta tabletter, kun hvis jeg må til hode pine og allergi o.l. Men jeg vil ikke ta disse tablettene for mye slik at kroppen blir avhengig av at jeg må trø til med tabletter hver natt for å sove. Noen som har opplevd det samme og har noen råd til hva jeg kan gjøre?
Snop Skrevet 17. mai 2011 #2 Skrevet 17. mai 2011 Kroppen din blir ikke avhengig av de reseptfrie sovetablettene Ellers har jeg bare de "vanlige" tipsene å komme med: - ikke se på tv eller bruk datamaskin 1-2 timer før du legger deg - ikke tren på kvelden - legg deg tidlig og stå opp tidlig - ikke legg deg sulten - ikke drikk kaffe/te med koffein etter klokken 6 For meg hjelper det også å ta kontroll over tankene mine. Dette gjør jeg enten ved å tenke på pusten min og kun den (kjenne etter hvordan jeg puster rolig inn og ut, og hvor enkelt dette er), eller ved å tenke på en murvegg, ellers er det aller mest effektive for meg å be for alle jeg kjenner i alfabetisk rekkefølge Jeg kommer aldri særlig langt =) Men skal du gjøre noe sånn, er det ikke sikkert at mine metoder funker like bra, du må gjerne finne en egen måte å gjøre dette på. Tenk på noe som roer deg ned, og fokuser på dette. Mediter gjerne, eller be dersom du tror på noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå