Gjest Anonym Skrevet 17. mai 2011 #1 Skrevet 17. mai 2011 Hei, jeg tok piercing i navlen for ca et halvt år siden, gjorde det rundt juletider. Det har gått fint helt til nå i det siste, det har begynt å klø veldig, og det kommer masse 'gørr' ut. Jeg har et sår rett under det nederste hullet, det er ganske stort og rødt, og det ser ikke ut som om det har noe i sammenheng med piercingen å gjøre egentlig..for det er bare et sår like under piercingen liksom, vanskelig å forklare. Ut av dette 'såret' eller hullet som det er, så har det kommet litt forskjellig ut.. for et par uker siden så kom det noe rødt og blodig ut som lignet 'gelè' på en måte. Men annet enn det så har det bare kommet gult 'gørr'. Fy dette er ekkelt.. Er dette infeksjon eller betennelse? Uansett så renser jeg med Klorhexidin i alle fall, burdte jeg ta det med til legen, eller der hvor jeg tok piercingen? Trenger hjelp her altså, setter pris på svar
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #2 Skrevet 17. mai 2011 Lukter det vondt? Ikke rens med klorhexidin, bruk heller saltvann. Klorhexidin kan gjøre groprosessen vanskeligere for kroppen.
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2011 #3 Skrevet 17. mai 2011 Lukter det vondt? Ikke rens med klorhexidin, bruk heller saltvann. Klorhexidin kan gjøre groprosessen vanskeligere for kroppen. Hei, takk for svar. Nja, det gjør i grunn det, men ikke sånn at jeg har tenkt noe spesielt over det. Saltvann, er det noe jeg får kjøpt, eller må jeg lage det selv?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #4 Skrevet 17. mai 2011 Du kan kjøpe saltvannsløsning eller lage det selv. Kok vann og løs opp ca 1ts vann per 3dl. Om det er en infeksjon, noe det ofte er om det lukter vond, så kan du blande grønnsåpe og vann og legge piercingen i bløt (fukt en bomullpad e.l og la det ligge på en stund). Bland det godt ut og sørg for å bruke vann som er kokt. Om du vil oppsøke noen anbefaler jeg et erfarent piercingstudio.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå