Gå til innhold

Hvit høyglans kjøkken


ZINA

Anbefalte innlegg

Vi får snart innlevert hvit høyglans kjøkken, og er derfor ute etter et par tips, råd og innspill.

F. eks hvilken farge kan vi ha på veggen? Gardiner? veggfliser? gulv?

Vi skal ha sort benkeplate,

Håper jeg får mange innspill av dere!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Harriet

Vi får snart innlevert hvit høyglans kjøkken, og er derfor ute etter et par tips, råd og innspill.

F. eks hvilken farge kan vi ha på veggen? Gardiner? veggfliser? gulv?

Vi skal ha sort benkeplate,

Håper jeg får mange innspill av dere!!!!

Jeg har hvitt høyglans kjøkkeninnredning, svart granitt benkeplate og ask parkett - er veldig fornøyd. Jeg har lyse vegger, ikke gardiner på kjøkken, men jeg har hvite gardiner i spisestuen som er i flukt med kjøkkenet. Liker godt å ha det lyst og luftig så tar jeg heller igjen farger i interiørartikler forøvrig som sofa, puter og kunst på veggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har valgt hvit, og alt passer med hvit! Jeg synes det er penest med hvite eller helst lyse vegger (f.eks hvit med hint av grå, beige, lysegul) da kan du også velge nesten hva som helst uten at det ser rotete ut.

Vi har hvitt kjøkken, grå benkeplater og hvite vegger. Bruker røde puter, pynt med røde/oransje farger, rød duk og bokser/oppbevaring i rødt/oransje. Tidligere hadde vi beige og sort tilbehør som også var veldig pent.

Som Harriet synes jeg det er fint å ha det åpent og lyst, og heller ha farger på tilbehøret. (Mulig dette er en klisje innen interiør, men hei, det funker :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Harriet og Chelmon for tips:) Jeg er enig med dere når det gjelder å ha det lyst.

Nå mangler jeg bare gulvbelegg og veggfliser. Likte en type vinyl på Maxbo som heter :eclipse Premium (lys grå), men jeg synes det er dyrt.

Takker alle som kommer med tips til hvor jeg kan få take i rimelig gulvbelegg.

Sp. til dere som har hvit kjøkken, hvilken type og farge på veggfliser har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hvite fliser (helt glatte uten struktur eller noe), vurderte 3-5 fliser med mønster/motiv for å gjøre det litt mer spennende men ble til at vi ikke gjorde det.

Om jeg skulle valgt om igjen tror jeg kanskje jeg ville hatt sånne små pene fliser i 3-5 farger.. som er lagt i samme mønster. F.eks lys beige i 2 nyanser, lys grå i 2 nyanser og en nesten hvit. Litt vanskelig å forklare, men noe som på denne linken: Min lenke

Synes det er veldig pent selv, men hvitt er liksom alltid trygt å velge :sjenert:

Vi har sånn laminat gulv man klikker sammen i lyst treverk.

Hva vil du ha på gulvet da? Synes vinyl og linoleum (eller hvordan det nå skrives) er kjempelettvindt å vaske og er aldri redd for å søle på det, men siden det er irriterendes å få lagt selv ville jeg kanskje sett på laminat gulv? Finner ikke det gulvet du nevner, men synes at lys grå, lys beige og trefarger alltid funker som gulv :jepp: Om det blir et stort kjøkken så ville jeg iallefall hatt lyse matter under spiseplass om du velger mørke gulv så det ikke blir så dominerende.

Nytt kjøkken er så spennende, du må fortelle oss hva du velger! :handle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha kjørt benkeplaten på vegg over vask. Selv om det blir kalt, så ville jeg hatt fliser på gulv der jeg henter inn kjøkken fargene på gulv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter så mye fram og tilbake fra butikk til butikk, har jeg nå satset på noe helt annet enn det jeg hadde tenkt meg.

Kjøpte store vegfliser 30x60 (polerte fliser i lys grå) og har også satset på gulvbelegg til kjøkkenet(god kvalitet og slitesterk).

Hvordan det kommer til å se ut, er jeg veldig spent på.

Jeg må først få alle varene som er bestilt før vi setter igang med montering. Jeg både gruer og gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit og lys grå er kjempepent sammen! Håper alt går bra med montering, husk å kose dere ellers blir det fort stress :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit og lys grå er kjempepent sammen! Håper alt går bra med montering, husk å kose dere ellers blir det fort stress :fnise:

Tusen takk for det. Gruer meg mest til den perioden uten kjøkkenet. Vankelig med barn som skal ha alle måltider.

Så jeg håper at jeg er kreativ nok til å finne på enkle matretter hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt hvit på vegg også, men en matt maling slik at du skaper kontrast mellom kjøkkeninnredningen og veggen. På gulv ville jeg kanskje valgt hvitoljet eik eller Ask, ikke en veldig varm/gulaktig parkett. I vinduene er plissegardiner fantastisk å bruke, eller heisgardiner hvis du ønsker et litt lunere preg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt hvit på vegg også, men en matt maling slik at du skaper kontrast mellom kjøkkeninnredningen og veggen. På gulv ville jeg kanskje valgt hvitoljet eik eller Ask, ikke en veldig varm/gulaktig parkett. I vinduene er plissegardiner fantastisk å bruke, eller heisgardiner hvis du ønsker et litt lunere preg.

Takk Pippi for tips:)

Ang. gardiner: Jeg liker plissegardiner, men problemet er at det er både en dør som går ut til terrasse og et vindu. Så jeg vet ikke helt om det passer å ha de.

Vil også ha så mye lys som mulig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...