Gå til innhold

Liv Annette & Dagfinn


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vel nå som vi har fått nytt forum er det vel bare å oppdatere hva som skjer i vår verden. I morgen skal vi ha nytt møte med pater Rolf og vi har nå bestemt oss for hvordan vi vil ha vielsen. Vi har valgt to lesninger fra Bibelen. En lesning fra Nye testamentet og Evangelium fra Matteus samt ett nydelig dikt fra Salomos høysang.

I dag skal jeg ta turen inn til byen for å kikke litt etter sko samt undertøy. Vi satte oss ned i går og det er akuratt gått opp for oss at det kun er snakk om 8 uker igjen til den store dagen. Begynner å krible litt i magen min akuratt nå og jeg tror det skjer hos kjæresten også hjerter_rundt.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: 20April2002 den 2002-02-26 15:18 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

MINE FØRSTE INNLEGG icon_smile.gif

Første forsøk på dagbok.Etter å ha vært forlovet i snart ett år har vi nå bestemt dato for giftemål og datoen er 20 april 2002. Har så smått begynt planlegging og Kirken er bestemt. Vi gifter oss i St. Svithun Katolske Kirke. Vi har allerede begynt å kikke litt på lokaler, men ingenting er valgt ennå. Fotograf er bestillt hos Kallen i Stavanger. Kjempekoslig fyr forrsten som kan anbefales på det sterkeste. Kommer tilbake med mer detaljer når vi fortsetter med videre planlegging.

20.06. 12:06

Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

I går 19 juni var vi ute på Hummeren Resturant på Tananger for å sjekke ut lokaler .) kjempefint spør du meg. det ligger helt nede ved havna og er bare så idyllisk. Må nok si at vi har bestemt oss for dette lokalet, men for sikkerhets skyld sjekker vi ett lokale inne i Stavanger Sentrum også. Det er veldig greit å gifte seg i april ettersom høysesongen for bryllup ikke begynner før i mai. Nå har vi det meste i boks og resten kommer vi tilbake til i august etter vi har vært på en herlig ferie i to uker .)

16.07. 13:24

Blomstene

Av: 20April2002

Profil | E-post

Jepp jepp da er dette også gjort - jeg har sikret meg hvem som skal lage min brudebukett samt oppsatser og blomster til brudgom. Vi har valgt St. Olav Blomster i Stavanger. Har vært der flere ganger før og fått oppsatser og har alltid vært veldig fornøyd med dem. Så neste prosjekt blir hvem som skal fikse det korte korte håret mitt Men det blir en annen gang.

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

27.08. 13:27

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

Ja så var det tid for ett nytt innlegg her

Nå har jeg funnet brudekjolen min. Det er jo ganske tidligt - men denne fikk jeg feelingen for med en gang. Kjøpte den brukt for kr. 5000 med ett nydelig sjal - det er en Sincerety (kjenner ikke hvilken) og den skal jeg få den sydd inn i Mars av en kollega som syr kjoler.

Har også fikset frisør og det blir Chess som skal ordne håret mitt. Så jeg er i veldig god rute. I morgen skal jeg ringe presten og så begynner vi på ekteskaps "kurs" til neste mnd. igjen. Mye å forberede for slik en stor dag. Gleder meg faktisk mest til møtet med presten jeg har stor omgang med ham fra før av Så nå lener jeg meg litt tilbake og bare nyter at jeg har så veldig godt tid på meg.

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

28.08. 12:14

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: Engel

Profil

Hei hei!!

Koselig at du har laget din egen bryllupdagbok.

Jeg har ikke kommet så langt enda...... litt sløvt kanskje men det kommer om en stund. Foreløpig koser jeg meg med å lese og svare litt på andre innlegg.

Den Katolske Kirken du...... der giftet søsteren min seg for 11,5 år siden. Kjempe koselig og intim kirke med veldig fint interiør. Og ettersom jeg kan huske fra den gang (var da bare 15 år gammel) var seremonien veldig spesiell. Det blir nok veldig bra.

Jeg har kommet så pass langt at jeg vil avgårde til IJP brudesalong på Madla for jeg har falt for noen kjoler fra Pronovias. Veldig lekre og elegante. Kunne i utgangspunktet tenkt meg en spesiell og annerledes kjole, men siden vielsen skal skje i Domkirken satser jeg på noe mer stilfullt og elegant. Litt mer typisk brudekjole..... hvis du forstår.

Rart du skulle nevne at derer vurderte buffêt... det er nemlig det vi har planer om å servere. Min svigermor har tilbudt seg å administrere dette, i samarbeid med min mor og min svigerinne. Vi sette umåtelig stor pris på det, da totalkosten på bryllupet blir redusert med mange tusen kroner. Og da vi i utgangspunktet skal betale dette selv kommer alle slike besparelser godt med. Og som sagt tidligere........ jeg blir vettskremt med tanke på en formell og stiv middag med lange taler og mange sanger. Det blir mye mer uformelt med en buffêt der folk kan gå flere ganger å forsyne seg. Vi har også ordnet med serveringsdamer...... tre voksne damer som er venninder av svigermor.

Og Chess du..... der skal også jeg!! Dvs det ble bestemt forrige lørdag når vi var så heldige å møte en brud på vei ut fra salongen. hun var aldeles nydelig, både på håret og sminken. Jeg har vært i tvil lenge, for jeg har sett alt for mange overpyntede og oversminkede bruder, og vil ikke være en av dem. Jeg har ikke bestilt tid enda...... men kanskje jeg burde gjøre det nå.......? Før det blir for sent? Sa de noe til deg om du var tidlig ute eller ei?

Jeg har tenkt å bruke Sølvberget Blomster. De bukettene jeg har fått derifra har vært helt fantastiske. Og så har de stått i mange dager/uker.

Har ikke bestilt det heller enda, men føler det liksom er for tidlig........ eller er det ikke det?

Vel, vi skal ikke på ekteskapskurs, men på dansekurs på nyåret. Tenkte å lære oss selskapsdans, men spesielt valsen selvfølgelig.

Har du bestemt deg for farger? Invitasjoner, bordkort, kirkeprogram, sanghefter osv?

Kos deg videre.... det skal jeg!

- - - - - - - - - - -

Engel

28.08. 13:34

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

Hei Engel - kjempekos at du skrev i dagboka mi

Jo det blir den Katolske Kirken - gleder oss til det - han er ikke Katolikk, men synes jo det er litt spennende da.

Så du skal til IJP - ikke glem at de slutter å leie ut kjoler fra oktober av - da skal de ha stort salg så kanskje du finner drømmekjolen din der da. Jeg prøvde noen kjoler rundt om - men jeg har virkelig funnet den kjolen jeg er mest komfortabel i - har aldri vært tilhenger av alt krims kramset som følger med en del kjoler - det blir en helt enkel og stilren kjole.

Jeg har pratet med Chess og de sa at i og med at jeg skal ha kort hår når jeg gifter meg skulle jeg bare ta kontakt igjen på nyåret for prøvetime osv. Jeg har hørt veldig mye positivt om Chess så det skal bli festlig dette samt at forloveren kunne også være med. De sa også at om vi ville ha Champagne kunne vi sitte og drikke det mens de stellte oss.

Ekteskapskurs er obligatorisk for oss, men det skal bli kjempefestlig tror jeg Dansekurs har vi pratet om han elsker å danse mens jeg aldri har vært en tilhenger av det. Men jeg bør strekke meg så langt at jeg lærer meg litt i hvertfall Mht farger så har vi ikke bestemt oss ennå - men det blir sikkert lyse og vårlige farger for vår del

Hey bryllupsdagen vår er 3 dager etter at jeg fyller 26 år så kanskje det blir litt bursdagsfeiring også. Vi venter min familie fra Australia til bryllupet og det er en av årsakene til at jeg er ute i ekstra god tid - mye som skal klaffe også har jeg merket meg. Tenkte før at søren folk inne på bryllupsguiden er hysteriske - tar meg i at jeg begynner å bli det samme selv - men det er jo kjempeartig å holde på med også. Oisann nå ble det virkelig langt innlegg her må jeg si

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

06.09. 13:01

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

Så var jeg her igjen. Har nå avtalt møte med presten som skal vie oss. Vi skal inn til forberedelser 19 sept. noe som passer flott. Ellers tar vi det hele med ro akuratt nå - er ikke fullt så mye mer som kan ordnes egentlig før desember/januar. Må planlegge om vi skal ha tema til festen.

17.09. 11:31

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

jaja 7 mnd. til min store dag Har hatt ei travel helg og siden jeg var i Kirken på lørdag tittet jeg innom ett bryllup. Hun så jo bare såååå nydelig ut og det var fantastisk å se på.

Onsdag er det vår tur til å ta turen innom Presten for å ha samtale om bryllupet og forberedelsene.

Håper bare at Presten får tid til det denne gangen da .) De har det svært hektisk i menigheten vår for tiden.

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

17.09. 11:57

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: september22

Profil | E-post

Hei du,

Jeg leste dagboken din. Så lurte jeg på hvorfor dere skal til presten allerede nå? Vi skal jo ikke til presten før til torsdag, og da er det jo 2 dager igjen.. Skal dere gifte dere katolst? Visste ikke at det var sånn i katolske bryllup.. hehehe Da har je lært noe i dag også.. Hvor lenge skal dere gå til presten da? Unskyld masse spørsmål altså, men jeg bare stusset litt over at dere skulle til prest så tidlig..hehehe

Nå er det ikke lenge før det er min tur, kjenner at jeg klarer ikke å tenke på noe annet. Det dukker opp noe hele tiden. Sitter på jobben og er utrolig ukonsentrert.. Jaja, skal bare jobbe i dag og i morgen så er det fri.. jippii..

Lykke til videre da

- - - - - - - - - - -

Miro

17.09. 12:57

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

Hei September22. joda vi skal til presten allerede nå. Grunnen til det er at han ikke er Katolikk mens jeg er det. Det er for at han skal få kjennskap til hva han går til og så vi kan forberede den store dagen. Katolikker "skiller" seg som kjent ikke og det er en del ting som man skal gå gjennom her samt at presten ønsker å lære min tilkommende å kjenne. Jeg kjenner presten veldig godt fra før av. Jeg gleder meg kjempemye til å ha disse møtene, mens mannen gruer seg litt har sommerfugler i magen sier han. Ja du heldigen har bare noen dager igjen. Vi skulle egentlig ha giftet oss i år - men så kjøpte vi hus og så ble det satt til siden rett og slett .) men det blir stort i April når vi setter i gang da.

Jeg føler meg i hvertfall ikke hysterisk mht bryllupet og sånne ting - jeg har full kontroll og vil ha det slik også.....det blir lite og intimt bryllup for vår del.Så får ta resten som det kommer har 7 mnd. på meg som går ganske så fort .)

Alle lykke til i ditt bryllup September22

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

19.09. 09:22

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

Påan igjen møtet med presten er utsatt til i morgen - han hadde dobbelbooket oss og min Mor så siden han trengte myyyyyyye lengre tid på oss ble det utsatt til i morgen - den som venter i spenning venter på noe godt

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

21.09. 11:18

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

Hei igjen

Begynner å bli ganske aktiv her inne nå. I går hadde vi vårt første møte sammen med p. Rolf som skal vie oss den 20 April. Der fikk vi en lett briefing om hva vi skal gå gjennom de neste 7 mnd. frem til bryllupet. Vi har alle blitt enige om å møtes 1 gang pr. måned der vi skal skreddersy vielsen. I løpet av de neste 7 mnd. skal min tilkommende få vite hvilke konsekvenser det vil ha for ham å være gift med en praktiserende Katolikk, enighet om barneoppdragelse generellt at han får den nyttige informasjonen som han trenger. Det var ett kjempeflott møte, men min tilkommende var en smule nervøs og visste ikke helt hvordan han skulle takle dette møtet. Men nå har vi fått mye lesestoff fra p. Rolf - kjæresten har fått en bok som heter "How to survive being married to a Catholic" ganske morsom bok og så har vi fått ett hefte som forklarer ekteskapet og hvordan Kirken ser på det. Tror vi kommer til å få en fantastisk vielse - har allerede begynt å prate om det blir Orgel, Gitar eller sang i Kirken. Så nå blir neste møte igjen om en mnd. i Oktober og vi gleder oss allerede .) Da er det bare 6 mnd. igjen.

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

25.09. 12:32

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: Safi

Profil

Hei på deg

Tusen takk for hilsen i dagboken min. Kjempekoselig.

Jeg er også nervøs allerede nå...men det er mest spennings-nervøsitet (om du skjønner). Tror nok at du kommer til å klare deg kjempebra framover, og ikke minst, på den store dagen. Dere er jo også heldige som har så mye kontakt med presten. Både fordi dere da får snakket mye sammen om bryllup og ekteskap OG fordi du kanskje får "forlenget" bryllups-følelsen (ikke bare masse planleggings-stress + dagen...så vips var det over).

Gleder meg til å følge deg fremover i planleggingen

Klem fra meg

- - - - - - - - - - -

Safi

27.09. 06:59

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: Safi

Profil

God morgen

Hvordan gikk lokale-befaringen og møtet med fotografen igår?

Jeg begynner å få litt panikk når det gjelder vårt lokale...rett og slett fordi vi ikke har funnet noe enda. Men det er utrolig vanskelig når man ikke kan være der å se selv (vi bor laaaangt fra der vi skal gifte oss)

Idag er det iallefall akkurat 10 måneder til bryllupsdagen (jippi!) så det er enda masser med tid.

Gleder meg iallefall til å høre hvordan det gikk med dere igår (Om du vil maile meg er adressen [email protected] )

Klem fra

- - - - - - - - - - -

Safi

27.09. 07:50

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

Hei Safi

Så koselig å få hilsen i dagboka mi Var kanskje ikke helt klar sist jeg skrev Vi har allerede funnet lokaler vi - Hummeren Hotell på Tananger nær Stavanger Kjempefin plass - veldig maritimt så der tror jeg at vi skal trives.

Vi har allerede bestillt fotograf - det blir som sagt Kallen og somlet meg ikke til å gå i går - det ble ganske så mye Men vi skal få gjort det - må bare få ting i heimen unnagjort først - guri som jeg gleder meg når jeg blir ferdig med oppussingen - holder på å bli gal nå

Under 7 mnd. igjen- har nedtelling begge to nå

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

11.10. 14:11

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

6 mnd. igjen Yipeee Det nærmer seg med stormskritt nå - føler at det kun er noen uker siden vi kunngjorde at nå skal vi gifte oss. Det er svært hektisk rundt oss hjemme for tiden med oppussing og styr og stell så det gjør vel sitt til at dagene går så mye fortere enn vanlig.

Det vi har ordnet og som er bankers er:

Blomster (Gro hos St. Olav Blomster)

Brudekjole (Kjøpt Sincerety Kjole)

Lokaler (Hummeren Hotell på Tananger)

Presten (Pater Rolf i St. Svithun Katolske Kirke)

Fotograf (Fotograf Kallen i Stavanger)

Forlovere (Geir og Jannike)

Vi har ordnet litt småtterier også- men dette er de største tingene som tar mest tid. Har kanskje glemt noe,men pytt pytt - jeg har det notert i Bryllupsmappen min

Nå har vi også ordnet nytt møte med presten og det andre møtet blir 20 Oktober. Har brukt nesten ei uke på å nå presten - er veldig travel mann, men nå er det fikset og klart.

Sitter ellers å forbereder meg for å starte i ny jobb 1 November og gleder meg stort til det - så her er det mange endringer som skjer i livet mitt.

Kommer tilbake med mer info senere.

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

12.10. 08:14

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: Safi

Profil

Hei på deg

Bare en kjapp tur innom for å si god helg

Klem fra

- - - - - - - - - - -

Safi

20.10. 14:40

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

Nå var jeg her igjen.

I dag har vi hatt vårt andre møte med presten og nå har vi fått utlevert litt hjemmelekse. Vi har også fått Forlover erklæringer som våre Forlovere må fylle ut - samt Ekteskapserklæringer som vi igjen må fylle ut.

Det første jeg må på mandag er å ringe til Folkeregisteret for å få utstedt personopplysninger om meg selv. Dette skal Kirken ha ettersom det står i disse opplysningene om jeg er gift eller ugift. Kjærsten må gjøre nøyaktig det samme. Så må vi få dåpsattester som ikke er eldre enn 6 mnd. Det er grunnet at det også står på disse om en evt. er gift tidligere

Så nå er planleggingen i full gang.

Vi har fått i oppgave å skrive forbønner til vielsen, vi skal velge to lesninger eller kanskje bytte den ene lesningen ut med ett dikt som passer oss. Så skal vi velge Evangelietekst i tillegg.

Nå er det kun 6 mnd. igjen til den store dagen vår og mnd. bare fyker av gårde. Vi må også snart sette i gang med å velge hvilke salmer vi skal ha. Jeg har allerede en god ide på hva vi skal ha så det gjennstår å se om sweetien er enig med meg Det er nå salmer som jeg synes er utrolig vakre.

Vel dette var nok for denne gang så får jeg komme tilbake med mer info når jeg kommer meg videre.

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

14.11. 12:38

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

Vel det er 5 mnd. og ei uke igjen til dagen vår. I går var vi på resturanten hvor festen skal holdes og vi har nå bestemt oss for menyen. Vi går for noe som er absolutt en sikker hit hos de fleste - også de som er kresne i matveien

Menyen vår er som flg.

Forrett: Skalldyrtallerken

Hovedrett: Surstek med Waldorfsalat og friske grønnsaker med fløtegratinerte poteter.

Dessert: Hjemmelaget is - formet som en Hummer med bjørnebær.

Vi har gått for noe sikkert da det er kresne folk i både familie og vennekretsen. Vi vil da at alle skal kose seg på dagen vår.

Ellers har vi fått klargjort at Hummeren tar seg av prestentasjoner av mat og vin. Det blir også servering to ganger under middagen. De skal holde duker og servietter. Stereoanlegg får vi også låne.

Det blir kanskje Brudeferd over fjorden dersom været tillater der - men det kan bli vel kaldt i April

Velkomstdrikkene er ikke blitt bestemt ennå - men det blir enten Freixenet Brut eller Martini Asti. Det gjennstår å se. De anbefaler noe som ikke er for søtt før middagen.

Har fått noen gode tips til bordkort også så det skal jeg få min søster til å lage Det er hun som har kunstner talentet i familien.

Ellers har jeg vært på brudeshow. Det jeg fant ut der var egentlig at jeg har funnet drømmekjolen min men det var mye artig. Fikk tips om toastmaster også - men det er mulig at vi får en innen familien til å gjøre noe der.

Presten skal vi også snart avtale nytt møte med - nå har vi fyllt ut - Ekteskapserklæringer, Forlovererklæringer - har levert inn dåpsattester og likningsutskrift på at vi ikke er eller har vært gift. Jeg har med andre ord så langt full kontroll.

Tenkte ellers at vi skulle se på innbydelser nå i løpet av neste mnd. Tiden går så alt for fort nesten Skriver mer en annen gang.

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

15.11. 20:41

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: juni02

Profil

Leste i et innlegg her at det er Rolf Bowitz (eller noe sånt) som skal vie dere. Litt artig.. Når jeg var 14-15 var jeg veldig nysgjerrig på katolisismen og oppsøkte han (han jobbet da i Bergen) for å få vite litt mer. Husker at han var veeeldig hyggelig og omgjengelig! Det må være gøy å ha så mange møter med presten før dere gifter dere - blir liksom litt mer personlig da, kan jeg tenke meg.

Måtte bare skrive noe når jeg kjente igjen presten deres

22.11. 12:22

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

Jaja så var vi kommet til 22 November - alt nærmer seg med stormskritt -snart er det jul også så det blir masse av ting å tenke på fremover. Det er under 5 mnd. igjen til den store dagen vår så nå begynner det så smått å krible i magene våres.

I går kveld pratet vi litt om invitasjoner. Vi pratet først om å bestille ferdilagede invitasjoner, men Dagfinn ønsker å lage dem selv om mulig. Jeg skal nå ikke sette meg på bakbeina her - så nå har vi utvekslet ideer og så får vi se. Tenkte å ta turen innom en bokhandler i dag for å se om de hadde noen pene ark som vi kan bruke til invitasjonene våres.

De første invitasjonene går ut allerede neste mnd. da de skal sendes helt til Australia og resten venter vi med til begynnelsen av februar.

I løpet av januar satser jeg på å få kikket meg litt om etter undertøy og sko. Jeg har allerede funnet noen ganske pene sko en sko forretning og de koster da kun 399 i forhold til de dyre skoene i en brudesalong. når det gjelder undertøy kan jeg ikke bruke noe med blonder i da det kommer til å skinne gjennom kjolen.

Når det gjelder håret tror jeg at jeg kommer til å få satt i noen blomster. Slør har jeg jo allerede sagt at jeg ikke skal ha - så det blir kort hår med blomster i

Det var alt for meg denne gangen - kommer tilbake med mer info når vi kommer litt lengre. Nå tar vi julen først og så tar vi bare å slapper av og koooser oss.

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

11.12. 09:13

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

Guri land - 4 mnd. igjen. I dag har jeg ringt til renseriet for å høre hvor lang tid i forveien jeg må ta med meg kjolen for å få den renset og presset og hvor mye det koster.

Uansett de sa at i det lengste burde jeg ha den inne 2 uker før bryllupet og det kostet fra 300 kroner og litt opp. Ikke så gale det der da Så nå har jeg i hvertfall fått ordnet det.

Ellers har vi ikke planlagt så mye til bryllup nå i det siste - har heller konsentrert oss om jula. Men til helga skal jeg kjøpe inn litt rekvisita til invitasjonene og menyene. Så det begynner å komme seg nå. Undertøy og sko skal jeg se på i januar. Ellers har vi også bestemt at vi skal brenne cd'er til festen vår da vi ikke har tenkt å ha band eller DJ.

Prøvde kjolen min igjen i går - har ikke prøvd den siden august og jeg merker at jeg har tatt av litt rundt brystene - ikke der det er meningen å ta av heller da...... men jeg skal nok klare å legge på meg igjen tror jeg

Ellers så tror jeg at jeg ikke kommer til å gjøre noe særlig mer før januar. Jeg så litt på diadem i en brudeforretning - sykt 800 kroner for ett lite hodestykke - nei jeg tror jeg takker meg til blomster jeg heller .) Gooood Jul alle sammen. Skal ikke se bort fra at jeg stikker hodet mitt innom før julestria setter skikkelig inn igjen

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

20.12. 13:29

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

¨Hoppsann

Vel så lenge klarte jeg å holde meg borte - 121 dager igjen (4 mnd.) til den store dagen. Nå begynner nervene å snegle seg litt innpå her. Jeg har egentlig ikke hatt så mye å skrive om i det siste da det meste er ordnet. Jeg tenkte at jeg i romjula og nå til helga at jeg skulle brenne noen cd'er som vi skal ha i bryllupet med forskjellig musikk. Jeg pratet også med Menighetskontoret i dag og der var alle papirene våre loggført og tatt godt vare på Da er i hvertfall det gjort. Det eneste som egentlig mangler nå av litt større ting er

-Dress til Dagfinn

-tilbehør o.l. til meg

-Invitasjoner - skal lages nå til jul og sendes i februar til resten av gjengen.

- Kaker - har forhørt meg om priser og har vel bestemt hva vi skal ha der.

- Musikk

- Bordkort - Søsteren min skal lage dem

- Meny - det lager vi nok selv når det nærmer seg April.

- Toastmaster - vi har nå en toastmaster og det er fetteren til Dagfinn -han skal muligens ta bilder i Kirken også.

- Vi må finne ut hva vi ønsker oss og sette ut en ønskeliste.

- resten er så si orndet - nåe småtterier som sagt

Nå skal jeg bare nyte jula og kose meg

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

02.01. 10:55

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: HMSP

Profil | E-post

Ååå, sukk

Jeg får helt bryllupsnerver selv jeg. Selv om jeg har 8 mnd. igjen.

Det jeg liker etter å ha lest alle innleggene er den store innflytelsen dere har på vielsen deres.

Selv skal jeg gifte meg i Bergen, men bor i Oslo. Litt tungvindt, men det går. Vi er så heldige at jeg har en pastor som skal holde tale for oss. Han har ekteskapsveilidning med oss nå. Min kjære er humanetiker så det kan bli spennende, men vi har veldig respekt for hverandre.

Hva slags temaer er det dere snakker om på deres samlinger. Alt mulig, eller har dere faste punkter til hver gang.

Kos deg i allefall.

Klem

- - - - - - - - - - -

~~~HMSP~~~

02.01. 13:38

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

Heia HMSP

Tusen takk for innlegg i dagboka mi Ja nå er det kun 108 dager igjen og jeg begynner å bli klar som ett egg nå Du spurte om hvilke temaer vi tar opp når vi er hos presten vår. Vel vi prater om barn, ekteskapet, hvor viktig det er med respekt for hverandres tro og oppfostring av barn osv. Min tilkommende er ikke Katolikk og har egentlig ikke noe tro generellt og kaller seg vel selv for Humanetiker. Men vi har nok det samme i forholdet som dere - respekt for hverandre. Det er så flott at han har gått med på å gifte seg med meg i den Katolske Kirken - at han har så dyp respekt for meg og det jeg tror på er kjempeflott. Også det at han har gått med på at eventuelle barn blir døpt og oppbragt i den Katolske tro.

Jeg tror vielsen blir veldig bra. Det at vi kommer til å gjøre den veldig personlig tror jeg setter en ekstra liten piff til den. Samt at Kirken er ganske liten og intim. Hvor mange ganger skal dere til veiledning ? Jeg synes det er kjempeflott jeg - nå skal vi sette oss ned i løpet av neste mnd. og skrive ned hvilke forbønner vi skal ha til vielsen. Det blir nok til at vi tar med våre avdøde også i forbønne - hans mor og våre besteforeldre som er avgått med døden - det tror jeg blir veldig flott.

Som sagt - kun 108 dager igjen og gjett om jeg har nedtelling

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

09.01. 08:18

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

Gooood morgen

100 dager igjen. I dag skal jeg kontakte fotografen slik at vi kan avtale et møte med ham før bryllupet på hvilke bilder vi skal ha, hvor mange og om det skal være farge eller svart/hvitt.

Jeg ringte ellers pater Rolf på mandag og avtalte at neste møte blir 22 januar etter kveldsmessen Da blir det nok mer diskusjon på hvordan selve vielsen skal være og vi har valgt ut noen tekster som vi kunne tenke oss å ha til vielsen. To lesninger fra bibelen samt ett dikt. Jeg gleder meg til neste møte

Neste helg blir det ut på byen for å kikke litt rundt på undertøy med ei venninne - kanskje finner jeg noen sko også som passer brudekjolen. Jeg må nok innrømme at vi tar nok turen innom brudesalonger for å prøve andre kjoler - selv om jeg har funnet drømmekjolen min Men det er jo en del av morroa da.

Invitasjonene har vi laget ferdige og til helga skal alle printes ut og gjøres klar til utsending i løpet av den første uka i Februar. Må si at vi ble veldig stolte av de hjemmelagede invitasjonene våre Vi har klippet ut ett bilde av oss formet som ett hjerte og på forsiden står det "VI GIFTER OSS" vi skal pynte opp med gullbånd på forsiden samt to-tre hjerter muligens i gull som skal limes på. Det skal være ett dikt inne i selve invitasjonen og så kommer jo selve teksten om hvor vielsen og festen finner sted. Så nå har vi i hvertfall roen på invitasjonene.

Vi har også fått noen gode ideer på bordkort så jeg tror vi har det også i boks - men det er noe som min søster skal fikse som sagt

Hva mer som kan gjøres akuratt nå kommer jeg ikke på. Har klart å spare en ganske pen lengde på håret mitt og jeg skal garantere alle at det ikke kommer til å bli lengre - så når jeg gifter meg får jeg kort, men fyldig hår og håper på at det kan festes noen blomster i det også

Ellers tar jeg alt med ro for øyeblikket - selv om jeg tror jeg begynner å få litt nerver. Tenk om folk kjeder seg osv. Men i går fikk vi en kjempeflott linje fra en kollega av Dagfinn. Det er ikke brudeparets oppgave å underholde gjestene - det er gjestenes oppgave å underholde brudeparet - det er brudeparets dag og det er de som skal kose seg Men jeg prøver nå å gjøre det kjempekoselig for alle uansett.

Dette var nok for i dag - kommer tilbake igjen når jeg har fått utrettet mer

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

11.01. 09:23

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

Gjeeesp

I dag er jeg en veldig trett jente Var på jentesamling i går kveld og vel en kan vel si det ble ganske sent Nå har jeg pratet med Fotografen og avtalt et møte den 31 januar. Da skal vi se hvilke stil vi går for.

I morgen skal vi printe ut alle invitasjonene og gjøre dem klar for sending nå i slutten av denne mnd.-tidlig februar.

Vi tar muligens en tur innom div. glassforhandlere for å sette opp ønskeliste. Det er bare ett problem -vi har absolutt ingen aning på hva vi ønsker oss til bryllupet

Skal myse litt på Kirkeprogram nå til neste helg da har vi hatt møte med Pater Rolf og da får vi satt opp de lesningene vi har tatt ut og hvilken rekkefølge vi skal ta ting i. Jeg skal låne med meg en salmebok fra Kirken slik at vi kan gå gjennom hvilke sanger vi skal ha med til vielsen.

Å ja møtet med Pater Rolf ble nå endret fra den 22 januar til 19 Januar kl. 10 om morgenen..... Men det skal nå gå så bra - må man så må man og dette er jo til ett veldig godt formål.

Vel det var alt fra en veldig trøtt jente på en fredag. Kun 98 dager igjen og det er fremdeles nedtelling på høyt nivå

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

21.01. 08:17

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

God morgen

21 januar og i går var det ganske nøyaktig 3 mnd. igjen til vår store dag. Denne helga har det blitt mye bryllup på oss begge, men kanskje mest for min del.

Lørdagen begynte klokka 10 med ett nytt møte hos Pater Rolf. Der vi pratet om selve vielsen og hvilken type vielse vi ønsket. Vi har bestemt oss for å lage opp Kirkeprogram til de fremmøtte da det er mange som kanskje ønsker å følge med i selve vielsen. Vi har funnet en lesning som vi skal ha til Vielsen og skal finne to andre samt skrive opp forbønner i løpet av den neste mnd.

Når det gjelder sanger har vi bestemt oss for følgende:

Herre Gud ditt dyre navn og ære av Petter Dass

No livnar det i lunder av Elias Blix

Deg være ære av Edmon L. Budry

Ettersom vi gifter oss i Påsketiden syntes vi at Deg være ære var en fantastisk flott sang å ha med i vielsen.

Jeg håper å få ordet organist nå i løpet av dagen - vi skal bare avtale og se om det passer for den ønskede organisten Så det eneste vi mangler til vielsen er egentlig inn og utgangs tema, men det ordner vi med organisten selv. Vi håper å ta en kveld i Kirken der vi kan gjennomgå hvilke sanger og melodier vi skal ha til vielsen. Det er også bestemt at det skal være en øvelse på prosesjonen den 17 April min bursdag - gleder meg stooort nå.

Det var litt om kirken. I går var jeg også på Brudeshow med venninner i Stavanger. Ganske ok, men jeg blir bare mer og mer sikker på at jeg har funnet den absolutte drømmekjolen min Jeg tror ikke det var en eneste kjole jeg syntes var noe særlig på visningen men det er jo slik det skal være. Ellers så fikk jeg sett gjennom bilder som Fotograf Kallen har tatt det var litt artig. Vi skal ha et møte med Fotograf Kallen 7 Februar for å diskutere hvilke typer bilder vi skal ha, hvor mange osv.

Dette var mine nyheter 90 dager igjen og jeg har fortsatt nedtelling

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

22.01. 08:36

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

Tirsdag 22 januar og fremdeles tre mnd. igjen

Jaja 89 dager igjen til vår store dag. I går ringte jeg organisten og det er herved ordnet. Vi har fått en fantastisk flink organist som heter "Benny" han er fra Polen og er faktisk Klaverleder på Stavanger Musikk skole Vi kommer til å betale ham 700-800 kroner noe som vi synes her helt ok da vi verken betaler prest eller for pynting i Kirken. Vi har allerede valgt ut salmene, men skal møte Benny i Kirken for å høre ham gi oss noen forslag på inn og utgangs temaer

Ellers har vi fått laget opp Kirkeprogram på data og nå skal vi ut å kjøpe papir for å gjøre det litt ekstra pent. Vi kommer til å lage opp 20 ekstra eksemplarer da det var veldig vanlig at det dukket opp folk som var litt nysgjerrige

Invitasjonene ble ferdige i går og de er nå klar til utsending 4 februar. Så nå har vi alt i boks så si. Vi skal ta ett møte sammen for å liste opp de ting som mangler og som vi må få fikset.

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

29.01. 08:36

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

83 dager igjen - tiden bare flyr av gårde og det er rart å tenke på at om under tre måneder til er vi gift. Kribler litt i magen da

Nå har vi fått bekreftet datoer skriftlig fra fotograf og frisør. Jeg skal som tidligere nevnt bruke Chess frisør i Stavanger og i går fikk jeg prisene Pris pr time der er 650,- og så er det 210 for en prøvetime Så i og med at jeg har kort hår tror jeg at jeg slipper ganske rimelig dette inkluderer jo sminking også Gleder meg masse masse.

Når det gjelder fotograf Kallen fikk vi priser der også Prisene der ligger fra 1950 for 12 bilder og på det meste ligger det på 5100 for serie i skinnalbum. Så jeg syntes ikke det var så ille - vi hadde tross alt beregnet 7000 på fotograf da - just in case - må ha litt å gå på.

Nå skal vi bare kose oss - jeg har sett mange flotte sko - men har ikke helt bestemt meg for om jeg går for disse.

Dagfinn kjøpte seg en flott smoking på lørdag så det ser ut til at gutten min også kommer seg i gang med bryllupet

Kjolen skal syes inn nå i løpet av februar/mars så det haster vel litt å finne undertøy men jeg har da noen tips. Det var alt for meg for denne gang.

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

04.02. 08:33

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

Mandag 4 februar 2002 og det er 77 dager igjen til vi gifter oss. I dag har jeg lagt klar alle invitasjonene og de går ut med posten nå i ettermiddag Vi ble ganske fornøyde med de invitasjonene som vi laget selv - ekte hjemmelaga

Torsdag skal vi til fotografen som tidligere nevtn for å avtale hvilke type bilder vi vil ha.

Ellers så tror jeg at jeg har funnet det undertøyet som jeg vil ha. Jeg fant en kjempeflott "Body" på Lindex - gidder ærlig talt ikke bruke en formue på undertøy og jeg syntes også den var skikkelig stæsj.

Kjæresten var med meg og så på undertøy han også så jeg fikk da det inntrykket at han falt for det samme som meg

Nå er det bare kos framover mht bryllup så blir det i hvertfall 3 møter til med pater Rolf i Kirken. Vi satser på å invitere ham hjem den siste gangen for å få litt kaker og kaffe tror det kan være litt kos.

Det var nok for denne gang.

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

11.02. 13:11

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

Hei igjen dagboka mi

70 dager igjen og på fredag skal jeg til PARIS gleder meg som ett barn. Kjæresten reiste i går så nå er jeg gressenke frem til fredag, han spanderte tur på meg også slik at jeg kan være med ham i helga.

Ellers så er det ikke så mye som skjer i vår verden. Vi hadde samtale med Kallen her på torsdag og vi fikk se gjennom diverse album og fortalte hvilke typer bilder vi skal ha. Vi skal ha svart/hvitt med hvit bakgrunn, med grå bakgrunn og fargebilder. Så dette blir bra gitt.

Smokingen til Dagfinn ble også hentet på torsdag så nå er den i boks.

Jeg håpte kanskje på at jeg kunne finne noe undertøy eller noe stjæsj i Paris. Det er jo mulighetenes by og shoppingens by. Ellers så er jeg jo invitert til undertøys party - håper jeg kan finne noe der også.

Vi har bestillt bryllupsreise til Sicilia. Selv om vi ikke reiser før 11 juni men det blir vår bryllupsreise og da skal vi bare nyte det. Vi ser også på turen til Paris som en anledning til å kose oss og slappe godt av før vi gifter oss.

Ellers så ser det ut til at alle har fått sine invitasjoner og vi har allerede fått en del svar.

Det er jo ikke så mange svar vi er på jakt etter da.

Jeg sendte den siste invitasjonen i dag faktisk til min fetter som jeg håper kan komme da vi er så få fra min familie fra før av. Alltid litt endringer.

Om to uker satser jeg på å få sydd kjolen slik at den passer meg. Må legge den opp da den er litt lang for meg samt at jeg må sy den litt inn rundt brystet.

Det var alt for denne gang.

mer om oss kan dere lese på

http://www.geocities.com/waraas

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

18.02. 10:50

RE: Liv Annette & Dagfinn 20/04-02

Av: 20April2002

Profil | E-post

så var jeg her igjen Og jeg har vel kommet frem til at det er ca. 62 dager igjen til dagen vår.

Nå er vi tilbake til virkelighetene igjen etter en fantastisk week-end i Paris Det må bare oppleves. Vi fikk sett Paris til fots og vi gikk til Eiffel Tårnet, Champs Ellysee, Triumfbuen, Napoleons gravsted og Notre Dame + Jardin Luxembourg. Alle plasser var bare utrolig fantastiske. Notre Dame var det største kanskje for meg da det var både Messe og orgel og kor musikk der inne i går føler meg kjempeheldig som har fått oppleve Paris. SÅ dette kaller vi en liten forskudds bryllupsreise før vi reiser til Sicilia igjen i Juni Paris er i sannheten en romantisk by så alle som er forelsket anbefales å reise dit.

Vel nå litt over til bryllup igjen. Torsdag 21 mars skal jeg ha en avtale med blomsterdekoratøren for å se hvilke blomster jeg skal ha i buketten samt borddekorasjonene. Jeg tro jeg går for noen lyse og friske blomster har ikke helt bestemt meg der, men buketten skal være enkel og elegant har jeg bestemt

Jeg håper å få sydd inn kjolen nå i løpet av neste uke så en kan vel si at det haster litt med å finne både underøy og sko til dagen jeg får vel ta turen i løpet av uka og kikke litt innnom sko butikker.

Det var alt for denne gang. Er vel relativt trett i dag

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

ville bare si at igår var det bare 2 mnd igjen til deres store dag!!!!

Håper du fant noe fint undertøy og sko idag da du var å lette!

klem- viwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Dagbok icon_smile.gif

Tusen takk for hilsen i dagboka mi Viwi icon_smile.gif

I dag er det 22 Februar og det er 59 dager igjen - nå er vi nede på 50 tallet icon_smile.gif

I går fikk jeg ordnet med både sko og undertøy. Fikk noen kjempeflotte sko til kun 399 kroner på Skoringen icon_smile.gif akuratt den typen som jeg ville ha. Ellers fant jeg undertøy til 500 kroner icon_smile.gif så jeg synes at jeg alt i alt har gjort to meget gode kjøp.

Nå er det også bestemt at neste torsdag skal kjolen min syes inn. Når kjolen er blitt ferdig skal jeg ta den til rens og press så blir den pen og ren til dagen vår.

I dag blir det nytt møte med presten og nå må jeg bare huske å printe ut program til vielsen slik at vi kan gå over det sammen.

Gikk gjennom planleggeren min og det er jammen ikke mye som gjennstår nå - det er vel helst småting. Må begynne å tenke litt på bordkort nå framover, men siden vi har en litt maritim stil over bryllupet at vi kanskje tar turen ut til en av de flotte strendene her på jæren og samler inn litt skjell som vi pynter og merker med navn icon_smile.gif vi får se - jeg har sett at det er så mange flotte tips rundt omkring icon_smile.gif

Nå skal vi bare nyte helga og hverandre og slappe av. Det blir vel litt prat om ønskelister da vi har fått forespørsler om hva vi ønsker oss....vi har ingen aning what so ever. Vi får nå sette oss ned uansett.

Da ønsker jeg dagboka ei riktig god helg så satser jeg på å komme med mer info nå etter denne helga.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen dagbok - nå er det på tide med en liten oppdatering igjen icon_smile.gif

54 dager igjen og har fortsatt nedtelling til den store gullmedaljen. Vel sist fredag hadde vi ett to timer langt møte med presten der vi diskuterte selve vielsen, Kirkeprogrammet, sangene, tekstene osv.

Vi diskuterte de tre spørsmålene vi fikk i oppgave å svare på og de er jo helt åpenbare for alle da icon_smile.gif Spørsmålene var:

Hvorfor vi gifter oss

Hvorfor vi gifter oss i Kirken

Hva vi forventer ut av ekteskapet.

Fikk litt tyn av ei anna her på forume da jeg spurte hva andre ville svart på disse spørsmålene - men who cares icon_smile.gif

Uansett neste møte skal vi ha hos oss og øvelse i Kirken har vi satt til 11 April da min forlover skal jobbe i dagene før bryllupet. Kanskje like greit det icon_smile.gif

Jeg fant jo undertøy og sko sist uke og i morgen torsdag skal jeg sy inn kjolen min. Dagfinn har vært så flink at han har fått sydd inn dressen sin og mangler nå egentlig bare skjorte, sko og sløyfe. Uansett vi har begge full kontroll på de oppgavene vi har gitt hverandre.

Jeg skal også ringe til frisøren i løpet av neste uke eller kanskje i morgen for å avtale prøvetime der.

I går ringte også mannen til søskenbarn av Dagfinn og tilbød seg å være toastmaster. Nå sitter vi med to alternativer til toastmaster og føler oss kjempeheldige der. Kan det gå noe bedre ?? Blir halvnervøs nesten når det går så bra - sitter nesten å venter på den nedturen icon_smile.gif

Det var alt jeg hadde å si for denne gang icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

På tide med nytt innlegg her da icon_smile.gif 45 dager igjen om jeg ikke er helt på bærtur da .)

Vel nå har jeg bestillt prøvetime hos frisøren min og da skal vi prate litt om hvordan jeg vil sminkes - om jeg vil ha litt striper i håret samt de kommer nok til å klippe det litt icon_smile.gif Så nå skal jeg spurte ut neste uke eller uka etter det for å finne noe til å ha i håret - får kikke litt på Kvadrat og Art's and Crafts og se om de har noe jeg kan ha. Satser muligens på å feste noen perler til håret - tror det vil se ganske bra ut da jeg skal ha perleskjede fra mormor og morfar rundt halsen icon_smile.gif gleeeeder meg.

Da er det bare å lene seg tilbake og nyte tiden. Vi skal også kikke litt rundt og ordne resten av ønskelisten vår i løpet av uka. vi har ikke lagt den ut helt ennå og nå kommer spørsmål om gaver og hva vi ønsker oss.

Det er kun ett par som har meldt avbud til festen så dette lover da bra icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

43 Dager/6 uker igjen icon_smile.gif

Nå melder nervene seg her gitt. Nå merker vi begge at jøss vi skal gifte vårs snart icon_smile.gif gledelig skal det bli - vi ser at våre venner også biter seg merke i det nå at det er snart alvor. Nå har vi planlagt siden mai i fjor og vi har følgende ting igjen:

* Inngravering av ringer - skjer ca. 18.3

* Hårpynt - Blomster eller Tiara 21.3

* Bestemme inn/utgang musikk i Kirken

* Bestemme drikke - skjer ca. 1.4

* Bestemme typer blomster oppsatser - 21.3

* bestille bryllupskake - ca. 1.4

* bestemme andre kaker - mamma/svigermor 1.4

* bordkort - søster lager ca. 20 mars.

* hefte for sanger/taler - lager selv 30.3

* Printe ut Kirkeprogram ca. 6.4

* Bordplasseringer ca. 1.4

* Strømpebukser har jeg igjen og truse icon_smile.gif men det er under full kontroll icon_smile.gif jeg har kjøpt meg korsett så det er ikke så mye som mangler da icon_smile.gif

Vel dette er det som gjennstår. Vi var innom hos Brødrene Pedersen i går og satte opp ønskelister på hva vi ønsker oss til bryllupet. Vi har aldri vært samlere av noe slag, men vi har funnet et flott middagssett som vi ønsker oss. Tror det heter Ivoree eller noe i den duren der icon_smile.gif fant noen Austin figuer som vi også likte samt vin karaffel og lysestake icon_smile.gif Da tror jeg vi har fått gjort det meste. Vi har selvfølgelig satt opp ønsker utenom også på gavekort o.l. i elektro butikker så folk får bestemme selv hva de ønsker å gi oss alt etter deres eget budsjett. Det er søren ikke enkelt å sette opp gavelister heller. Men men icon_smile.gif nå er det gjort i hvertfall icon_smile.gif

Nå skal vi bare kose oss resten av helga og ta det helt med ro - får se om vi jobber litt mer med Kirkeprogrammet - glær oss icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Kjære Dagbok

Jaja så var det på tide med en liten oppdatering igjen. Nå er det kun 33 dager igjen og som dagene minker gitt.

I går var vi innom onkelen til Dagfinn -han skal fungere som toastmaster for oss samt at han skal ta bilder av oss inne i Kirken. Jeg syntes det var litt viktig å ha heller et familiemedlem som tok bilder i Kirken. Det flotte er jo at han har jobbet som fotogra også icon_smile.gif Vil helst ikke ha en proff som springer frem og tilbake og tar fokusen vekk fra det som skjer oppe ved alteret.

Uansett så har vi bestemt ganske mye hva som skal skje rundt ved festen. Jeg visste ærlig talt ikke at det var så mye som skulle skje jeg icon_smile.gif så liksom for meg at vi spiste og that was it icon_smile.gif

I dag skal jeg ringe for å høre hvordan det går med kjolen min - satser på at den er ferdig nå da icon_wink.gif Så torsdagen skal jeg bestemme hvilken bukett jeg vil ha til kjolen og hvilken farge vi skal bruke. Vi er begge fan av gult og vi satser på at temaet blir det. Er jo Påske også da når vi gifter oss så hva kan vel bli bedre enn akuratt gult.

Ringene skal jeg ta inn til inngravering i løpet av neste helg satser jeg på - jeg pratet med Otteren her i Stavanger og de regnet at de kun brukte en uke på å inngravere ringene.

Så skal vi bestemme drikken også nå i løpet av uka - vi har fått en liste over vin og drikke så det er ikke det store vi må bestemme icon_smile.gif får kikke hva som passer.

Å ja så rett etter påske må vi vel også rykke inn annonse i avisene om at vi gifter oss .) guri det er mye å huske på icon_smile.gif jaja jeg skal være glad når alt er ferdig. Jeg vet heldigvis at jeg blir drukket ut 6 April, men hva som skjer - guri det veit jeg ikke.....får krysse fingre og tær på at de er snille mot meg icon_smile.gif

Det var alt for i dag - kommer nok tilbake senere i uka for å fortelle om hvilken bukett og farger som jeg har valgt. Dagfinn fikk ikke tid til å være med så han overlot det valget til meg med beskjeden om at "jeg stoler på deg" icon_smile.gif Får håpe det var kompliment det da icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tilbake igjen og ennå 33 dager igjen icon_smile.gif

Nå har jeg avtalt møte med Hummeren for å bestemme drikkevarer som vi skal ha. Må jo finne ut hva vi skal ha til

- Velkomstdrikk m/u alkohol

- Vin til forrett og hovedrett

- Hvor mange bonger vi skal ha

- Bryllupskake - vi skal bestille den gjennom Hummeren.

Ennå en del småting - men det begynner å klaffe så smått icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

29 dager igjen icon_smile.gif

Nå er det ikke lenge til her og nå er det kun smådetaljer som gjenstår icon_smile.gif

- Bryllupsake og drikke som skal bestemmes 5 April i møte med hotellet.

- Prøvetime hos frisøren 4 April.

- Bordkort - skal ringe min søster i dag så vi får det ordnet innen to uker icon_smile.gif

- Taler/Sanger - det meste er gitt til toastmasteren vår som også er onkelen til Dagfinn så der er vi ikke bekymret. Vi skal printe det ut ca. en uke før bryllupet og få lagt det frem dagen før festen.

- Kirkeprogram printes også ut siste uken før vi gifter oss - det er allerede laget på pc'n så der er vi ikke bekymret.

- Bordplan lages opp i helga

- Da er det kun bruden som mangler truse og strømpebukse. Brudgommen mangler skjorten, magebeltet og sko og det anskaffer han nå til helga icon_smile.gif

Da tror jeg vi har tingi boks jeg icon_smile.gif

Ellers har allerede den første bryllupgaven dumpet inn fra Italia icon_smile.gif kjempeflott og helt uventet da icon_smile.gif det er nå vi merker at det ikke er lenge igjen.

I går var jeg hos blomsterdekoratøren og da ble det bestemt flg.

- 2 stk. Oppsatser a kr. 400

- Brudebukett - a kr. 2500 - tok veldig hardt i her så det blir garantert mindre.

- Corsager - to stk. ca. 100 kroner.

Jeg har valgt en bukett som går i lyse grønt, gult og litt hvitt - den kommer til å bli lekker, men jeg får legge bilder frem når vi kommer så langt.

Ellers så ser jeg at de fleste her inne har lagt ut bilde av kjolene sine -vel det kan ikke jeg så det får vente til jeg bruker den selv heller icon_smile.gif

Det var det jeg hadde for denne gang så det kommer vel mer etter påske icon_smile.gif det blir travelt da gitt icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen dagbok

Vel 25 dager igjen til dagen vår og nå korter det ned på tid. Nå er det jo straks påske så vi holder oss opptat med det.

Men uansett vi fikk ordnet en god del på lørdag. Vi er nå kommet i mål med bordkortene samt vi har satt opp bordplasseringene. Det eneste som egentlig gjenstår nå er hefte for taler/sanger og utskrift av kirkeprogrammet (som allerede er laget). Vi tok også ringene våre inn til inngravering de blir hentet rett etter påske en gang icon_smile.gif

Så det er nå bare å lene seg godt tilbake og nyte Påsken sammen så godt vi kan.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vel det er jo Påskefri rundt omkring så jeg får da godt tid til å henge litt innom på KG. Det var meningen å hente kjolen, men å er jobben forhindret så jeg henter den rett etter påske. Gleder meg til å se den ferdig icon_smile.gif bare synd jeg ikke finner noen bilder av den icon_smile.gif

4 April skal jeg til prøvetime hos frisøren. Da skal vi bestemme hvilke farger som går best til meg. Jeg var innom en hobbybutikk i Stavanger her i uka og der hadde de en type perler på ståltråd - jeg skal spørre frisøren om det er mulig få det sydd inn i håret - tror det skal gå greit. Så da skipper jeg tanken om blomster eller diadem. Dette her blir sååååå meg tror jeg icon_smile.gif

Vel neste helg (6 April) blir det utdrikkingslag for meg og helga etter bryllupet vårt skal jeg i utdrikkingslag til min forlover som gifter seg 25 mai. April blir en veeeeeeeldig travel måned for oss.

17 April er min bursdag også icon_smile.gif så da blir det kanskje litt feiring i bryllupet også icon_smile.gif

_________________

Vi gifter oss 20 April 2002 hjerter_rundt.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: 20April2002 den 2002-03-26 14:01 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for hilsen i dagboken min! ;.) Ikke lenge igjen for noen av oss dnei. Hvordag går det med din planlegging. I påsken skal jeg ptinte ut kirkeprogrammene tenkte jeg. Og starte på sangheftet. Vi skal visst a utdrikkningslag samme helgen vi icon_smile.gif

Forloveren min er så fantasiløs at hun spurte meg om jeg kunne ordne meg fri den helgen fra arb. (jobber hver 4 søndag) istedenfor å snakke m/ kollegaene mine som kanskje kunne fixet at jeg fikk fri. Ja ja det er ikke farlig å vite når det skal være...så er man litt forberedt ihvertall.

Hvordan blir det m/musikken deres da? skulle ikke dere ha mp3 eller cd-er også???

Sussi icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Sussi den 2002-03-26 18:27 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei og takk for hilsen i dagboka mi Sussi icon_smile.gif da får jeg skrive litt her også. Er utrolig aktiv her inne for tiden ser jeg - men det dabber nok av nå når jeg snart er godt gift. Jeg trodde aldri jeg skulle bli så aktiv her inne og så opphengt i hvordan ting ser ut. Da jeg først kom innom her for ca et år siden tenkte jeg - guri så hysteriske jenter her inne er.

Hehehe må jo le litt da jeg sikkert virker som om jeg er ganske hysterisk selv nå icon_smile.gif Men kan tro jeg skal være glad når alt dette med planleggingen er over. Jeg gleder meg veldig til dagen - det gjør vi begge - men med fulltids jobber og hus vel det er mye som blir offret desverre.

Gleder oss til å ta fatt på tilværelsen som ektefolk nå i April og hvem vet - kanskje det blir familieforsøkelse også i løpet av året. Vi har da ikke noe hastverk uansett. Først skal vi da på Bryllupsreise til Sicilia i Juni icon_smile.gif Det blir høydepunkt og da kan vi nyte hverandre i fred og ro.

Uansett - KG har vært en kjempeflott plass å sanke inn tips og råd og jeg håper da å få komme inn i ny og ne for å se hvordan det går med de andre brudene og brukerne her inne.

Nå er det kun 3 1,5 time igjen til litt Påskefri - da blir det hyttetur på Langfredag ellers så blir det rolig og fint.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

heia

lenge siden icon_smile.gif

jeg har hatt så mye å tenke på i de siste, men håper at det ordner seg snart....

jeg skal ta så skrive mer til deg etter klokka ca 17.00 for da skal jeg ringe en plass og få forhåpligvis en kjempe glad melding icon_smile.gificon_biggrin.gif

gleder meg....

vi snakkes icon_smile.gif

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann Heisann Dagboka mi icon_smile.gif

Nå går det virkelig mot slutten her og nå er det vel la oss se 21 dager igjen (3 uker)

wow hva skal man si - kan ikke oppsummere alt som har skjedd i løpet av dette året med planlegging.

I dag er jeg gressenke icon_smile.gif De har tatt med seg kjæresten min til fjells av alle ting for å drikke ham ut. Det har vært utrolig vanskelig å holde dette hemmelig for ham og det gikk jo helt tipp topp helt til min svigermor blew the whistle i går icon_smile.gif jaja det virker som om det blir en flott dag for ham så får vi se hvilken tilstand han kommer hjem i da. Guri de driter ham loddrett ut icon_smile.gif

Neste helg er det min tur - men jeg stoler 100% på min forlover at hun holder seg på matta - tror hun vet at hun er i en ganske utsatt situasjon selv da hun gifter seg ca. 4 uker etter meg.

Jeg har egentlig ikke så mye fornuftig å skrive i dag - men tenkte at jeg kunne benytte meg litt av sjansen mens han er vekke på festen sin.

Da skriver jeg nok mer neste uke da de siste forberedelsene tas fatt.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen..

Sender deg en ny hilsen jeg på tampen av vårt ugifte liv..icon_biggrin.gif.

Enig m/ deg at det skal bli godt når all denne planleggingen er over. Har i dag sittet med festprogrammet som jeg har valgt å kalle det. Med gjestepresentasjoner m.m. Det er jo litt av en jobb. Men gøy også. Skal ha kurver på toalettene, og de er også ferdige.

KG har vært - og er god å ha i all planleggingen. Hva skulle jeg gjort uten folkene her ???

Nå skal jeg ta å skrive litt i min egen dagbok icon_smile.gif før jeg tror jeg rett & slett setter meg ned foran tv-en...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tuuusen takk for hilsen i dagboka mi Sussi icon_smile.gif

Ja nå er vi på tampen av vårt ugifte liv. Jeg sa før Påske at jeg skulle ikke være her så mye da .) men akk ja - klarte jeg den ? Neida.

I dag skal jeg nok hente brudekjolen min som har vært hos syerske for tilpassing. Jeg har drømt mye bryllup i det siste og det er vel det som kalles for nerver icon_smile.gif Jada i natt drømte jeg jo at jeg hadde vokst ut av kjolen, at jeg hadde glemt hårpynt - strømper sko - det meste som kunne glemmes for min del icon_smile.gif må le av meg selv. Trodde ikke jeg skulle bli så hysterisk - det er jo nesten det jeg er nå føler jeg.

Vel Dagfinn ble drukket ut og han hadde hangover her på søndagen....tror han er glad til at alt er over nå endelig icon_smile.gif dakkar. Nå på lørdag er det jo min tur - og håper jeg kan få en flott dag uten utdriting......

Sitter med sangene som vi skal ha i bryllupet her og er faktisk ikke sikker på hvordan jeg skal legge det opp. Vi skal printe det ut på fargede ark og sette det sammen - men vi må vel ha en forside og litt grafikk på - vel skal nok få det til. Har merket at jeg jobber sykt bra under press.

Takk for nå icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei på deg Dagboka mi icon_smile.gif 16 dager igjen og nå er det to uker icon_smile.gif Gjett om vi har nerver nå begge to. Men natt klarte jeg å sove helt gjennom uten å tenke på bryllup.

I dag skal jeg til frisøren og først må jeg hoppe nedom hobbybutikken for å kjøpte glassperler som jeg kanskje kanskje skal ha i håret. Jeg må jo høre med frisøren om det er mulig å feste ståltråden i håret mitt. Jeg har jo fått litt lengde på det nå så vi får bare avvente og se.

Ellers så skal jeg også hente ringene i dag.De skal være klar etter å ha vært til inngravering.

I morgen blir det turen ut til Hummeren for å diskutere drikkemeny og hvor mange bonger vi skal ha til festen.

Da er det egentlig ikke noe mer jeg kommer på før til neste uke igjen. Hun som sydde inn kjolen min er så grei at hun damper den for meg også icon_smile.gif da slipper jeg å gjøre det.

Jeg skal drikkes ut i helga så vi får se om de oppfører seg bra mot meg icon_smile.gif det kommer mer rapporter om det siden.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

Tenkte jeg ville svare deg på det lille spr. du hadde i dagboken min icon_smile.gif

Vi valgte å legge kunngjøring i avisen samme dagen vi gifter oss...Er i full gang med utskrift av kirkeprogrammene & sangheftet og i morgen blir det vel utdrikkningslag...har sååå "kviing" i magen. Håper forlover har tatt til etteretning hva jeg har sagt jeg IKKE ønsker, men det spørs vel hvor mange som har blandet seg inn i dette da.

Lykke til i morgen!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...