Lille My87 Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 Sommeren 2008 ble jeg syk på en merkelig måte. Kronisk slapp, hovne lymfer på kroppen og hals (ikke forkjølet), feber over flere uker, rare smerter i armene og mellom skulderbladene. Aldri kjent slike smerter. Det verket liksom helt ned til fingertuppene. Jeg var mye kvalm, brekninger og av og til oppkast. Jeg var tungpustet, følte at jeg ikke fikk nok luft. Det beste var å ligge flatt. Hadde smerter i nedre del av magen, men gynekologen fant ingenting galt. Hadde tonnevis med slim i halsen også, uten grunn. Kunne ha en dag der jeg følte meg i kjempebra form et par timer, så var jeg omtrent sengeliggende timen etter. Ble sakte men sikkert bedre og frisk. Hele 2009 var jeg frisk. Så i 2010 på sommeren skjedde det samme. Jeg ble syk med feber som kom og gikk i 2 mnd, smerter i rygg og armer, tungpust og en enorm slapphet. Mye kvalm og spydde en gang. Etter flere måneder ble jeg frisk. Men ennå, et år etter sliter jeg av å til med smerter i arm og fingrer, og tonnevis med slim i halsen. Er det noen av dere som kansje kjenner dere igjen og har noen som helst tips til hva jeg burde sjekke meg for? Er i dette øyeblikk frisk, men redd for å bli liggende igjen. Kan nevne at jeg har tatt alle mulig blodprøver inkl stoffskifte, kyssesyke, vitamin og jernmangel, urin og avføringsprøver, røntgen av lunger, pusteprøve, reumatisme blodprøve, invendig ultralyd av underlivet og flere prøver jeg ikke husker.
Lille My87 Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2011 Borreliose? Som jeg vet har jeg ikke blitt stukket av flått. Nevnte det for legen min uansett, men hun var ikke enig i at det kunne være det. Så jeg er gitt opp av legen min, og en hel del andre leger :frown:
lurine Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Du har ikke nødvendigvis merket flåtten. Og å sjekke for borreliose er jo en smal sak.
Lille My87 Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2011 Du har ikke nødvendigvis merket flåtten. Og å sjekke for borreliose er jo en smal sak. Hvis man er infisert, skal man ikke få rød ring rundt? Bor i Nord Norge da, ikke mye av dem her. Men kan jo ha vært maks uheldig å blitt stukket i hodet eller noe.. Burde kanskje sjekke det ja for å være sikker.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #6 Skrevet 16. mai 2011 Borreliose er i hvertfall en "mystisk" sykdom som gir seg veldig ulike utslag fra person til person. Det skader jo ikke å teste seg.
Pinnsvin Skrevet 16. mai 2011 #7 Skrevet 16. mai 2011 Be om å få tatt en spinalpunktering, så får du kjapt svar på om det er borreliose det er snakk om.
Lille My87 Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 16. mai 2011 Be om å få tatt en spinalpunktering, så får du kjapt svar på om det er borreliose det er snakk om. Hva er spinalpunktering? Er ikke helt inne på alt dette legegreiene Har hørt at blodprøven for boreliose ikke er helt sikker.
Pinnsvin Skrevet 16. mai 2011 #9 Skrevet 16. mai 2011 Hva er spinalpunktering? Er ikke helt inne på alt dette legegreiene Har hørt at blodprøven for boreliose ikke er helt sikker. Ryggmargsprøve -- de tester for antall betennelsesbekjempende celler.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #10 Skrevet 16. mai 2011 Sommeren 2008 ble jeg syk på en merkelig måte. Kronisk slapp, hovne lymfer på kroppen og hals (ikke forkjølet), feber over flere uker, rare smerter i armene og mellom skulderbladene. Aldri kjent slike smerter. Det verket liksom helt ned til fingertuppene. Jeg var mye kvalm, brekninger og av og til oppkast. Jeg var tungpustet, følte at jeg ikke fikk nok luft. Det beste var å ligge flatt. Hadde smerter i nedre del av magen, men gynekologen fant ingenting galt. Hadde tonnevis med slim i halsen også, uten grunn. Kunne ha en dag der jeg følte meg i kjempebra form et par timer, så var jeg omtrent sengeliggende timen etter. Ble sakte men sikkert bedre og frisk. Hele 2009 var jeg frisk. Så i 2010 på sommeren skjedde det samme. Jeg ble syk med feber som kom og gikk i 2 mnd, smerter i rygg og armer, tungpust og en enorm slapphet. Mye kvalm og spydde en gang. Etter flere måneder ble jeg frisk. Men ennå, et år etter sliter jeg av å til med smerter i arm og fingrer, og tonnevis med slim i halsen. Er det noen av dere som kansje kjenner dere igjen og har noen som helst tips til hva jeg burde sjekke meg for? Er i dette øyeblikk frisk, men redd for å bli liggende igjen. Kan nevne at jeg har tatt alle mulig blodprøver inkl stoffskifte, kyssesyke, vitamin og jernmangel, urin og avføringsprøver, røntgen av lunger, pusteprøve, reumatisme blodprøve, invendig ultralyd av underlivet og flere prøver jeg ikke husker. Burde egentlig ikke svare her, men tuberkulose med sekundær Addison comes to mind rent umiddelbart....
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2011 #11 Skrevet 16. mai 2011 Burde egentlig ikke svare her, men tuberkulose med sekundær Addison comes to mind rent umiddelbart.... Ville ikke tub vist på lungerønken?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #12 Skrevet 20. mai 2011 Ville ikke tub vist på lungerønken? Tub affiserer ikke bare lunger.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå