Gå til innhold

Lett svie ved vannlating

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke hver dag, men ofte i det siste, så har jeg lett svie etter vannlating. Det skjer kanskje mest på dager hvor jeg drikker lite. Det er ikke veldig vondt, men det plager meg i den grad at jeg føler det er noe som ikke stemmer.

I januar fikk kjæresten min påvist klamydia, noe han da hadde fått før vi ble sammen, så vi tok en kur (en pille) hver.

Jeg har tidligere slitt litt med urinveisinfeksjon, men ofte klart å bli kvitt det på egenhånd. Noe annet jeg tenker er at det kanskje blir sånn etter sex, og et par dager etter. Kan det ha noe med at jeg blir sår å gjøre?

Har også tenkt på sopp. Også pga at jeg noen ganger sliten med å bli våt nok under sex. Kan det ha en sammenheng?

Er det mulig å få tilbakefall av klamydia? Vi begge testet oss på nytt 6 uker etter kuren.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tilbakefall av klamydia er det nok ikke siden dere begge testet dere på nytt, og den var negativ. Da måtte en av dere hatt samleie med andre, og det tror jeg da ikke siden dere er kjærester. Er du bekymret for det er det bare å ta en test til.

Er vanskelig å si hva det kan være, men du kan evt gå til gynekolog, det anbefales for alle kvinner.Det kan nok også være en sammenheng med at du er sår etter sex om det bare skjer i de tilfellene, da kan dere prøve glidemiddel.

Gjest Gjest
Skrevet

Tilbakefall av klamydia er det nok ikke siden dere begge testet dere på nytt, og den var negativ. Da måtte en av dere hatt samleie med andre, og det tror jeg da ikke siden dere er kjærester. Er du bekymret for det er det bare å ta en test til.

Er vanskelig å si hva det kan være, men du kan evt gå til gynekolog, det anbefales for alle kvinner.Det kan nok også være en sammenheng med at du er sår etter sex om det bare skjer i de tilfellene, da kan dere prøve glidemiddel.

Takk for svar! Nei, jeg går da ut i fra at han ikke har hatt sex med noen andre, og at det ikke er klamydia. Testen viste jo negativt ved etterskontrollen.

Skjønner ikke helt hvorfor jeg sliter med å bli våt, men kanskje noe med at det er litt for mye "rett på sak" og at vi har det såpass ofte. Glidemiddel hadde nok ikke vært så dumt å prøvd.

Tenkte litt på å ta en GU, men vil helst ikke gjøre dette hos fastlegen min. Jeg er 23år, var på GU for to år siden (for første gang). Da bestillite jeg time hos privat gynekolog, fordi jeg ikke ville til fastegen.. noe som kostet flesk! Grunner er fordi faren min er lege, og hver gang jeg kommer dit så ber hun meg hilse og sånn. Hun er jo hyggelig, men føles ikke komfertabelt. Kan hun henvende meg til gynekolog uten at jeg må ha time?

AnonymBruker
Skrevet

Ring ned på legekontoret ditt, si at du mistenker UVI og spør om du kan levere en urinprøve der. Så får du fort beskjed om den var negativ eller positiv.

Er det ikke UVI så får du diskutere med legen hva du skal gjøre videre.

Du kan be om en henvisning til en gynekolog om du ikke ønsker at fastlegen skal ta GU på deg. Eller du kan gå til en privat gynekolog, men det koster ca 700-1000 kr.

Gjest Marita
Skrevet

Det kan være sopp hvis det svir når du tisser ja. Men også andre ting, så få det sjekket :biggrin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...