Gå til innhold

23 år og for ung?


Jærbu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Syns en skal se hvor moden folk er heller.

En på 20 kan være mere moden enn deg på 23.

En jeg vet på 28 bør vente enda noen år.

23 skriver du, om forholdene er til rette for et barn så vet du selv om du er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Selv er jeg en ivrig prøver på 22 og gift med en på 29..Vi har det fantastisk sammen, og ønsket om å bli foreldre er vårt høyeste ønske...Vi føler oss klar for barn.

Det er vel så individuelt det å føle seg klar for å bli mamma...Hva føler du selv???..

klem fra ei som vil bli mamma12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 23 år da jeg ble mamma. Følte meg veldig ung i utgangspunktet (var ikke helt planlagt), men nå er jeg veldig fornøyd med å bli mor så ung. Det er mange fordeler med å bli mor ung, blant annet de biologiske. Det er da kroppen er best i stand til å ta imot et barn, og den kommer raskest i form igjen etter fødselen. Men det er veldig godt å være to om barnet da, for det er veldig mye arbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23 år nå og har en datter på 2 år, tror det er veldig individuelt om når du er klar til å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei, må si meg enig med de foregående svarene - dette er veldig individuelt !!! icon_smile.gif

Vi fikk vår sønn da jeg var 27, og jeg var ikke klar en måned før det!! icon_eek.gificon_eek.gificon_eek.gif

For min del var det steder jeg ville reise til, ting jeg ville gjøre ( uten barn!! ) og så følte jeg ikke at den biologiske klokka mi hadde begynt å tikke enda ( -i motsetning til nå !!! icon_wink.gificon_smile.gif )

Om tiden er inne for deg, er det vel bare du som vet... :-9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry.... icon_smile.gif

Visste ikke at jeg ikke kunne koble meg av for å ta en telefon for så å fortsette innlegget mitt. Det var altså meg som skrev det forrige innlegget som anonym. Ikke meningen og håper ikke det skjer igjen....

icon_smile.gificon_smile.gif

_________________

vinke.gifThomasinevinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Thomasine den 2002-05-11 23:28 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel kanskje at hvis du kun baserer avgjørelsen din om å bli gravid, på de svarene du får her, er du nok muligens litt ung, ja. Men det har ikke nødvendigvis noe med alderen din å gjøre. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er 23 og er på vei med min tredje...hoppe.gif

Jeg fikk min første da jeg var 18, og da var jeg nok for ung, synes jeg ivertfall nå! Da jeg var 21 fikk jeg nr 2,og da følte jeg meg mer passe moden, men det har jo også noe å gjøre med at jeg hadde en fra før. Jeg tror om du er moden nok eller ikke har mye med dine ønsker å gjøre, ønsker du å være mest mulig fri, reise, ta en spesiell utdanning eller jobb, synes jeg du bør vente. Det er vanskelig å få til akkurat det en vil når en har barn. Du må være forberedt på at det alltid er noen som kommer foran deg... Hvis du virkelig ønsker deg barn, og forholdene ligger til rette, så er det mange fordeler med å være en ung og litt "barnslig" mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei jeg er 19 år og ble mamma for 16 april 02, til en nydelig gutt. når jeg kom hjem med han,og hvar tilbake verdagen fant jeg ut at det hadde ikke gjort noe om jeg hadde ventet noen år. men jeg hadde ikke bytet han bort for alt i verden, han er det beste som har skjedd meg og typen og vi er kjempe glad i den lille skatten vår.

klem rebecca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er 22 år og prøver på harde livet for å bli gravid! icon_wink.gif

Min kjære og jeg er kjempe klare for det, og forholdene ligger også godt til rette. Vi har begge fast jobb og har jobbet noen år. Vi eier en rekkehusleilighet og har bil.

Men henger meg også på det som så mange andre har pekt på.

Det er veldig INDIVIDUELT!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

nei ikke for ung,hvis du er klar???jeg var 22 år da jeg født,og jeg synes det er bra,at barna har unge foreldre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20, synes selv jeg er for ung, men mamma var 20 da hun fikk meg. Ikke det at jeg planlegger å få barn, men 23 er vel en fin alder, det kommer vel ann på livs situasjonen din...

Dette er vel veldig individuelt...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 20 år når jeg fikk min første, og har ikke angret en dag. Svangerskapet var planlagt. Jeg tror ikke det er alderen som har noe å si. Det er viktig at du og typen er ENIGE om å lage barn, og det er viktig å være klar over at man ikke får like god tid til å være kjærester som dere har nå. (det er heller ikke lenger mulig å hive seg ned på stuegulvet å ha sex i et heftig øyeblikk....)

MANGE fordeler med å være ung mor... Men jeg synes det er viktig med en stabil økonomi og livssituasjon! Jeg skal ha alle mine barn før jeg er 23, og bruke de neste 20(+/-)årene på å være mamma og familiekvinne. Når jeg er 40 er barna store og jeg fortsatt ung nok til å reise, jobbe, ha sex på stuegolvet, kjøre motorsykkel osv.! icon_cool.gif

Se på din egen livssituasjon, og glem alderen din!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...