Gå til innhold

Red velvet cupcakes til i morgen

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Det gjør vel ingenting for smaken, bare fargen. Så hvis smaken er det viktige hadde jeg blåst i de seks (!) flaskene med konditorfarge.

Skrevet (endret)

-

Endret av Fantomina
Skrevet

Vil anbefale deg å kjøpe Wilton icing color. Koster ca 59,- i forskjellige butikker (Traktøren, Jernia, osv - har også sett det i "ting-og-tang"-butikker i små, små byer). Har bakt red velvet-cupcakes med den fargen og brukte ca en halv ts til 12 cupcakes. Poenget er at cupcakene skal være KNALLrøde, og da må det masse eller sterk farge til. Hvis du ikke orker, kan du like gjerne la være - de smaker like godt :)

Edit: Herer de jeg bakte, de har en litt annen farge enn de fra Klikk.no

Takk for svar! Det er jo helst den fargen jeg vil ha, så lurer på om jeg skal kjøpe den ferdigpakka fra Møllerens. Noen som har prøvd den?

Skrevet

Vanlig konditorfarge fra matvarebutikken har smak i seg, så hvis du skal få den helt rød så må du bruke så pass mye at det vil påvirke smaken. Kjøp fargepaste, eks No taste red fra Wilton.

Gjest Emera
Skrevet

Takk for svar! Det er jo helst den fargen jeg vil ha, så lurer på om jeg skal kjøpe den ferdigpakka fra Møllerens. Noen som har prøvd den?

Det var smaksprøver av den på Obs! forleden. Det må være de søteste kakene jeg noen gang har smakt. Altfor søtt! Og så var de heller ikke knallrøde, de var mer rosa.

AnonymBruker
Skrevet

Må man virkelig ha 6 flasker med konditorfarge..? Æsj...Tenkte å bruke denne oppskriften. Har vanlig konditorfarge fra norsk butikk. http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article619436.ece

Jeg hadde overhode ikke kjøpt ferdigpakke fra Møllerens, men gått for oppskriften du nevner her. Den gir helt SINNSYKT gode cupcakes, og det beste er at de nesten smaker bedre dagen etter :D Jeg har laget dem flere ganger uten farge og da bare kalt dem for sjokoladecupcakes, siden det på en måte det det er ;)

Gjest Pantherinae
Skrevet

Jeg lagde denne i kakevariant, veldig lik den oppskriften som er linket til over her. Kaken ble ikke god! Har hørt så mye skryt av denne kaken, så ble utrolig skuffet. Mulig det var konditorfargen som gjorde det da? Synes den hadde en ekkel ettersmak, smakte veldig som "kjøpekake". Har fått servert lignende kaker rundt omkring i verden, mulig den skulle være sånn? :vetikke:

Skrevet

Det er helt umulig å få til gode Red Velvet-kaker med konditorfargen som selges i vanlige matvarebutikker. Det er en helt ekstremt besk og fæl smak, og seks flasker vil virkelig ta livet og smaken fra alle de andre ingrediensene.

Jeg har ikke forsøkt med Wilton og andre merker i forbindelse med Red Velvet, men man trenger ekstremt lite for å få kraftig farge på glasurer, så jeg vil tro det er bedre å gå for disse fargene enn disse småflaskene fra butikken.

Skrevet

No taste red fra Wilton sier jeg bare. Kakeboksen.no eller cacas.no. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...