elvital Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 Bor hos en familie som aldri har hørt om 17.mai før. Tenkte jegskulle lage en liten norsk feiring. Hva slags mat bør jeg lage? Middag og kake e.l..
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Kvæfjordkake er jo nesten et must. Matmessig så er det vel ingen spesielle tradisjoner på det. Klassiske rømmegrøten, laks, pølser i brød.. Ja jeg vet ikke.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Hva slags varer har du tilgang på, da blir det lettere å hjelpe deg. Hva kan du lage, hva mestrer du?
elvital Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2011 Har tilgang på det meste..Må ut å handle etterpå og de har jo de fleste vanlige ting her i butikkene. Er ganske god på kjøkknet, har en del erfaring og klarer å lese oppskrifter. Så er jo muligheter i det uendlige.. :D :/
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Da ville jeg servert laks, potetsalat og eggerøre. Ikke for komplisert men veldig godt og en skikkelig jordbærbløtkake.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #6 Skrevet 16. mai 2011 Av erfaring kan jeg si at Kvæfjordskake er vanskelig å få til i amerikanske komfyrer (disse går på gass). Vile heller satset på en god gammeldags bløtkake, det har slått an skikkelig da jeg lagde "norskekvelder" i Los Angeles
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå