Gjest Sus Scrofa Skrevet 16. mai 2011 #1 Del Skrevet 16. mai 2011 Hello Har tenkt meg til Italia i sommer. Har vært der en gang før, men har ikke fått sett så mye av landet. Hvilke steder vil du anbefale i Italia? Alt er av interesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #2 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg har vært veldig mange steder i Italia og kan anbefale alle. Men det er lettere å anbefale noe konkret til deg hvis du sier noe om hva du liker å gjøre på ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samulita Skrevet 16. mai 2011 #3 Del Skrevet 16. mai 2011 Bergamo - Helt grei, liten by. Ikke stort å gjøre. Venezia - Var der bare 1 dag, men likte meg godt. Har dog hørt at det er rimelig kjedelig i lengden. Sicilia - Anbefales!! Vært der to ganger og har SÅ lyst å reise tilbake! Minuset er at det er ikke så mange som flyr direkte. Roma - Anbefales!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sus Scrofa Skrevet 16. mai 2011 #4 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg har tidligere vært i Bologna, Rimini, Firense, Pisa og Cinque Terre (Monte Rosso). Likte alle disse stedene kjempegodt. Det er snakk om en kjærestetur, og vi ønsker å fly t/r Milano fordi bilettene er billige da vi kan. Så vil vi nok leie bil. Har lyst å vere stasjonert på et (eller evt to) steder og heller ta dagsutflukter. På det stedet vi skal bo ønsker vi: strand, koselig by/lite sted med fine restauranter og litt å kike på, et ok hotell. Det viktigste er altså å finne et sted vi vil trives i 10-14 dager. Dagsutflukter skal vi nok finne mange av uansett hvor vi reiser. Noen gode tips, AnonymBruker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sus Scrofa Skrevet 16. mai 2011 #5 Del Skrevet 16. mai 2011 Takk for svar, Samulita Glemte å si at jeg har vært i Venezia også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gustav Skrevet 16. mai 2011 #6 Del Skrevet 16. mai 2011 Har vært mange av feriene våre i Italia, noen steder også flere ganger. Bl.a kjørt kysten rundt hele landet (unntatt Puglia og Basilica altså hælen og under foten), samt Sicilia. Elsker landet. En annen turist fortalte meg engang at jo lenger sør du kommer jo større smil har italienerne, og jo lurere er de.. Om dette stemmer vet jeg ikke, vi har iallefall opplevd sør som like sikkert som nord, bare mye mye billigere å leve. Med noen konsentrerte unntak: turister betyr selvfølgelig turistpriser.. Om dere tar fly til Milano blir jo automatisk også ferien i nord, som absolutt er en deilig del av landet. F.eks Toscana som du jo har vært i, og Veneziaregionen. Vet jo ikke når i sommer dere drar, men et raskt søk på ryanair og finn.no ga priser også til f.eks Roma, Pescara og Sicilia til +/-2000kr t/r pr snute.. Tar dere fly til Roma ville jeg anbefalt å dele ferien i 2, med noen dager i Roma og senere skjønne Amalfikysten med alle mulighetene der. Disse herlige fargeklattbyene Amalfi, Positano m.fl som er limt inn i fjellsida linka sammen med siksakvei og azurblått hav langt der nede. Har du hovedbase i en av disse -eller Sorrento- kan dere f.eks dra på dagsturer til Napoli, Capri eller annen valgfri øy, Vesuv, Pompeii eller Herkulaneum, eller bade fra deilige strender nede ved Paestum (sør for Salerno). Roma-Napoli tar bare ca 2,5 timer på motorvei. Sicilia er et (herlig) kapittel for seg selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gustav Skrevet 16. mai 2011 #7 Del Skrevet 16. mai 2011 Bergamo - Helt grei, liten by. Ikke stort å gjøre. Forøvrig har jeg opplevd Bergamo's Piazza Vecchia i januartåke en gang, og det var helt magisk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 16. mai 2011 #8 Del Skrevet 16. mai 2011 Sicilia er et av de fineste stedene jeg noen gang har vært. Roma er jo også vakkert og veldig spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 16. mai 2011 #9 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg har vært på Sicilia (''nedenfor'' Taormina) og i Roma. Vi tok fly fra Roma til Sicilia med Alitalia for en slikk og ingenting. Begge steder anbefales på det sterkeste. Åh som jeg lengter tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #10 Del Skrevet 16. mai 2011 I påsken var jeg og familien ved Come sjøen i nord. det var en nydelig tur. vi bodde i en av de små byene langs sjøen, og det var masse fint å se! (inkludert George Clooney sitt sommerhus). vi hadde også en overnatting i Milano, der vi fikk shoppet litt. Jeg anbefaler virkelig Lake Como, og byene rundt der, helt fantastisk var det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 16. mai 2011 #11 Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) Hello Har tenkt meg til Italia i sommer. Har vært der en gang før, men har ikke fått sett så mye av landet. Hvilke steder vil du anbefale i Italia? Alt er av interesse Jeg har vært i Venezia - ubeskrivelig, må oppleves selv! Har også vært i Roma, en vanlig storby MEN mye å se. Har vært i Portogarabaldi og i Lido degli Scacchi, badebyer 50 km sør for Venezia, og ligger langst Adriaterhavet, her opplever du strandliv, men det fins også strandbyer rett utenfor Venezia også. Det var mange kombinasjoner av Lido degli Scacchi og Lido de Jesolo. Ting som jeg ikke har fått med meg, men som jeg vil oppleve er -det skjeve tårnet i Piza -vingårder i Toscana -alpene og fjelllandsbyer -Bologna, som er den eldste studentbyen i verden? - ellers er det mange koslige, mindre byer i Italia som må oppleves. -sikkert mye annet også Så må jeg bare si at frukten og grønnsakene som selges der nede er fantastisk Endret 16. mai 2011 av meridian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ego Skrevet 16. mai 2011 #12 Del Skrevet 16. mai 2011 Venezia - greit å ha vært der, men én dag holdt i massevis. Milano - fantastiske shoppemuligheter (ikke at det overrasker noen), og morsomt natteliv. Drar gjerne tilbake dit. Chioggia - nydelig, liten by ikke langt unna Venezia. Gangavstand til alt, hyggelige mennesker (men en fordel å lære seg noen italienske ord - mange som ikke snakker engelsk). Der arrangeres også en sjømatfestival de ti første dagene i Juli - absolutt verdt å få med seg for dem som liker sjømat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #13 Del Skrevet 16. mai 2011 Verona er nok mest for kjerester..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #14 Del Skrevet 16. mai 2011 Vært i Roma, Firenze, Milano, Venezia, Pisa, Palermo. Ikke for å ødelegge, ser at du skal til Milan, men Milan etter min mening har absolutt ingenting å tilby noen som er ute etter å oppleve Italia. Vært der, og byen er en kopi av resten av europa forøvrig, ikke noe spesielt særpreg slik mange av de italienske byene faktisk har. Firenze, Roma og Venezia er meget vakre byer og helt verdt å se. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 16. mai 2011 #15 Del Skrevet 16. mai 2011 Sicilia - kan anbefales!! Roma - anbefales på det sterkeste!! Milano - for et par dager ja... Dyrt!! Rapallo - fin og koselig sted langs kysten!! Litt liten strand!! Terracina - JAA!!! Fin og lang sandstrand!! Liten og koselig by!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abdullah Skrevet 17. mai 2011 #16 Del Skrevet 17. mai 2011 Napoligulfen med Amalfikysten, Capri og Sorrento anbefales. Det største problemet med å reise til Italia i fellesferien er jo at uholdelig varme + mange turister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nebel86 Skrevet 17. mai 2011 #17 Del Skrevet 17. mai 2011 Om det er en kjæreste-tur dere skal på så vil jeg virkelig anbefale Verona! Romeo og Julie sin by! Virkelig avslappet atmosfære der synes jeg også er det så utrolig mange koselige resturanter/kafeer, operafestival i den gamle arenaen, og ikke så langt unna Gardasjøen! Virkelig en fin by! Gamlebyen, Città Alta i Bergamo var også flott! Kanskje litt begrenset hva man kan finne på om man blir der lenger enn en dag eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet 17. mai 2011 #18 Del Skrevet 17. mai 2011 Italia er et flott ferieland synes jeg - kona og jeg har vært dere flere ganger og jeg synes landet har mye å by på når det gjelder spennende historie, god mat og vin, flott vær osv. Vi har vært på turer til Milan kombinert med Venezia, Roma, Firenze kombinert med Toscana og tur til Bologna. Jeg har lagt ut reisebrev fra alle turene på min hjemmeside så kanskje du kan finne noe nyttig info der :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 18. mai 2011 #19 Del Skrevet 18. mai 2011 Hvis dere skal fly til Milano er jo veien kort til flere av innsjøene som Como, Maggiore eller Orta? Superromantiske landsbyer og omgivelser. Hvis dere har bil, og kan kjøre litt kan dere dra til Cinque Terre, Lucca, Firenze eller Venezia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zuperduper Skrevet 20. mai 2011 #20 Del Skrevet 20. mai 2011 Det er snakk om en kjærestetur, og vi ønsker å fly t/r Milano fordi bilettene er billige da vi kan. Så vil vi nok leie bil. Har lyst å vere stasjonert på et (eller evt to) steder og heller ta dagsutflukter. På det stedet vi skal bo ønsker vi: strand, koselig by/lite sted med fine restauranter og litt å kike på, et ok hotell. Det viktigste er altså å finne et sted vi vil trives i 10-14 dager. Dagsutflukter skal vi nok finne mange av uansett hvor vi reiser. Heisann. Jeg har vært mange steder i Italia etterhvert. Roma og Venezia, Como og Sardinia flere ganger. Sicilia, Grado, Cinque Terre, Toscana, Portofino, Verona, Gardasjøen. Det var de jeg kom på i farta. Jeg ville anbefale dere å reise til Comosjøen for en ukes tid, og finne et trivelig sted å bo i en av byene der. Her kan man bade, sole seg, reise på tur på sjøen, besøke de andre byene i omegn. I tillegg er det rett ved Sveits, så en liten avstikker dit er heller ikke dumt. Den andre uka ville jeg reist til en eller flere av de andre sjøene som er i området. Finnes guidebøker som skriver om Italienske sjøer; vel verdt å lese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå