HopelessFear Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 Har hatt mensentrasjon i over to uker. Ekstrem smerter og veldig mye blødning. Blødd hver dag, uten stopp. Det er så ille at jeg knapt kommer meg ut på badet. Kvalm nesten hele tiden og når jeg prøver å reise meg, er det som om alt holder på å svartne for meg. Har normalt mens på ca. 4-6 dager. Ganske mye menssmerter da også, men dette tar kaka. Hva i all verden er dette for noe?!
HopelessFear Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #2 Skrevet 16. mai 2011 Det gjør så sinnssykt vondt! Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Kan da ikke bruke smertestillende i evigheter heller.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Er det en mulighet for at det kan være en spontan abort? En graviditetstest vil fortsatt være positiv hvis det er det. Men det kan også være cyster. De kan lage mye krøll.
HopelessFear Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2011 Er det en mulighet for at det kan være en spontan abort? Jeg vet ikke. Hadde mens til riktig tid sist gang, men det er vel en mulighet for det. Har ikke tatt noen graviditetstest pga. det, så jeg vet ikke om jeg kan ha vært gravid eller ikke. Blir det ikke litt seint å ta en graviditetstest? I og med at mensen allerede har vart i to uker?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Det spørs litt hvor langt du evnt. kan ha vært på vei. Men det kan henge igjen i flere uker. Hvis det ikke gir seg så burde du absolutt gå til lege. For å sjekke magen og Hb.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #6 Skrevet 16. mai 2011 Mensen kan jo variere hvor lenge den varer da (?) Jeg har også KRAFTIGE blødninger, men jeg har det som regel 5 dager.. Kommer meg ikke ut av huset -.-
HopelessFear Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 16. mai 2011 Mensen kan jo variere hvor lenge den varer da (?) Jeg har også KRAFTIGE blødninger, men jeg har det som regel 5 dager.. Kommer meg ikke ut av huset -.- To uker er litt for lenge uansett. Jeg har alltid hatt mens i 4-6 dager alle de ti årene jeg har hatt den. Kraftig blødning og smerter. Kommer meg sjeldent ut til vanlig mens, men dette er helt ekstremt.
HopelessFear Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 16. mai 2011 Det spørs litt hvor langt du evnt. kan ha vært på vei. Men det kan henge igjen i flere uker. Hvis det ikke gir seg så burde du absolutt gå til lege. For å sjekke magen og Hb. Tror ikke jeg kunne ha vært så langt på vei, i og med at jeg fikk mens for en måned siden. Hva mener du med Hb?
HopelessFear Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 21. mai 2011 Jeg blør fortsatt som en foss. Aner virkelig ikke hva det kan være. Har tatt en graviditetstest (med kveldsurin.) men det gjorde ikke noe utslag. Har tenkt og ta en test til snart, på morgenen om det gjør noen forskjell.
HopelessFear Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 21. mai 2011 Får ikke snakket med legen før hvert fall tirsdag.
Moscato Skrevet 21. mai 2011 #12 Skrevet 21. mai 2011 Du har da vel telefon, jente! Trenger ikke å være fastlegen din, akkurat, for dette skulle du ha sjekka opp for lenge siden... 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #13 Skrevet 22. mai 2011 Jeg har opplevd noe av det samme, bare at jeg småblødde i en hel måned for så å begynne å styrtblø. Det var en hormonforstyrrelse (østrogendominans og antydning til PCOS/masse cyster på ene eggstokken). Ifølge gynekologen kan man av og til oppleve at systemet "henger seg opp" så man ikke får eggløsning, og da kan man begynne å blø over lengre tid. Merkelige greier... Uansett, kontakt lege før du blør på deg blodmangel og jernmangel! Som oftest er det lett å få orden på systemet igjen.
Narn|a Skrevet 22. mai 2011 #14 Skrevet 22. mai 2011 Fatter egentlig ikke hvordan du kan gå med mensen med utrolige smerter i 2 uker uten å ta det alvorlig. Det er ganske lett å ringe til legen og bestille en time - eller ta en telefon til akuttmotaket eller hva det heter. Håper alt ordner seg iallefall!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #15 Skrevet 22. mai 2011 Tror ikke jeg kunne ha vært så langt på vei, i og med at jeg fikk mens for en måned siden. Hva mener du med Hb? Med Hb mener jeg at du burde få sjekket "blodprosenten" din og nå som det har gått så lang tid og jernlageret ditt. Det høres egentlig ut som en hormonforstyrrelse, men smertene hører ofte ikke under der. Nei, ring legen!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #16 Skrevet 22. mai 2011 Økte, forlengede blødninger og smerter kan også være muskelknuter i livmoren. Er det lenge siden du var hos gynekolog? Du burde uansett kontakte lege og få deg en time hos gynekolog til utredning. Du kan jo ikke gå sånn og plages!
HopelessFear Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #17 Skrevet 22. mai 2011 Økte, forlengede blødninger og smerter kan også være muskelknuter i livmoren. Er det lenge siden du var hos gynekolog? Du burde uansett kontakte lege og få deg en time hos gynekolog til utredning. Du kan jo ikke gå sånn og plages! Jeg var til gynekolog for en månedstid (eller kanskje to, husker ikke helt datoen akkurat nå. Men jeg var der nylig.) siden, ingenting unormalt.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #18 Skrevet 22. mai 2011 Jeg var til gynekolog for en månedstid (eller kanskje to, husker ikke helt datoen akkurat nå. Men jeg var der nylig.) siden, ingenting unormalt. Fikk du tatt innvendig ultralyd da? Hvis alt så ut til å være i orden gjetter jeg en hormonforstyrrelse, en liten glipp i systemet. Det vises ikke alltid på en gynekologisk undersøkelse og blir ikke utredet uten at man tar det opp selv. Uansett bør du snakke med legen for å få hjelp til å bli kvitt blødningene og smertene.
HopelessFear Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #19 Skrevet 22. mai 2011 Fikk du tatt innvendig ultralyd da? Hvis alt så ut til å være i orden gjetter jeg en hormonforstyrrelse, en liten glipp i systemet. Det vises ikke alltid på en gynekologisk undersøkelse og blir ikke utredet uten at man tar det opp selv. Uansett bør du snakke med legen for å få hjelp til å bli kvitt blødningene og smertene. Innvendig ultralyd ble utført. Smertene har blitt mindre og blødningen er ikke like kraftig lenger, så det tror jeg går seg til etterhvert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå