AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 Dette er direkte pinlig, og jeg tør IKKE spørre en venn og er ikke så lysten på gynekolog, men here it goes: Min elsker og jeg hadde mye og til dels røff sex forrige helg. Siden han er "ny" klarte jeg å pådra meg en urinveisinfeksjon, med påfølgende soppinfeksjon. Har brukt Canesten og Vivag, men forleden kveld da jeg skulle sette inn en Vivag klarte jeg på en eller annen måte å sette den fast rett innenfor skjedeåpningen. Ikke kul om jeg fikk den ut igjen heller, og etter mye fikling og grafsing åpnet kapselen seg, jeg fikk vondt, men det var bedre dagen etter. Men nå er det vondt igjen, rett innenfor åpningen retning fremover. Har bedrevet egenundersøkelse og har nå fått masse tvangstanker om at noe er "feil" inni der. Dere som har nå stukket fingrene inn i diverse kvinner, åssen skal det egentlig kjennes ut "oppi der"? Varmt og vått ja, men er skal skjedeveggene være helt glatte eller hvordan er det?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Du må til gynekolog før eller senere uansett, og helst regelmessige besøk. Like greit å få det begynne nå.
Gjest KateW Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 For å unngå soppinfeksjoner, bruk Lactal, etter sex og etter mens. Ikke bruk Canesteen ofte, det er ikke sunt, få heller tabletter på apoteket som du får på resept hos legen dersom du faktisk HAR soppinfeksjon. Dersom du blir sår etter røff sex, smør på litt sinksalve først (sånn til "bleie-utslett" hos babyer) snarere enn å ta en Canesteen-kur. Og, har du ikke vært hos gynekolg før, begynn med det samme. Mye bedre. Jeg går en gang i året til fastlegen, og hvert tredje år til "skikkelig" gynekolog.
Gjest Iah Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Skjedeveggen er ikke glatt, den er mer ruglete. Ikke helt riktig ord, men vet ikke hvilket annet ord som passer bedre.
billcat Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Dette kan jeg! :gjeiper: Skjedeveggen er stort sett ganske glatt, men litt ruglete (bølgete er kanskje et bedre otd) om nevnt over. Det er også tettpakket med muskler rundt, så kjenner du litt hardt så kjenner du lett stripene i musklene gjennom skjedeveggen, er ikke så tykk. Og på frem/oversiden litt inn, der det mytiske g-punktet skal ligge, er det i alle fall en litt opphøyet flekk som er mer 'rufsete' enn resten.
Næjøss Skrevet 16. mai 2011 #7 Skrevet 16. mai 2011 Og hvis du kjenner en semi-hard liten sak inni der, som kan kjennes ut som en slags "kul", så kan det være livmors tappen du har kjent. Den kan stikke litt fram visse perioder i mens-syklusen. Bare sånn i tilfelle du hadde kjent den, så er det ikke noe å bli bekymret over. Det er faktisk mange jenter som ikke er klar over den
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #8 Skrevet 16. mai 2011 For å unngå soppinfeksjoner, bruk Lactal, etter sex og etter mens. Ikke bruk Canesteen ofte, det er ikke sunt, få heller tabletter på apoteket som du får på resept hos legen dersom du faktisk HAR soppinfeksjon. Dersom du blir sår etter røff sex, smør på litt sinksalve først (sånn til "bleie-utslett" hos babyer) snarere enn å ta en Canesteen-kur. Og, har du ikke vært hos gynekolg før, begynn med det samme. Mye bedre. Jeg går en gang i året til fastlegen, og hvert tredje år til "skikkelig" gynekolog. Takk for svar. Soppinfeksjonen kom nok pga antibiotikaen pga UVI'en. Er ikke så sugen på å gå til fastlegen, gjerne bedre å gå til en skikkelig, er de mye dyrere enn fastlege?
Gjest HunterLady Skrevet 16. mai 2011 #9 Skrevet 16. mai 2011 Nei, det er ikke mye dyrere. Gå til en gynekolog du, om du føler for det. Men jeg tror nok dette går over. Er normalt å bli litt rifta opp om man har røff sex. Bare husk å bruk glidemiddel rikelig!!! Og sinksalve som KateW foreslår, er ikke så dumt!
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #10 Skrevet 18. mai 2011 Oppdatering: Krøp til korset og bestilte meg time hos Volvat. Almennlegen har kikket og klemt og jeg har en liten betennelse i en kjertel oppi der, fikk Fucidin og skal smøre tre ganger daglig i en uke, og pelle meg til gynekolog om det ikke blir bedre innen da. Han tok celleprøve, for det har aldri vært gjort før, og han ble lettere sjokkert da jeg fortalte at legen min har skrevet ut p-piller til meg i nærmere 20 år uten å ha kikket oppi der en eneste gang. Brevene fra kreftregisteret har jeg kastet etterhvert som de kom.... Og Fucidinen klør noe inni*****....
Gjest KateW Skrevet 18. mai 2011 #11 Skrevet 18. mai 2011 For det første, flink som gikk! og for det andre, fortsett å være flink! (Ikke spille russisk rulett med det fineste du har!)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå