Gå til innhold

Mamma nei kjæreste ja?!

Fremhevede innlegg

Gjest Høæ?
Skrevet

Mamma sier nei til p-piller pga bivirkninger, men kjærsten er lei kondomer, hadde jo vært greit å være grenseløs. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Er du over 16 er det bare å skaffe deg resept.

• Liker 2
Gjest lalala
Skrevet

Moren din vil vel heller ikke at du skal bli gravid? P-piller er jo sikrere om du tar de riktig:)

AnonymBruker
Skrevet

Såklart kjæresten sier ja. Han vil slippe å tenke på kondom, han får jo ingen bivirkninger uansett om du begynner på piller. Win win for han.

Mens moren din vet bedre om bivirkningene og hva det gjør for kroppen. Hun har kanskje egne erfaringer med piller.

Men på den annen side, har man kjæreste man puler fast, så er det mye bedre med piller.

Skrevet

Hvis du er over 16 så bestemmer du dette selv. Det er bivirkninger på så og si alle legemidler. MEn det er ikke alle som opplever bivirkninger. Så du kan jo i det minste prøve å se om du får bivirkninger? Eventuelt så kan du prøve p-stav (den inneholder ikke østrogen, men Progestrogen tror jeg det het)

Det finnes masse forskjellige typer prevansjon utenom p-piller som ikke nødvendigvis gir bivirkninger. Du burde snakke med en lege eller helsesøster.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få resept på dette fra helsesøster uten at moren din kan gjøre noe med det. Hvordan man reagerer på de er veldig individuelt. Lista med bivirkninger man kan få er LANG. En av de er at de kan redusere sexlysten. Jeg er en av de uheldige som ikke tåler de, hodepine, kvalme, og ikke minst nesten ikke lyst på sex i det heletatt sammenlignet med når jeg ikke går på de.

Dette er noe du må finne ut av selv. For mange er p-piller helt fantastisk. Men det er ikke alle det fungerer så bra for på grunn av bivirkningene. Det er mulig at man får bivirkninger, som vil gå vekk etter at man har vært på de en stund, og man kan prøve forskjellige piller. Jeg har vært den runden flere ganger uten hell...

Dette må du bestemme, ikke moren din. eller kjæresten din for den del, Er din kropp og du som skal leve med dette.

Er du under 16 tror jeg fortsatt at helsesøster vil skrive ut til deg.

• Liker 2
Skrevet

Ikke alle tåler alle typer p-piller, men som regel finner man en man trives med.

Din mor har ingenting hun skulle sagt om hvilken type prevensjon du bruker. Hvis du er under 16 år så kan hun få vite om det fra fastlegen din, så da kan du heller dra til helestasjonen for ungdom hvis du vil holde det skjult for din mor.

Begynn på p-piller er mitt råd.

Skrevet

Som Lulilelu sier, det finnes flere typer.

Personlig synes jeg at Loette28 fungerte ganske bra. Men det er ganske individuelt. Du finner sikkert en type piller som passer for deg :)

Skrevet

Såklart kjæresten sier ja. Han vil slippe å tenke på kondom, han får jo ingen bivirkninger uansett om du begynner på piller. Win win for han.

Nå er ikke jeg jente, så jeg kan jo ikke si 100%.

Men ALLE jentene jeg har vært med, har sagt det er diggere uten kondom for de også.

AnonymBruker
Skrevet

Fortelle oss hvor gammel du er...

Skrevet

Moren din er kontrollfreak TS. Get on the pill, safer and practical!

Gjest VoiceofReason
Skrevet

Hallo,er det ingen som har hørt om kjønnssykdommer her? Bruk begge!

Skrevet

Hallo,er det ingen som har hørt om kjønnssykdommer her? Bruk begge!

Når man holder seg til en fast kjæreste er det ikke behov for å beskytte seg mot kjønnssykdommer. Skal ikke være i hvert fall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg jente, så jeg kan jo ikke si 100%.

Men ALLE jentene jeg har vært med, har sagt det er diggere uten kondom for de også.

Hadde ikke jeg vert sånn bygget at kondomene alltid sprekker, så ville jeg klart foretrekt med!

Da slipper man å gå å lekke hele resten av dagen! :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Om man har leuden mutasjon, skal man ikke bruke piller, fordi man kan få blodpropp.

ar en kusine som brukte piller og hun endte på sykehus med blodpropp i lungene. Det var veldig farlig, men hun overlevde.

Derfor er det lurt å finne ut om man har leuden mutasjon før man bruker piller.

Jeg får ikke lov til å bruke p-piller pgs leuden mutasjon, så her går det i kondomer så lenge. Men jeg kunne tenke meg å prøve pessar, det må da være et bra alternativ?

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Dersom du både du og kjæresten har sjekket dere for sykdommer, samt at du har tatt en prat med lege/helsesøster rundt risiko og bivirkninger - kjør på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...