AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Jeg liker ikke å legge meg til fornuftig tid, bare greier det ikke! Mamma spøker om at jeg har lakenskrekk, kanskje jeg har det? Elsker å være oppe om kveldene/nettene, men så blir jo man så trøtt dagen etter. Greier ikke å stå opp til fornufitg tid, gang på gang forsover jeg meg. Kan ikke huske sist jeg la meg før klokka 11, det må ha vært i 2007 eller noe sånt, og jeg har hatt skole/jobb i alle disse årene. På mitt mest ekstreme sovnet jeg rundt 4, og sto opp 6:30 for å rekke diverse forpliktelser. De gangen jeg greier å legge meg til rimelig tid følest det som en seier, og jeg tenker vel hver dag: "i DAG skal jeg legge meg tidlig!", det tenkte vel jeg i dag også og nå er klokka 01:30. Andre som kjenner seg igjen?
Genesis Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Ja! Senga er er st skremmende sted :S Bortsett fra når man først har sovna, da er det verdens beste :D
FrøkenJosefine Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 *Rekke hånda høyt høyt opp i været* Jeg har visst vært sånn siden jeg var baby.. De måtte holde meg fast i senga og holde fingeren mellom øynene mine (slik at jeg var nødt til å lukke de) for å få meg til å sove.. hehehe
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 ja! jeg kjenner meg veldig igjen. har en eksamen om sånn ca. 8 timer, og planla selvølgelig tidligere i dag å legge meg tidlig. vel... jeg skulle ønske hele verden snudde døgnet, sånn at alle var våkne om natta og sov om dagen. er jo så kjedelig når alle andre sover 1
CafeLatte Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 jepp melder meg i denne klubben. Jeg er lys våken og kl er 01:36 :omg:
Caramela Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 Elsker å sove, men vil ikke legge meg for da er fritiden over så brått. 1
Troilltøva Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 Oh yes indeed, du er ikke alene der altså Jeg eeeeelsker og sove i senga mi, men hater og gå å legge meg, synes det er så avslappende og deilig og sitte oppe og sitte på pc`en og sysle med ting der.
Antlers Skrevet 15. mai 2011 #8 Skrevet 15. mai 2011 Men jeg er unnskyldt, siden jeg har en søvnforstyrrelse. Du kan godt kalle meg B-menneske, den eneste forskjellen er vel at jeg ikke klarer å snu døgnrytmen, samme hvor hardt jeg prøver.
Genesis Skrevet 15. mai 2011 #9 Skrevet 15. mai 2011 Men jeg er unnskyldt, siden jeg har en søvnforstyrrelse. Du kan godt kalle meg B-menneske, den eneste forskjellen er vel at jeg ikke klarer å snu døgnrytmen, samme hvor hardt jeg prøver. Hvor kan jeg få påvist dette =) ?
Gjest Tipo Skrevet 15. mai 2011 #10 Skrevet 15. mai 2011 Kjenner til det. Jeg legger meg alltid sent. Uansett hvor tidlig jeg skal opp dagen etter legger jeg meg aldri før midnatt, og jeg har hatt skiftjobber hvor jeg står opp i femtiden.
Antlers Skrevet 15. mai 2011 #11 Skrevet 15. mai 2011 Hvor kan jeg få påvist dette =) ? Da må du først til legen din for å få henvisning til søvnspesialist (Akershus universitetssykehus var nærmest for min del). På sykehuset får du massevis av elektroder festet til hodet og kroppen, og disse kobles til en bærbar boks eller en maskin, alt ettersom om du tilbringer natten på søvnhotell eller om du drar hjem. Du må i mange tilfeller føre en søvnlogg i en periode før undersøkelsen.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #12 Skrevet 16. mai 2011 Godt vi er flere! Trådstarter har enda ikke lagt seg, men vært på badet og pusset tennene har jeg i det minste gjort. Det er ganske idiotisk hvordan tankegangen til et B-menneske som meg er. Hvis jeg har vært på besøk hos noen og kommer hjem i 11-tiden om kvelden så tenker jeg "Jøss, er klokka bare 11?? Da passer jo det med en film eller to ". Slår meg aldri at jeg bare kunne ha gått og lagt meg - spesielt hvis jeg skal opp tidlig neste dag!
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #13 Skrevet 16. mai 2011 Eneste som får meg til å legge meg tidlig, er viss jeg har kjærste. Da blir det litt sengekos før vi faller i dyp søvn. DA sover jeg godt også. SÅ våkner jeg tidlig neste morgen, for da kan blir det sengekos og vi har goood tid - om det er helg Nå avsporet jeg litt, men jeg kjenner meg veldig igjen i det TS skriver 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #14 Skrevet 16. mai 2011 Slik har jeg det også.Jeg liker å sove, men jeg klar aldri å få meg selv til å legge meg.Skjønner ikke hvorfor...
PepsiMax Skrevet 16. mai 2011 #15 Skrevet 16. mai 2011 Oh yes indeed, du er ikke alene der altså Jeg eeeeelsker og sove i senga mi, men hater og gå å legge meg, synes det er så avslappende og deilig og sitte oppe og sitte på pc`en og sysle med ting der. Enig!!
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #16 Skrevet 16. mai 2011 Ekstremt B-menneske her! Har riktignok eksamensperiode og dermed ikke noe som venter tidlig neste morgen, men likevel. Våknet kl 16.00 i dag og er så klart ikke trøtt nå. Syns det er litt kjipt jeg. Var egentlig hos kjæresten og skulle sove der, men han slukner jo senest kl 00, så jeg dro hjem. Hater å ligge ved siden av en som sover når jeg ikke er trøtt selv. Nå sitter jeg her med pc-en og prøver bli trøtt. Har vært sånn hele livet. Uansett når jeg må stå opp er jeg trøtt og veldig daff. Føler meg ikke bra. Og rundt midnatt er energien på topp! Uansett hvor trøtt jeg har vært resten av dagen, er jeg på topp på alle måter på kveldstid og natten! Det kræsjer jo litt med studiene. Kommer meg aldri opp på forelesningene kl 8. Har skaffet meg jobb som bartender da, så får brukt litt av energien på nattestid der:p Hadde ønsket meg en kjæreste som også var b-menneske. Er ensomt om kveldene, og jeg irriterer vettet av han om morgenen pga jeg orker ikke stå opp. Har til nå ikke møtt en eneste virkelig b-menneske-gutt. Kanskje det er mer typisk for jenter!? Guttene slukner alltid før midnatt, plagsomt!
Gjest Ida Skrevet 16. mai 2011 #17 Skrevet 16. mai 2011 Sånn har jeg det også, det verste er at jeg ofte går glipp av ting på formiddagen fordi jeg ikke greide å sovne. Dårlig på å sovne, dårlig på å stå opp
Abdullah Skrevet 16. mai 2011 #18 Skrevet 16. mai 2011 Vært kontinuerlig våken siden fredag ettermiddag.
Gjest anonym Skrevet 16. mai 2011 #20 Skrevet 16. mai 2011 Så facinerende å lese her. Jeg er nemlig stikk motstatt. Er jeg oppe til etter midnatt slutter jeg å virke, kan ikke få lagt meg fort nok. Og hvis jeg sover lenger enn til 9-10 (det skjer sjelden), så er jeg trøtt og daff hele dagen. Kommer jeg meg opp rundt 7 etter å ha sovet fra 23-00 så er dagen perfekt. De gangene jeg av en eller annen grunn legger meg seint så må jeg jo liksom prøve å sove litt lenge sånn at jeg får nok søvn, men det er jaggu hardt. Det blir helt feil å sove på dagen liksom. Merkelig og interessant hvordan man kan være så genuint forskjellige når det kommer til sovemønster.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå