Gå til innhold

Klamydia

Fremhevede innlegg

Gjest bekymret
Skrevet

Hei

For ett par uker siden fikk jeg telefon fra legen min om at jeg hadde testet positivt på klamydiatesten min. Men siden jeg har flyttet til en anen kommune og ikke har orket å skifte fastlege enda sa han at han skulle sende meg resepten på medisinen i posten. Etter to uker har den enda ikke kommet, og jeg skal ringe til han i morra nå.

Jeg er ganske sikker på jeg har hatt det i 1-2 måneder nå. Er det farlig å gå med klamydia så lenge ? hva er det som er farlig med klamydia egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg vet er at man kan bli steril av det.

Skrevet

Det er ikke farlig å ha det i 1-2 år, men om du har det i 1 år ca kan det føre til sterilitet om du er jente og diverse andre skumle ting.

Skrevet

Glemte å skrive at jeg var jente!

Hva er disse andre skumle tingene da ? :o Begynner å bli litt nervøs pga at jeg har ganske store smerter i nedre del av magen de siste ukene =(

Gjest Gjest
Skrevet

Klamydia kan gi deg egglederbetennelse. Om du har hatt smerter nederst i magen så ville jeg så absolutt ha besøkt legen.

Hvis man først har hatt egglederbetennelse så er det lite å gjøre, da er den egglederen tett. Men begge trenger jo ikke å være det fordet.

Kontakt lege og få en henvisning til en gynekolog.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan spre seg til eggledere og gi egglederbetennelse, og selv om du får behandling for det så kan egglederen ha blitt skadet/gå tett permanent. Dvs at egget ikke kan komme seg fra eggstokken til livmoren, og kan dermed ikke bli befruktet. Hvis egglederen ikke er tett, men har små skader, er det økt risiko for ekstrauterin graviditet hvis du skulle bli gravid senere (altså graviditet utenfor livmoren) - det kan være livstruende og barnet må alltid fjernes. En sjelden gang kan klamydia spre seg til bukhulen og leveren, men da ville du vært ganske mye dårligere enn du er nå.

Men samtidig er det også en rimelig god sjanse for at du ikke får noen problemer etterpå. Så skaff deg medisinen så fort som mulig du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...