AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Med jevne mellomrom dukker det opp diverse mirakelkurer. Det kan være en behandling som kurerer en spesiell sykdom, eller en behandling som skal kurere alt fra allergi og astma, til HIV, kreft og diabetes. Noen behandlinger innebærer et spesielt kosthold med tilhørende kosttilskudd, andre innebærer bruk av vannrensere, eller andre mekanismer som skal rense kroppen. Felles for dem alle, er at alt som behøves til behandlingen koster mye, hvis det ikke fungerer er det brukeren selv som har gjort noe galt fordi behandlingen skal fungere på alle, og ingen av behandlingene kan bekreftes vitenskapelig gjennom studier. Mitt første møte med en "mirakelkur" var Hulda Clarks "parasitteori" i 2006, og i etterkant har mirakelkurene dukket opp som paddehatter. Hvordan stiller du deg til slike mirakelkurer? 1
Sugerøret Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 (endret) piss er piss,uansett hvem som pisser Kort sagt ; mirakel kurer finnes ikke.Men folk digger ordene,mirakel,serum osv.Lettlurte folk og de som vil ha pengene deres Endret 15. mai 2011 av Kårky
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Tror ikke på annonserte mirakelkurer med tvilsomme folk bak. Jeg tror på raw diett som en god "kur" i seg selv så lenge man vet hva man holder på med og ikke får noen mangler.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Tror ikke på annonserte mirakelkurer med tvilsomme folk bak. Jeg tror på raw diett som en god "kur" i seg selv så lenge man vet hva man holder på med og ikke får noen mangler. De som driver med "Raw-food" mener jo at deres matfilosofi kan helbrede alt fra hjerteproblemer, fedme, diabetes, kreft, immunforsvarssykdommer m.m. Dette må da falle inn under "mirakelkurer" som du sier du ikke tror på? Hvis ikke må du nesten fortelle meg hva det er med "Raw Foods"-filosofien som ikke er en "mirakelkur" på lik linje med Young, Clark, og de andre du ikke tror på.
Gjest Mauna Lee Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Jeg tror ikke på noen av de eksemplene du nevner nei, derimot tror jeg at et sunt og riktig kosthold + mosjon kan forebygge mye (men ikke alt) Og når jeg henviser til et sunt og riktig kosthold så mener jeg type statens anbefalinger med grønt, grovt og magert. Det er imidlertid en "mirakelkur(? den faller vel kanskje i kategorien den også) jeg stiller meg mer tvilende til, og det er the ligtning prosess. Men den handler vel om å endre tenkemåte eller noe og er beregnet på de med ME.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #6 Skrevet 16. mai 2011 Jeg tror ikke på noen av de eksemplene du nevner nei, derimot tror jeg at et sunt og riktig kosthold + mosjon kan forebygge mye (men ikke alt) Og når jeg henviser til et sunt og riktig kosthold så mener jeg type statens anbefalinger med grønt, grovt og magert. Det er imidlertid en "mirakelkur(? den faller vel kanskje i kategorien den også) jeg stiller meg mer tvilende til, og det er the ligtning prosess. Men den handler vel om å endre tenkemåte eller noe og er beregnet på de med ME. Nei, den er egentlig ment å behandle depresjon, men så fant de vel en annen desperat gruppe hvor pengene satt løst, da (ME-pasienter), og da skiftet de fokus litt selv om de fortsatt også behandler depresjon. Rart hvor lett man skifter fokus når det er store penger å tjene. ;-) Forøvrig "behandler" noen av de britiske LP-instruktørene både MS og homofili, så det er vel ingen tvil om at dette går under såkalt "mirakelmedisin".
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #7 Skrevet 16. mai 2011 De som driver med "Raw-food" mener jo at deres matfilosofi kan helbrede alt fra hjerteproblemer, fedme, diabetes, kreft, immunforsvarssykdommer m.m. Dette må da falle inn under "mirakelkurer" som du sier du ikke tror på? Hvis ikke må du nesten fortelle meg hva det er med "Raw Foods"-filosofien som ikke er en "mirakelkur" på lik linje med Young, Clark, og de andre du ikke tror på. Klart det kan helbrede mye, men jeg ser ikke på det som en mirakelkur uansett. Heller det kostholdet enkelte av oss burde gå på fordi kroppen vår reagerer annerledes på maten, slik som meg selv. De fleste annonserer det som en mirakelkur fordi de vil trekke til seg mest mulig folk til å prøve det. Og ikke trenger man å kjøpe en boks med piller. Mirakelkur forbinder jeg med piller og andre dyre ting som må kjøpes for å gå på kuren.
Rayanne Skrevet 16. mai 2011 #8 Skrevet 16. mai 2011 Ting som gjør meg skeptisk: - Det fungerer mot alle sykdommer. - Det er samme person som utfører diagnoseringen som tjener penger på produktene denne diagnoseringen selvfølgelig viser at jeg trenger. 2
Rayanne Skrevet 16. mai 2011 #9 Skrevet 16. mai 2011 Og ikke trenger man å kjøpe en boks med piller. Mirakelkur forbinder jeg med piller og andre dyre ting som må kjøpes for å gå på kuren. De fleste rawfood-oppleggene kommer da sammen med anbefalinger om supermat som koster masse penger? Om de tjener pengene på piller eller gojibær er da ett fett.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #10 Skrevet 16. mai 2011 De fleste rawfood-oppleggene kommer da sammen med anbefalinger om supermat som koster masse penger? Om de tjener pengene på piller eller gojibær er da ett fett. Joda, anbefalinger fordi de inneholder større mengder næringsstoffer. Men man kan fint leve raw uten alt det der, det er jo superfood som er noe annet igjen.
annik Skrevet 18. mai 2011 #11 Skrevet 18. mai 2011 Jeg tror på PH-mirakelet! Men mulig at det kun er psykisk.. men så lenge jeg blir frisk spiller det ingen rolle om det er skolemedisin eller alternativt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå