Gå til innhold

Hvordan priser dere bilder/kreativt grafisk arbeid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått en henvendelse fra noen som så forsiden jeg lagde for et lokalt magasin (gratisjobb), og som var interessert i å kjøpe noe lignende. Forsiden ble lagd i Photoshop/Illustrator. Problemet er at jeg ikke aner hva jeg skal ta for dette. Jeg har produsert litt reklamemateriell og nettsider for kunder, men aldri solgt noe "kreativt" arbeid.

Kan noen hjelpe? Hvordan går dere fram for å finne en pris når dere selger bilder? Jeg har dessverre ingen kopi av forsiden, men stilen er litt sånn grungy med mye bruk av tekstur og en del typografiske elementer (tenk Alex Cerry, bare med mer voldsomme farger og hakket mindre proft). Kan jeg evt sette opp prisen hvis han har tenkt å henge bildene på et offentlig sted og ikke privat?

Evt andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaring med dette men svarer allikevel:

Jeg ser for meg at du gir deg selv en timelønn, regner ut hvor mange timer du bruker. Også legger til pris for materiale du bruker. Kanskje du må tenke på skatt og moms oppi det hele og da stiger jo prisen litt også. Vet ikke om du kan ta mer for det, fordi det skal henge offentlig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...