Gå til innhold

Kan man skru av internett på Iphone?

Anbefalte innlegg

Gjest Elyssa
Skrevet

Jeg har en funskjon på min Sony Ericsson tlf hvor jeg kan skru av for at den går automatisk på internett slik at jeg bare er pålogget på trådløst nett.

Er dette en funksjon hos Iphone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp!

Innstillinger > Wi-Fi > Spør før tilkobling

Skrevet

Jeg har slått av ved å gå på innstillinger > generelt > nettverk > mobildata - der valgte jeg slå av, noe som ser ut til å virke helt fint. Samme sted velger du at du vil koble til wi-fi-nettverk.

Skrevet

Innstillinger - Wi-fi - knapp for av eller på. er den helt grå er den avslått. Er den på vil den koble seg til trådløst nett når det er tilgjengelig. Evt. må du gå inn og velge et trådløstnett for å skrive inn passord hvis det er et du ikke har vært på før.

Og snakker du om dataroaming eller surfing via mobilabonnementet ditt, som naturlig nok koster penger - så går du på innstillinger - generelt - nettverk - (det du leter etter nå og som du vil slå av hvis du _kun_ vil bruke den på trådløst nett er:) Mobildata og Dataroaming. Slå av disse.

Håper jeg forsto spm ditt rett og at det var noe hjelp i svaret. :-)

Skrevet

Jeg har en funskjon på min Sony Ericsson tlf hvor jeg kan skru av for at den går automatisk på internett slik at jeg bare er pålogget på trådløst nett.

Vet ikke om jeg vil kalle det en "funksjon", men jeg går inn på

Innstillinger > generelt > nettverk > mobildatanettverk og endrer APN-feltet som står under "overskriften" mobildata. Si at telenor er din leverandør. Da vil det automatisk stå telenor der. Dersom du endrer dette navnet, vil ikke telefonen klare å koble til nettet.

Jeg satte på en X på slutten av navnet, slik at jeg får telenorX. Dersom jeg trenger å logge på nett når jeg ikke har wifi fjerner jeg bare X'en så fungerer det.

Finnes sikkert en lettere måte :fnise:

Gjest Consensio
Skrevet

Ja, det skal ligge under instillinger.

Iallefall på iPod Touch. Min går kun etter trådløse nettverk og jeg har derfor lagt inn at den skal ta inn 3 forskjellige trådløse nettverk (hjemme, i bilen og på hytta). Når jeg er mellom disse stedene, så har jeg altså da ikke nett på iPoden

Gjest Elyssa
Skrevet

Takk for svar! Ja, jeg mente mobilnett, eller slikt nett man betaler for på telefonregninga ;)

Skjønner at det var et litt rotete svar.

Men da blir det iPhone!! ;P

Skrevet

Ja, det skal ligge under instillinger.

Iallefall på iPod Touch. Min går kun etter trådløse nettverk og jeg har derfor lagt inn at den skal ta inn 3 forskjellige trådløse nettverk (hjemme, i bilen og på hytta). Når jeg er mellom disse stedene, så har jeg altså da ikke nett på iPoden

Men nå er det vel uansett ikke mulig å bruke 3G, edge o.l på en iPod, den har jo ikke noe simkort, eller er jeg helt på viddene nå??

Skrevet

Ja. Innstillinger> Generelt> skru av Mobildata

Da går den bare på nett hvis du er på et trådløst nett (wifi)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...