Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som igjen, jeg vet ikke helt hvor jeg skal legge dette spm, men jeg har et lite irriterende problem.

Jeg er ikke en ultrasjalue jente, men det kan virke sånn noen ganger for meg. Jeg er veldig redd for kjærsten min, og jeg vet at jeg kan stille litt mye spm noen ganger. Det eneste problemet mitt, er at jeg må klare å gi litt slipp på han. La han gjøre ting uten meg og ikke tenke så mye. Jeg tenker utrolig mye, og på mye rart. Jeg lurer på om noe av dere har det sånn også? Jeg hater jo å være sånn, for det er jo ikke bra. Men jeg går aldri inn å sjekker mld hans eller facebooken hans for eksempel. Jeg tenker på hvor mye han kikker på andre jenter, hva han ser etter på gaten osv. Tankene om at ah kanskje liker en annen jente bedre enn meg. Det irriterer meg. Jeg vet jo at gutter ser på andre jenter, men jeg blir så lei meg innvendig. Jeg føler at jeg ikke er god nok. Jeg vil være jenta hans. Jeg vet jo at sjalusi kan ødelegge, men jeg prøver så godt jeg kan. Jeg vil bare bli kvitt tankene, og er det noen spm har det på den samme måten eller som kan gi råd?

Dette ble kanskje litt langt og veldig dårlig forklart. Men det eneste jeg vil er å få de dumme tankene vekk..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synd at du føler det slik, og det er noe du bør jobbe med ja. For det ødelegger jo for deg selv, og kan komme til å ødelegge forholdet og om det går for langt - utifra det du selv skriver.

Jeg finnes ikke sjalu. Vet ikke hvorfor, følelsen er bare ikke der. Jeg stoler på kjæresten min, og han stoler på meg. Veldig deilig og avslappende følelse.

Dessuten synes jeg ikke det er noen ille tanke at han innimellom kan komme til å se på andre jenter. For selv om man er i et forhold er man jo ikke blind. Jeg titter gjerne en gang ekstra om jeg ser en usedvanlig kjekk fyr på gata eller på TV, og synes ikke at det er noe galt i det ;) Det betyr jo ikke at jeg ikke synes at kjæresten min er flott :)

Skrevet

Takk for svar! ;)

Jeg syns selv jeg har blitt bedre de siste måndene. Jeg stoler på kjærsten min 100%, og jeg elsker han. Jeg har bare opplevd så mye3 utroskap rundt meg, at venner har vært utro mot kjærsten sin osv. Det er jo ikke noe hyggelig. Men jeg prøver så godt jeg kan. Og når han drar bort så prøver jeg som oftest å finne på noe med andre, så jeg ikke tenker så mye. Det pleier å hjelpe. Og jeg titter jo selv, så det er jo kanskje litt teit det jeg skriver, men jeg vil bare ha den følelsen bort.

AnonymBruker
Skrevet

Lær deg å sette pris på at han foretrekker deg, og at du foretrekker ham. Man blir ikke blind for andre mennesker selv om man er i et forhold, men man velger kjæresten fremfor alle de andre.

Ingen kan forsikre seg 100% mot utroskap, så det er bare bortkastet energi å bekymre seg. Så lenge man trives sammen er risikoen liten, med mindre den man er sammen med har en annen standard for hva som er ok å gjøre enn en selv. Tror du at kjæresten din synes det er greit å rote med andre bak din rygg? Kjenner du ham godt nok til å vite at han ikke synes det er greit å gjøre slikt mot den han er glad i? Isåfall, ta det helt med ro.

Og husk at dere er to individer: Ikke baser hele livet ditt på kun forholdet dere i mellom, bruk tid på venner og fritidsinteresser. Og la ham gjøre det samme. Bare slik kan dere bygge et langvarig forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...