Gå til innhold

Farge på utekrukker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er vanskelig å velge farge på blomsterkrukkene som skal stå ved inngangsdøren og på verandaen. Tenker at det er enkelt med hvite hus - da kan man velge potter ut fra hva man synes er fint. Smijern, zink, fargede osv.

Men hvis huset er blått, grønt eller rødt? Hva blir finest da? Bør man bruke hvitt eller den fargen som er kontrastfarge? Eller skal man forsøke å finne krukker i den fargen som huset er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er vanskelig å velge farge på blomsterkrukkene som skal stå ved inngangsdøren og på verandaen. Tenker at det er enkelt med hvite hus - da kan man velge potter ut fra hva man synes er fint. Smijern, zink, fargede osv.

Men hvis huset er blått, grønt eller rødt? Hva blir finest da? Bør man bruke hvitt eller den fargen som er kontrastfarge? Eller skal man forsøke å finne krukker i den fargen som huset er?

Hvis huset har litt mørke farger, så ville jeg kanskje prøvd med litt lysere farger på pottene. Jeg hadde kanskje valgt en lys grå, hvit eller mellom grå eller brun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøytrale farger passer vel nesten uansett, selv om jeg nok ikke ville valgt kritthvite krukker om huset var mørkt (spesielt kalde farger).Grått, hvitt, sort, brunt blir liksom ikke helt feil? Sink o.l passer like godt til mørke som lyse hus, vel? Jeg tror ikke jeg ville gått inn for å velge kontrastfarger, men det kommer an på hvor mye fokus du vil ha på krukkene i forhold til hvor mye som skal være på plantene oppi dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

I min leilighet er kledningen utvendig grå, med hvite dører og karmer :)

Balkonggulvet har jeg beiset gyldent.

Krukkene mine er dyp blå, natur med dyp blå, gyldenbrune, og mørk olivengrønne.

Ser så flott ut så :happy:

Nesten alle farger, utenom veggens egen farge, vil vel kunne passe ganske bra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo: Hvorfor er det ikke mulig å få kjøpt utepotter i de fargene man vil ha? Som regel er det de samme kjedelige hvert eneste år. Jeg vil gjerne ha noen spreke farger som ikke alle har.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klo: Hvorfor er det ikke mulig å få kjøpt utepotter i de fargene man vil ha? Som regel er det de samme kjedelige hvert eneste år. Jeg vil gjerne ha noen spreke farger som ikke alle har.

Du kan jo evt male de selv, med blandet farger og ulike mønstre. Bare fantasien som setter grenser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er litt kreativ og liker å pusle kan du kjøpe deg murerbøtter/dunker (kommer i masse forskjellige størrelser) og kle dem med kvister, duk, lime på stein etc for å dekorere. Male er også veldig fint, men hos meg flasser malingen fort av etter et år eller to! (Men jeg bruker sikkert feil maling :fnise: )

Nøytrale farger er veldig greit da, når sommerblomstene er plantet legger man ikke så mye merke til krukkene uansett :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er konservativ når det gjelder potter, og synes at potter skal ha nøytrale farger uavhengig av farge på huset. For sterke farger på pottene tar fokus vekk fra plantene som er i, og det liker jeg ikke. Mao: Potter som er hvite, grå, svarte eller terrakotta-fargede passer uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er vanskelig å velge farge på blomsterkrukkene som skal stå ved inngangsdøren og på verandaen. Tenker at det er enkelt med hvite hus - da kan man velge potter ut fra hva man synes er fint. Smijern, zink, fargede osv.

Men hvis huset er blått, grønt eller rødt? Hva blir finest da? Bør man bruke hvitt eller den fargen som er kontrastfarge? Eller skal man forsøke å finne krukker i den fargen som huset er?

Sorte krukker går jo til alt..

Før tenkte jeg slik jeg også ang farve,men min erfaring er at etterhvert som det gror til i potten, så vises nesten ikke krukkene. Eneste farver jeg ikke har villet valgt er roa og lilla.....

Ellers har jeg grunnet og malt krukker i husfarven vår. Samme har jeg gjort med noen krukker av tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen spenstige krukker på Jysk i flotte farger.

Jeg har valgt å ha farger som går sammen med husfargen. Blomstene teller mer enn fargen på krukkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...