Gå til innhold

Hvor ofte har dere barnevakt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fraise: hun kjenner barna godt og vi er aldri lengre borte enn at vi kan komme hjem på kort varsel om noe skulle oppstå. Det er ytterst uvanlig at de våkner medmindre de er syke el.

Okei. Jeg leste kanskje innlegget litt feil. Jeg la vekt på at de ikke visste at de hadde barnevakt når de våknet dagen etter. Det jeg muligens egentlig ville fram til var om de ble fortalt før de la seg at "Kari" kommer til å passe på de mens de sover? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Harriet
Skrevet

Vi hadde sjeldent barnevakt da barna var små, kun om vi skulle i spesielle selskaper eller om vi skulle jobbe sent begge to.

Barna fikk vi i seng på kvelden og da hadde vi tid for oss selv, vi har aldri hatt behov for å gå ut på date sammen - men det er jo opp til den enkelte.

De fleste jeg kjenner hadde det som oss, og vi hadde mye sosialt sammen med venner med barn på samme alder. Hvis det ble sen kveld så lå ofte barna over hos de vi var hos og det samme når vi hadde folk hos oss ... da hadde vi ofte deres barn liggende over hos oss.

Folk gjør som de vil og hvis dere føler at det er riktig for dere så er det vel ingenting i veien for å betale barnevakt? Jeg for min del syns en gang i uken hørtes veldig mye ut ...

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne nok ikke vært vekk fra datteren vår 1 gang i uken da hun var 1 år. Hun sov natta gjennom, men kunne ofte finne på å våkne om kvelden, og da hadde hun neppe reagert positivt på å treffe noen andre enn meg eller faren hennes.

Nå er hun 2 1/2 år, og vi har kvelds-barnevakt kanskje en gang i kvartalet. Da er vi på fest/julebord, på teater etc. Mormoren hennes passer henne en del (en ettermiddag hver 14. dag ca), pga at arbeidstiden til meg og mannen kolliderer innimellom, og vi vil ikke at hun skal ha så lange barnehagedager.

Å være på date fast en gang i uka når barna er så små, synes jeg høres litt mye ut, men hvis barna takler det greit så er det jo ikke noe problem.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Ungen vår er halvannet år nå. Sist vi hadde ordentlig barnevakt (dvs et døgn) var i begynnelsen av november. Etter det har svigermor lånt ungen i 5 timer en dag, men da var vi stuck hos svigers så det var lite sprell vi fikk gjort..

Gjest Hedda-78 i.i.
Skrevet

Takk for svar, alle sammen. Jeg har også tenkt at 1 gang i uka kanskje er litt mye, men kanskje en gang hver 14. dag hadde gått an. Poenget er å ha noe fast, noe å forholde seg til. Jeg ser for meg at barnevakten kan komme kl 18 og legge barna kl 19, og så kommer vi hjem ca kl 21 eller noe. Kanskje noen ganger gå på kino, noen ganger gå en tur, noen ganger jobbe litt i hagen, eller noen ganger trene hver for oss, slik at vi kan være hjemme sammen en annen kveld (ellers blir jo alltid den ene sittende hjemme alene mens den andre trener, og så bytter vi etterpå...). Det viil naturligvis være en barnevakt som barna kjenner. Kommer til å bruke litt tid i starten på at de skal bli kjent, altså at barnevakten passer dem på dagtid noen ganger først, mens jeg eller mannen ikke er langt unna.

Skrevet

Jeg har barnevakt ved behov, og da bruker jeg kun familie. Denne mnd skal jeg ha barnevakt en hel helg, men det skjer ytterst sjelden. Er store dager det er snakk om og ikke en tur på byn. Jeg bruker helst ikke barnevakt, vil ha barna mine selv :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva stillingsprosenten din (som det forøvrig ikke er noe uvanlig med) har med saken å gjøre? Du går jo ikke glipp av tid med barna når de uansett sover!

Trådstarter spurte om det var mye å ta seg fri fra ungene en ettermiddag/kveld i uken.

Mine unger sover ikke om ettermiddagen. Siden jeg jobber hver dag fra ca 08.00 - 16.00 (unntatt i helgene) syns jeg ettermiddager og kvelder er viktige å bruke sammen med dem.

Men det er nå min mening, da. Andre får gjøre hva de mener er riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...