Gjest maria Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Hei, dette er kanskje litt teit å spørre om. Jeg er 23 og har kun brukt tampong en gang i blandt det siste året. Jeg har begynt å svømme, og har tenkt til å svømme den uka jeg har mensen, men jeg merker jeg ikke alltid har så mye tiltro til tampongen. Når jeg svømmer til vanlig, og tar et ordentlig krafttak med bena, kan jeg noen gang merke at jeg får litt vann opp i skjeden. Så jeg er superparanoid for at noe skal lekke i det jeg tar i litt kraft. Noen med tips/erfaringer til superparanoide-meg?
trudelu Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Har aldri opplevd noe som helst form for lekkasje selv hvertfall. Du kan evt bruke en større type enn du trenger akkurat når du svømmer, bare for å føle deg litt tryggere
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Jeg har badet mye med tampong. Har også ganske kraftig mens. Jeg hadde nok kviet med de første dagene med mens, men er man alene med barn og de må ha følge i vannet så er det bare å hoppe i det. Før jeg går i vannet så vet jeg at det ikke er så mange timene siden jeg satte inn tampongen. Maks 2 gikk greit for meg. Med en gang jeg var ferdig med å bade så skiftet jeg tampong. Den vil suge til seg litt av vannet. Har aldri hatt uhell av noe slag.
Brunhilde Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Du setter i en tampong rett før du går i vannet og skifter med en gang du er oppe igjen. Jeg har aldri hatt uhell, men svømmer ikke de dagene jeg blør aller mest.
Envy Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Sett i en tempong rett før du skal bade, og bytt den med en gang du er ferdig. Har aldri hatt noen uhell, men blør generelt lite, og bruker en str større tampong når jeg bader, for sikkerhets skyld.
Gjest GD Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 Jeg har aldri hatt problemer heller. Og jeg jobber som badevakt, så jeg er pent nødt til å bade uansett
Moscato Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 Ingen problemer her i gården. Har ganske kraftig blødning, og bruker største str til vanlig, men det går likevel fint (har riktignok ikke hatt mensen på noen år, men vann er da fortsatt vann).
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2011 #8 Skrevet 16. mai 2011 http://www.mooncup.co.uk/languages/no/hjem.html Vanntett, lekkasjesikker og tørrer ikke ut skjeden. Ingen fare for infeksjon, kan sove med om natta.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #9 Skrevet 16. mai 2011 http://www.mooncup.co.uk/languages/no/hjem.html Vanntett, lekkasjesikker og tørrer ikke ut skjeden. Ingen fare for infeksjon, kan sove med om natta. Genial oppfinnelse! Men vær obs på at den kan kreve litt teknikk å få satt inn rikitg. Så det er en fordel å prøve den ut hjemme først.
Brunhilde Skrevet 16. mai 2011 #10 Skrevet 16. mai 2011 Jeg har aldri hatt problemer heller. Og jeg jobber som badevakt, så jeg er pent nødt til å bade uansett Å? Badevaktene i min svømmehall bader ikke, de passer på fra kanten av bassenget.
chikako Skrevet 16. mai 2011 #11 Skrevet 16. mai 2011 (endret) Hva med å bytte til menskopp? Bruker det selv, og svømmer tre ganger i uka. Edit: jeg var visst ikke først ute Du kan kjøpe mooncup på Helios, forresten! Endret 16. mai 2011 av chikako
Gjest uAnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #12 Skrevet 16. mai 2011 Å? Badevaktene i min svømmehall bader ikke, de passer på fra kanten av bassenget. ' Sånn er det her og, de får ikke lov til å være i vannet i det hele tatt med mindre det er nødsituasjon, for de kan ikke holde oversikt over hele bassengbunnen hvis de er nedi bassenget.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2011 #13 Skrevet 16. mai 2011 Men det er et herk å skulle ta UT tampongen etter at du har badet! Da blir alt vannet den har sugd til seg, presset ut igjen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå