Gå til innhold

Bra digitalkamera


Gjest Lillekanin

Anbefalte innlegg

Gjest Lillekanin

Jeg har hatt et Nikon speilreflekskamera som jeg til slutt solgte da jeg syns det ble klumpete og tungvint å ta med seg overalt pluss at jeg ikke er spesielt interessert i fotografi (utover å ta"vanlige" bilder).

Noen som har bra tips her? Prisklasse maks 3000-ish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du bruke manuelle innstillinger eller bare helautomatiske (point-and-shoot)? Er det noen egenskaper som er viktige for deg? Litt lettere å hjelpe hvis man har litt mer å gå etter :)

Canon Powershot s95 og Panasonic Lumix DMC-LX5 er bra kameraer som ikke er så store (regner med at du vil ha et ganske lite, siden speilrefleks ble for stort?), men de er kanskje mer rettet mot entusiaster.

Canon Ixus 310 HS er også et godt kamera.

Her kan du lese en test av 5 lommevennlige kameraer til under 300 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å søk på flere tester på google, og se litt rundt. Virker som om Safira hadde noen gode råd :)

Du burde også stikke til en fotobutikk og sjekke om det er noen kamera du liker spesielt godt. Kan hende det er noe rart med meg, men jeg trives bedre med kamera jeg kjøper om de gir meg en god feeling fra starten. At jeg liker designet og hvordan brukervenligheten er satt opp. Siden du har hatt Nikon før så kanskje det er et alternativ for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...