Gå til innhold

Snusslutt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lyst til å slutte å snuse. sitter med snus hele døgnet. Husker da jeg begynte, da var hver enkelt pris spennende og en nytelse. Nå gir det ingenting lenger, bortsett fra at det er et must. Noen gode tips? Tenkt til å starte å trappe ned en uke framover for så å slutte helt, men setter pris på gode råd for komme ut av avhengigheten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd før! Det er et håpløst prosjekt, bare å glemme! Snusen kommer til å være din evige følgesvenn og økonomiske byrde. :yvonne:

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd før! Det er et håpløst prosjekt, bare å glemme! Snusen kommer til å være din evige følgesvenn og økonomiske byrde. :yvonne:

Fint du har tro på meg. Alltid hyggelig å høre sånne innspirerende innspill. Ærlig talt

Skrevet
Fint du har tro på meg. Alltid hyggelig å høre sånne innspirerende innspill. Ærlig talt

Jeg har et godt råd!

1. Kast all snus

2. Flytt til et sted de ikke selger snus

3. Bli boende

4. Begynn å røyk

Gjest Gjest
Skrevet

Lyst til å slutte å snuse. sitter med snus hele døgnet. Husker da jeg begynte, da var hver enkelt pris spennende og en nytelse. Nå gir det ingenting lenger, bortsett fra at det er et must. Noen gode tips? Tenkt til å starte å trappe ned en uke framover for så å slutte helt, men setter pris på gode råd for komme ut av avhengigheten.

Har også slutta å snuse, for ca 5 måneder siden, og har fint klart å holde meg til det. Min opplevelse var som din, at snus i begynnelsen var spennende og nytt, og hver pris under leppa ga kribling og en god følelse i kroppen. Etterhvert ble effekten mindre og mindre, og til slutt så uteble den jo helt, hvertfall nesten. Og da kom jeg vel til konklusjonen om at det ikke var noen vits lenger.

Jeg gjorde det egentlig veldig enkelt, jeg kutta snusen tvert. Ingen nedtrapping eller bruk av f. eks nikotinplaster. Men så har jeg heller aldri opplevd de sterkeste abstinensene når jeg ikke snuser, så hver enkelt må jo tilpasse slutten i forhold til hvordan kroppen reagerer fysisk, dette er veldig individuelt. For meg var den verste perioden den første uka, til dels også uka etter det, for jeg kjente jo litt sug i kroppen etter nikotin. Etter de første ukene gikk det greit, da var det mer den sosiale vanen med å ha en boks tilgjengelig i lomma og at man stadig vekk setter en under leppa som var det verste å komme over.

Etterhvert tenker jeg heller ikke noe særlig på dette, men det frister fortsatt litt med en liten festsnus nå og da, men har sagt fra til de jeg kjenner som snuser at jeg ikke skal ha nå ;)

Så mine råd er:

-si fra til venner som snuser at de ikke skal tilby deg.

-sett deg en dato for når du skal slutte, evt. når du skal begynne nedtrapping, hvordan og når nedtrapping skal skje samt en endelig sluttdato.

-Når du slutter helt, ikke ha snus i huset.

-Nikotinplaster kan hjelpe mot fysiske abstinenser, nikotinfri snus kan være et middel i en overgansperiode der man bare MÅ ha en under leppa.

-Vær viljesterk og ikke kjøp mer snus i butikken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...