Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal noe så pent som pupper bli fulstendig ødelagt av vorter?

Men ,men, det er vel det man må regne med når man bor i Norge.

I engelsltalende land så har de i hvertfall vett nok på kalle det et litt penere ord.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt sant :jepp: Har tenkt over dette jeg også..

Skrevet

Jeg kaller det for nippler. :gjeiper:

Skrevet

du får gjøre som dem gjør enkelte steder og bleike dem, så de går i ett med resten av puppen :P vurderte det ei liten stund i min galskap

AnonymBruker
Skrevet

du får gjøre som dem gjør enkelte steder og bleike dem, så de går i ett med resten av puppen :P vurderte det ei liten stund i min galskap

Var vel ikke utseendet det var snakk om, men navnet.

Skrevet

Var vel ikke utseendet det var snakk om, men navnet.

er vel ingen som bryr seg om hva de heter

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

er vel ingen som bryr seg om hva de heter

Trådstarter bryr seg åpenbart om det. Eller hva trodde du henvisningen til Norge vs. hva de kaller det i engelsktalende land, dreide seg om?

AnonymBruker
Skrevet

nipples er sexy

Skrevet

Jeg syns det er helt utrolig at folk har laget slike navn på kroppsdeler. Brystvorter og skamlepper kunne blitt kalt noe annet.

Gjest dunebuggy
Skrevet

slikkeleppe, eller pikkglidelippe, istedet for skamleppe

Skrevet

Åja hhaha brystvorter.. uff.... ja jeg må si at norge har ikke så lekre navn at det gjør noe . :sjenert:

Heldigvis slipper jeg bruke slike stygge navn, da jeg ikke bor i Norge lengre huhuhu!

Gjest Eurodice
Skrevet

nipples er sexy

Nipler forbinder jeg med elektro/mekanikk, forbindelsesledd på kabler og sånt.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg syns det er helt utrolig at folk har laget slike navn på kroppsdeler. Brystvorter og skamlepper kunne blitt kalt noe annet.

Sitat:

Det er et oversettelseslån fra latin "pudor"= skam, blygsel. Det kan også bety en kvinnes ære.

Jeg vet ikke om romerne selv brukte "pudor" om kjønnsorganene eller om det er en senere omskrivning for det unevnelige. På gammelgresk har man "aidoios"= skamfull. Substantivet "aidoion", helst i flertall "aidoia" betyr kjønnsorganer; i grunnen nokså merkelig siden grekerne så på nakenhet som noe helt naturlig og selvfølgelig. Men "aidoios" kan også bety noe som inngir ærefrykt, og substantivet "aidos" betyr ærefrykt for guder og høystående personer, så "unnselighet" og "skam". Da er kanskje forklaringen at kjønnsorganene først er blitt ansett som noe man ærer og respekterer og så er blitt noe man skammer seg over. Latin "pudor" har fra gresk overtatt betydningen "aidoia" og fra latin har vi gitt ordet "skam" en helt ny betydning.

Jeg har en latin-engelsk ordbok fra 1848, der er alle slike "ufine" ord forklart med omskrivninger på gresk, ikke med det greske ordet på tingene, men med omskrivninger.

Skrevet

Hvorfor skal noe så pent som pupper bli fulstendig ødelagt av vorter?

Men ,men, det er vel det man må regne med når man bor i Norge.

I engelsltalende land så har de i hvertfall vett nok på kalle det et litt penere ord.

I fyrste setning høyrast det ut som om du tykkjer puppane blir øydelagt av det faktum at det sit brystvorter på dei, i neste setning er det sjølve ordet du klagar på.

Viss det er utsjånaden du er oppteken av, betyr det vel ikkje noko kva det heiter?

Eg likar ikkje ytterlegare bruk av engelske ord, så eg er totalt i mot å seie "niplar" (som for øvrig høyrast latterleg ut, all den tid det betyr noko anna på norsk). Ein kan fint seie brystknopp, viss ein tykkjer brystvorte er så ille.

Gjest Eurodice
Skrevet

Kjønnslepper er vel et greit ord?

Skrevet (endret)

Ja, og så vidt eg veit, betyr vel ikkje "skam" i "skamlepper", skam som i å skamme seg, men derimot noko slikt som "dekker til".

Endret av imli
Skrevet

Brystknopper og kjønnslepper. Helt greie ord. Syns jeg. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...