Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

VGs MGP-EKSPERT: Thomas Talseth skriver om MGP:

"MØRK KVALITET: Stella Mwangi. HVIT DRIT: Ell og Nikki fra Aserbajdsjan.

En semifinale som blant annet byr på noe som må sies å være hvitt på sitt verste: Aserbajdsjans bidrag, «Running Scared» med duoen Ell & Nikki. Mange har fremhevet den som en favoritt, og det er vel fordi den kan minne om pop slik det låter i den virkelige verden, utenfor ESC - en dvask, kvasi-Coldplay-lydende sviske.

Siden dette er ESC er den også utstyrt med en brekningsfremkallende Blenda-hvit video der særlig duoens mannlige halvpart har en mimikk som får en til å undres på om det går for ham hver gang han synger en linje.

Dersom det er den slags Europa vil ha, kan de strengt tatt bare ha det så godt."

http://www.vg.no/musikk/grand-prix/artikkel.php?artid=10093413

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvit drit... hahahahaha

Skrevet

Jeg vil vel ikke akkurat benevne Stella's innslag som mørk kvalitet, men..

Gjest Emilia
Skrevet

DIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT dårlig sang!

Skrevet

Skulle ha skrevet det omvendt, dæ..en da hadde det blitt bråk :sjenert:

• Liker 1
Gjest Emilia
Skrevet

For en barnslig stygg sang haba haba sangen er! Folk i Norge må være veldig tjukke i hodet

• Liker 2
Skrevet (endret)

Popmusikk er hjernedødt. Hvorfor ser dere i det hele tatt på slikt? Personlig har jeg ikke hatt TV på mange år, synes det er mye artigere å se gode naturdokumentarer på PCen.

Endret av Abdullah
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg føler at mange ikke våget å kritisere hab-haba for å ikke virke rasistiske. Sangen er jo helt ille, men kanskje ikke så mye verre en del av de andre låtene.

Så til det Thomas Thalset mener om stella og haba haba:'

Låten er knall.

Stella er knall.

Her beviser han jo at han er musikalsk sett hjerne død.

• Liker 2
Skrevet

Enhver som synes musikken i MGP er noe annet enn tacky er vel musikalsk sett hjernedød? :ler:

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Enhver som synes musikken i MGP er noe annet enn tacky er vel musikalsk sett hjernedød? :ler:

Men likevel ser folk på programmet år etter år...

Gjest Uffda Uffda
Skrevet

Jeg føler at mange ikke våget å kritisere haba-haba for å ikke virke rasistiske. Sangen er jo helt ille, men kanskje ikke så mye verre en del av de andre låtene.

Så til det Thomas Thalset mener om stella og haba haba:'

Låten er knall.

Stella er knall.

Her beviser han jo at han er musikalsk sett hjernedød.

Thomas Thalset er helt på jordet her. Stella er søt og sjarmerende, men sangen er noe helt annet enn "knall". Om jeg skulle si min mening om sangen, så ville det heller bli "knalldårlig". Og det tror jeg det meste av Europa er enig med meg i. Norge endte faktisk som nr. 17 (av 19 land) i sin semifinale. Ser man de to semifinalene under ett, så endte Norge som nr. 33 (av 38 land). Alt dette ifølge NRK. Dette må være noe av det dårligste resultatet noen gang for et norsk MGP-bidrag.

http://www.nrk.no/programmer/tv/melodi_grand_prix/1.7633606

AnonymBruker
Skrevet

Men likevel ser folk på programmet år etter år...

Det er jo nettopp derfor det er så gøy å se på år etter år :P

Gjest laughingstock
Skrevet

Det er litt morsomt at Stella blir kritisert fordi hun ikke er norsk av de som ikke liker mørkhudede og som også er imot alt som er muslimsk og hvilket land går hen og vinner? Jo, et land hvor majoriteten er shiamuslimer.

Skrevet

Jeg syns at de som vant fortjente å vinne. Hvorfor? For de hadde en bra sang.

Jeg syns ikke Stella sin sang holdt til å vinne i Norge en gang, men av en eller annen grunn gjorde den det.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal blande inn mørk og hvit. Enten så holder sangen mål, eller så gjør den ikke det. Haba haba holder ikke mål hos meg i alle fall. Jeg skulle ønske jeg aldri hadde hørt den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvit drit var kanskje en dårlig fornorskning av "white trash"?

Synes ikke vi bør være så hårsåre for det, men det er jo klart at det ikke er spesielt hyggelig for hvite å lese "hvit drit". Men han er kanskje en av dem som mener at rasisme mot hvite ikke finnes, og hvis han er hvit er han vel en person som tror på "white guilt", og at det er greit å kalle hvite drit?

yeye..

Skrevet (endret)

Hvit drit, faktisk! :fnise:

*ser for seg vinterens hundedrit som har lysna under snøen og som kommer fram i all sin herlighet i vårsola*

Stella Mwangi kan ikke synge i det hele tatt, sangen er så latterlig at jeg fikk hakeslepp da den vant den norske finalen.

MEN, Stella har definitivt Grand Prix-sjarm! Det er jo akkurat sånne sprudlende mennesker (helst iført paljetter og kniplinger i glinsende harmoni)som alltid blir stemt fram. Sangen som hører med er jo ikke like viktig! ;)

Endret av Sequax
Skrevet

Jeg syns det er hjernedødt å kategorisere all musikk i MGP som tacky. Mye av det som serveres er det, men det er noen godbiter innimellom også. Og noe av det som kjennetegner MGP er at det er så ulike sjangere med, det spenner fra opera, visesang, folksmusikk, heavy, disco, pop, osv. Men at nivået ofte er lavt på mange måter, skal jeg være enig med deg i.

Gjest Nedfall
Skrevet (endret)

Hvit drit... hahahahaha

Seriøst?

Hvis det sto "Svart drit", eller "Neger dritt", hadde journalisten blitt anmeldt til Likestillings- og diskrimineringsombudet, omgående. Men ikke når det snakkes nedsettende om noen med hvit hudfarge..

Diskrimineringsloven, paragraf 4:

Direkte og indirekte diskriminering på grunn av etnisitet, nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge, språk, religion eller livssyn er forbudt.

Med direkte diskriminering menes at en handling eller unnlatelse har som formål eller virkning at personer eller foretak på grunnlag som nevnt i første ledd blir behandlet dårligere enn andre blir, er blitt eller ville blitt behandlet i en tilsvarende situasjon.

Med indirekte diskriminering menes enhver tilsynelatende nøytral bestemmelse, betingelse, praksis, handling eller unnlatelse som fører til at personer på grunn av forhold som nevnt i første ledd blir stilt særlig ufordelaktig sammenliknet med andre.

Bør visst ta med paragraf 5 også:

Trakassering på grunnlag som nevnt i § 4 første ledd er forbudt. Med trakassering menes handlinger, unnlatelser eller ytringer som virker eller har til formål å virke krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende eller ydmykende.

En ting til; MGP bryr meg midt i ryggen. Det er bare prinsippet jeg vil ha frem her.

Endret av Nedfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...