Gå til innhold

Tørst av pepsi max


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter at jeg har drukket pepsimax blir jeg alltid så tørst! Hvorfor det?

Det er jo væske det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir jeg også.

Kan være pga det er salter i brusen??

Dessuten blir jeg fryktelig oppblåst og prompete :sjenert: Så nå har jeg sluttet med det... :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg har drukket pepsimax blir jeg alltid så tørst! Hvorfor det?

Det er jo væske det også?

Jeg blir ikke så tørst av Pepsi Max. Det er mye verre med Cola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke så tørst av Pepsi Max. Det er mye verre med Cola.

Vanndrivende brus: Cola, pepsi, TAB og andre koffeinholdige brustyper er vanndrivende, også lett-variantene. Koffein har vanndrivende effekt og cola-drikker (på samme måte som blant annet kaffe og te) har derfor svakt vanndrivende effekt. Drikker du mye vanndrivende væsker, bør du passe på å drikke ekstra vann for ikke å bli uttørret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du blir tørst fordi den inneholder koffein som er vanndrivende. Den inneholder også kunstige søtningsstoffer, som øker appetitten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du blir tørst fordi den inneholder koffein som er vanndrivende. Den inneholder også kunstige søtningsstoffer, som øker appetitten

Det siste der er bare bs, da er det rart at jeg ikke er konstant sulten, jeg drikker mellom 3-4 liter pepsi max hver dag og spiser normalt og er slank. Ellers kan du se denne linken:

http://www.dinside.no/839442/her-er-aspartam-dommen

Jeg er så lei av å se de dumme påstandene om at man blir tjukk av det, sulten av det, får kreft av det osv. Svada!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tjoms

Det siste der er bare bs, da er det rart at jeg ikke er konstant sulten, jeg drikker mellom 3-4 liter pepsi max hver dag og spiser normalt og er slank. Ellers kan du se denne linken:

http://www.dinside.no/839442/her-er-aspartam-dommen

Jeg er så lei av å se de dumme påstandene om at man blir tjukk av det, sulten av det, får kreft av det osv. Svada!

3-4 liter med pepsi max hver dag, og du vil absolutt oppleve utfordringer med helsen din senere i livet hvis du fortsetter med det.

Hva skjedde med rent frisk VANN?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker brus uhyre sjeldent. Og de gangene jeg gjør det blir jeg vannvittig tørst. Nesten avhengig. Har ei venninne som er avhengig av cola. Og tror egentlig at brus er avhengighetsskapende simpelthen fordi man ikke får nok av det.

Er litt usikker på om det er koffeinet som gjør at man blir så tørst av brus. For jeg drikker mye kaffe. Noe som gjør at jeg faktisk av og til glemmer å drikke andre typer væsker igjennom dagen (jeg finnes sjeldent tørst).

Personlig setter jeg en knapp på både salt og søtstoffer. Har kjent at hvis jeg drikker kakao fra automat, så blir det nesten den samme effekten. Og der har man også blanding av søtt og salt.

Om du drikker ting uten kullsyre og som er naturlig søtt. F. eks noe med frukt, så blir det ikke den samme effekten. Vann er dog det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja cola er 1000 ganger verre!

Måå jo nesten ha vatn med siden av :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du blir tørst fordi den inneholder koffein som er vanndrivende. Den inneholder også kunstige søtningsstoffer, som øker appetitten

Bullshit. Max demper appetitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Hvorfor ikke drikke vann når man er tøst? Pepsi Max er ikke overdrevent sunt, akkurat. Blir man tørst av det, hvorfor ikke bare slutte...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke drikke vann når man er tøst? Pepsi Max er ikke overdrevent sunt, akkurat. Blir man tørst av det, hvorfor ikke bare slutte...?

Jeg er helt enig med deg... Men du har smak på brusen..

Jeg har aldri drukket mye brus, kanskje et glass i helgen, men så ble jeg sammen med en Pepsi Max elsker.. Ble bare en dårlig uvane å drikke det. Men kjente at jeg ble fryktelig tørst, drakk mye mer enn hva jeg hadde gjort med rent vann. Ble oppblåst i magen og fryktelig prompete.. Har nå kuttet ut forbruket av kullsyreholdige drikker igjen, og er tilbake på vannvogna :gjeiper:

Og deilig er det! Namnam til vann :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koffein er vanndrivende, så derfor blir man gjerne tørst etter å ha drukket cola, pepsi, kaffe, te og slikt.

Jeg tror også man lett kan bli tørst av søtningsmidler, mener å huske pappa sa noe om det en gang. Men husker ikke om det var vanlig sukker eller kunstige søtningsmidler som gjør at man blir tørst. Kanskje begge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pepsi Max inneholder asparatam, som er kjent som appetittstimulerende http://www.lommelegen.no/809223/pepsi-max

At enkeltpersoner mener at den senker deres appetitt, whatever floats your boat

Leste du i det hele tatt linken jeg la ut tidligere, får legge den ut igjen, den er nyere, og dette er tatt fra seriøs forskning, ikke fra noen jallaperson som "lommelegen". Sjekk linken, og slutt å kom med så dumme påstander.

http://www.dinside.no/839442/her-er-aspartam-dommen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du i det hele tatt linken jeg la ut tidligere, får legge den ut igjen, den er nyere, og dette er tatt fra seriøs forskning, ikke fra noen jallaperson som "lommelegen". Sjekk linken, og slutt å kom med så dumme påstander.

http://www.dinside.no/839442/her-er-aspartam-dommen

ser at du drikker 3-4 liter hver dag, klart du har et behov for å ville leve i illusjonen om at Pepsi Max er sunt

Endret av frøken_øst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ser at du drikker 3-4 liter hver dag, klart du har et behov for å ville leve i illusjonen om at Pepsi Max er sunt

Om det er sunt er en sak, poenget anonym ville frem til er at MAN BLIR IKKE TJUKK AV DET! Det hemmer ikke fettforbrenningen, man blir ikke sulten and so on, kan du ikke bare akseptere det, være ydmyk og innrømme at du tok feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...