Gjest nordpå Skrevet 14. mai 2011 #1 Skrevet 14. mai 2011 Jeg er en kvinne i midten av 40 årene som har diagnosen immunsvikt. Noe som medfører mange infeksjoner og generell utmattelse. Jeg har vært 40% sykmeldt siden før jul. Det at jeg ikke jobber så mye nå, er gunstig for helsen min. Jeg holder meg friskere. Legen min har ymtet om at jeg trenger å jobbe permanent mindre de siste gangene jeg har vært hos henne. Uføretrygd er noe jeg absolutt ikke ønsker. Jeg ønsker og trenger jobben min. Spørsmålet mitt er kort og godt: Er det muligheter for å bli f.eks 30-40% uføretrygdet? og hvordan går jeg frem. Er det en voldsom papirmølle?
LadyNinja Skrevet 14. mai 2011 #2 Skrevet 14. mai 2011 (endret) Eneste jeg kan komme med er at det tar raskt 2-3år før de i det hele tatt vil vurdere om du kan bli utføre. Man må altså stort sett være sykemeldt og være i kontakt med NAV under hele denne perioden. Vet ikke hvordan din sykdom faller inn under dette, men generelt sett tar det god tid. Endret 14. mai 2011 av LadyNinja
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #3 Skrevet 14. mai 2011 Hei. For å få uførepensjon i dag må man være minst femti prosent varig ufør, det er også krav om arbeidsavklaring i de aller fleste tilfeller, altså at man dokumenterer gjennom utprøving at du ikke er i stand til å jobbe mer i varig perspektiv, både der du jobber i dag og opp mot alle andre yrker. Dersom du er ufør i en mindre gradering enn femti prosent, vil det være dine private forsikringer, eller jobbens forsikringer ( f.x Statens pensjonskasse) som vil være aktuelle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå