Gå til innhold

Hvem selger dyner av 'hotellkvalitet'?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker følelsen av å ligge i hotellsenger og ønsker nå å gjenskape denne følelsen i min seng, med stoore puter og deilige, luftige dyner med mykt sengetrekk. Jeg har aldri hatt særlig gode dyner eller puter så har dessverre ikke peiling på hvem som selger det beste "utstyret". Har du tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring til et av Raddison SAS-hotellene og spør. Der har de de desisdert beste putene og dynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, jeg elsker hotellsengfølelsen! Har lyst på en høy seng, slik jeg ofte finner på hoteller i f.eks London. Noen som vet hvor litt "høyere" senger selges?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA..?

Tuller ikke, men det brukes mye IKEA-dyner og -puter på hotellene, selv de litt mer eksklusive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Tror også det er kvaliteten på dynetrekket og lakenet som gir følelsen. De er jo som regel stivet og rullet. Så du må nok til med tykt, eksklusivt sengesett og stryke det for hver gang om du skal oppnå "hotellsengen" du drømmer om ;)

Husk også at som regel bor man bare en natt eller to på samme hotell og ikke rekker å "bruke opp" sengesettet... og at du da kanskje må vaske, stive og stryke sengesettet flere ganger i uka for å oppnå målet ditt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tror trikset er å stryke sengetøyet. Jeg synes også det hjelper å ha helt hvitt sengetøy - det blir iallfall klassisk og rent da. Sikler forresten på en nydelig seng på Skeidar som er mørk brun, vet ikke navnet. Den ligger ikke på nettsidene heller, men finnes i butikk. Brunt + hvitt og eventuelt litt blått = favorittkombo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp dyre dyner og hvitt sengetøy på Hansen og Dysvik! Min lenke

Der var desverre dårlig med utvalg av dyner og puter på nettet..

En del av den deilige crispye følelsen er at sengetøyet er tilsatt stivelse, også blir det varmpresset eller varmrullet. Da blir det bra.

Sengetøyet må være litt tykt i kvalitetsstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på hotell, og for å si det slik så er det ikke noe spessielt annet enn vanlige dyner og puter..

Som noen sier her så er de strøket sengetøy, og det at det er helt rent som gir den gode følelesen ;)

En annen ting som vi gjør er at vi alltid rister puter og dyner, no som gjør at de ikke blir så "flate"

Også blir de sikkert vasket og tørketromlet mye oftere enn ei dyne i vanlige hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...