Gå til innhold

Rettigheter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kopierte mitt eget innleggg i en tråd. For jeg lurer på om noen vet om jeg har noen rettigheter, og om jeg vil bli kastet ut fra leiligheten? Veldig takknemlig for svar på egentlig alt. :

Akkurat nå er alt supertrist, jeg er både redd, skuffet, sint og superlei meg på en gang.

Jeg har trygd, så jeg har meget dårlig råd, og jeg er sjeldent ute.På fredag, da jeg først ER ute, så blir jeg frastjålet veske med ALT i. (medisin jeg trenger, lommebok, nøkler, smykker som lå oppi, penger, visa, ja ALT som jeg virkelig virkelig trenger.

Bortsett fra mobilen. (jeg var superheldig som hadde lagt den i jakken jeg hadde på meg.)

Så ringer jeg til politiet mens jeg GÅR hjem, tok sin tid, jeg fikk beskjed om å bryte meg inn hos meg selv, noe som resulterte i knust terrasse-dør. Jeg har grenet i et døgn, og jeg har hvertfall klart å ringe til bolibyggelaget jeg bor i, så jeg fikk satt i midlertidig glass.(sånn med lim og teip og sånn) Det er ikke lås på døren, den er knukket av, så jeg får ikke låst på noen som helst måte.

Jeg kan ikke forlate huset, jeg har ikke nøkkel før tidligst mandag. Låsene må byttes, og jeg har ikke penger eller kort. Jeg meldte kortet stjålet, så alt i orden, men så JÆVLI Tragisk,hele 17-mai-stemningen er totalt borte.

Og jeg er livredd for å bli kastet ut av leiligheten pga alt som skjedde. :tristbla:

Jeg trenger en klem :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan gi deg en klem. :klem:

Men jeg vet ikke hva du kan gjøre. Kan ikke så mye om slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Takk likevel. Og takk for klem fra deg og :klemmer:

Håper noen andre vet.

AnonymBruker
Skrevet

Leier du en leilighet av privatpersoner?

De kan ikke kaste deg ut på grunn av dette, men du må nok erstatte ny lås og vindu selv. :)

Du får heller tenke på hvor flaks du har hatt og at dette kommer du fint over etter hvert.

AnonymBruker
Skrevet

Leier du en leilighet av privatpersoner?

De kan ikke kaste deg ut på grunn av dette, men du må nok erstatte ny lås og vindu selv. :)

Du får heller tenke på hvor flaks du har hatt og at dette kommer du fint over etter hvert.

Takk for svar. Og en sann realistisk oppmuntring :)

Jeg leier kommunal bolig. Takk og pris at jeg har glassfirma i familien, så jeg får familie-rabatt ;)

Noen som vet hva låser koster å fikse?

AnonymBruker
Skrevet

Det her kunne ha skjedd de fleste av oss. Du kan ikke bli kastet ut, men må selvfølgelig betale for skadene. Et tips er å ha reservenøkkel hos noen.

AnonymBruker
Skrevet

Ja en reservenøkkel er jo bra å ha hos noen. Jeg skal uansett begynne med det fra nå av. :)

Ingen som vet ca kostnader ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...