Lady79 Skrevet 7. november 2003 #1 Skrevet 7. november 2003 Heissann... vi skal dra til Aya Napa i juni....det er jeg, min mann og vår datter på 2 år (hun er nesten 3 da vi reiser) og en vennefamilie! Noen som har tips og råd å komme med på hva vi bør få med oss og hva vi bør huske å ha med osv.... er litt tidlig ute jeg...men det er jo min første syden tur :D klem Lena
Gjest randabergmann22 Skrevet 8. november 2003 #2 Skrevet 8. november 2003 Ska selv til ayia napa i juli, men med ein kamerat, det blir tredje året vi er der, men vil bare si at det ikke er en familie plass, vi er der for å feste i 2 uker, og det er det selve byen er lagt for.. Ville heller reist til fig tree bay, der er det mye roligere, var der for 8 år siden med foreldrene mine.. Har hørt av mange andre og at det er ennå en fredelig plass, litt dumt hvis dere havner på ett hotell med mange ungdommer som fester å drikker hele døgnet..
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2003 #3 Skrevet 8. november 2003 Enig med Randabergmann. Ayia Napa er såvidt jeg vet et skikkelig festested med oa hele natten for nordmenn, svensker og andre partyfolk. Håper i det minste dere sørger for at dere havner på et hotell utenfor det verste levenet når dere reiser med barn.
Lady79 Skrevet 8. november 2003 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2003 hey hey.... ta det med ro...vi vet at BYEN Aya Napa er en festplass....men vi skal bo på Star Tours Blue Village Callisto...det er et "familiehotell", med mangen fine leiligheter!!! Den ligger litt utenfor sentrum!!! Dere kan se hotellet på denne linken : http://www.startour.no/travel/hotel/hotel_3068.asp Lena
ehu Skrevet 11. november 2003 #5 Skrevet 11. november 2003 hey hey.... ta det med ro...vi vet at BYEN Aya Napa er en festplass....men vi skal bo på Star Tours Blue Village Callisto...det er et "familiehotell", med mangen fine leiligheter!!! Den ligger litt utenfor sentrum!!! Dere kan se hotellet på denne linken : http://www.startour.no/travel/hotel/hotel_3068.asp Lena Vi var to uker på Blue Village Callisto nå i aug/sept . Kjempebra hotellområde! Topp standard og masse tilbud der !! Passer kjempebra for barnefamilier. Bassengområdet er alletiders, kjempestort med eget barnebasseng. Bamseklubb og Super.Kids for barna. Underholdning og opptredner hver kveld. Gangavstand inn til sentrum. Du bør ta med kun lette klær. Glem joggesko,t-shirt o.l. Trøyer,shorts,lette ermløse kjoler og badetøy og sandaler er stort sett det man trenger. Temp. lå på 36 -40 grader da vi var der. Husk masse solkrem, med HØY solfaktor ! Smør ofte og bare vær i sola 1 -2 t første dagen til dere ser hvor mye farge dere får!. Skyggelue,caps eller lignende til barna. Det er egen butikk på området som har det meste dere trenger. Drikk masse i varmen ! De har trimrom, innendørs basseng,massør, vaskemaskiner,bibliotek,internett,spilleautomater,biljard,barer,restauranter. Lege som kommer innom flere ganger i uka. Sønnen min fikk ørebetennelse så vi fikk god bruk for han(reiseforsikr. dekket utgiftene). Air-condition i alle leiligheter. Du kan bare glede deg. Dette stedet har alt!!!!! :D
ehu Skrevet 11. november 2003 #6 Skrevet 11. november 2003 Å,ja, det viktigste å ha med er PENGER ! Kypros er blitt dyrt! For oss 5 (tre barn 10 -15 år) kostet det ca kr 600,- for middag på restaurant. Hundrevis av restauranter ! Det er også rimlige spisesteder som McDonalds, Burger King o.l om man vil spise billig. Eller man kan lage seg noe lett i leiligheten.
Lady79 Skrevet 11. november 2003 Forfatter #7 Skrevet 11. november 2003 Takker så mye ehu!!! :D Gøy å høre at det er bra!! Et vennepar av de vi skal reise med skryter også av dette stedet, så vi gleder oss!! Jeg skal ta vare på alle de gode rådene du har gitt meg!!! Supert altså!!! Takker enda en gang...siden jeg ikke har vært i syden før er det godt med råd fra noen som har vært der!!!! klem fra Lena :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå