Gå til innhold

Forkjøresle og forsterke imunforsvaret

Fremhevede innlegg

Gjest Bente29
Skrevet

Nå har jeg gått forkjørla en uke og begynner bli rett og slett drittlei med hosting,stikking i kroppen, rennde nese og andre ting som er til å bli smågal av. :murvegg: Det er ikke lengere enn 3 uker siden sist jeg hadde de samme problemene. Så da er jeg på jakt etter om noen har gode tips og råd for å unngå dette på.

Og så lurer jeg på om du har noen tips for å forsterke imunforsavert med? For det må være noe som man kan gjøre også for ikke bli så fort syk.

Til slutt kan jeg fortelle at jeg snakket med en venninne og hun fortalte at det gikk ann å få vaksine mot forkjørelse. Er det noen som har gjort det og/eller har erfaring med det?

Som du sikkert har forstått så hater jeg nå å være syk. :frustrert:

Jeg vil bli kjempeglad dersom du har noen gode tips og råd til meg:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mitsumi
Skrevet

Make sage tea (norwegian: salvie) and drink at least two cups a day while you are sick/ill.

A steaming hot bath with eucalyptus oil will also do wonders for the throat and stiff muscles and your back.

Mitsumi

Skrevet

Det fins influensavaksine, ja. Men ikke mot forkjølelse. Influensa og forkjølelse er to helt forskjellige ting!

Hold deg varm. Drikk salvie-te som Mitsumi nevner.. og ta masse C-vitaminer, solhatt og hyllebærekstrakt!

God bedring.

Skrevet

Vet hvordan du har det. Sitter her og drikker varm sjokolde før jeg går til sengs. Er drittlei å gå å hoste og nyse.

God bedring til deg, fra meg. :-?

Skrevet

Jeg ble pang forkjølet i går kveld - har ikke vært det på mange år, håper bare ikke det varer altfor lenge :(.

Mine råd er:

~ sove masse

~ prøve å spise selv om det ikke smaker så mye

~ drikke te/kakao, men også masse vann. Skift glass/flaske ofte.

~ ta c-vitaminer

~ bruke rhinox/saltvannspray hvis du er veldig tett - så slipper du konstant dotter i ørene

~ pusse nesen med mykt papir - ikke gøy å være forkjølet og også ha vondt på nesen

~ skifte sengetøy og nattøy ofte

~ ta paracet o.l. hvis det uholdbart

~ ikke frys

Kommer ikke på mere nå. God bedring til oss alle :).

Skrevet

Noe som heter grapefruktkjerneekstrakt

Det smaker magesyre, men funker som bare fy...

Kjøpes på helsekost..Anbefales på det varmeste...sammen med hvile og varm te :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...