Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 15 år som vil hå litt blondere hår til sommerferien. Opprinnelig har jeg rødt/blondt hår ( født med rødt, men det har blitt mye blondere gjennom årene ) , men siden jeg hele tiden farger det brunt, vet jeg ikke helt sikkert hvordan den orginale fargen min er. Jeg vil helst gjøre det hjemme, fordi det er så dyrt til frisør, vet noen hvordan jeg kan få en fin blondfarge uten at den blir oransj? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant et par svar på ei som hadde problemet du har:

A's : I did the same to my hair a while ago, but dyed it again with an ash blonde colour and it looks fine now.Just make sure you use a cool shade of dye like ash blonde rather than a warm shade like golden blonde.

I've also done this. Just make sure you dye over it with a darker colour. Ash blonde like has been said is a good idea. When I did it I dyed over it with brown and it turned out fine.

Your options are either dyeing it darker again, or bleaching it properly to lift to the colour you want (you probably need a separate bleach to do this). So, my advice, go to a hairdresser and let them fix it

Well they put blonde bits in and its toned down the orange/ginger, more of a strong strawberry blonde, not sure if im 100% happy but much better than before.

Strawberry blonde sounds much better than orange.

Skrevet

okei, tusen takk for svar! :)

AnonymBruker
Skrevet

Prøv Colour B4, den fjerner all kjemisk farge (jeg har prøvd den selv, og den fungerer faktisk). Er ikke noe bleking eller sånn, håret blir ikke tørt eller skadet. Så kan du deretter bestemme deg for hva du vil gjøre, avhengig av hvor lyst det er og hvor lyst du vil ha det.

Skrevet

Prøv Colour B4, den fjerner all kjemisk farge (jeg har prøvd den selv, og den fungerer faktisk). Er ikke noe bleking eller sånn, håret blir ikke tørt eller skadet. Så kan du deretter bestemme deg for hva du vil gjøre, avhengig av hvor lyst det er og hvor lyst du vil ha det.

Oh! Dette var spennende. Hvor får man kjøpt det?

Har bare hørt negative ting om "avfarging". Og har googlet litt og funnet masse skrekkhistorier.. :(

Skrevet (endret)

Swartzkopf blonde L1++, er den beste hjemmeblekingen du kan få tak i.

Jeg har mørkebrunt hår, og blir ikke et snev av orange av denne!

Men husk å la den sitte lenge nokk i eller blir det gult :snurt:

Endret av Mortifera
Skrevet

to runder med blondering av hele håret og farge over med en askeblond eller blond farge for å få vekk det gule :)

• 3 uker senere...
Skrevet

okei, tusen takk for svarene , de hjalp veldig! : ) tror jeg drar og kjøper hårfarge i løpet av helgen :-)

AnonymBruker
Skrevet

jeg lurer på hvordan det går?

Jeg har selv gjort det samme, har blondt farget det brunt tilbake til blondt( som ble oransje,) så til brunt, jeg bleket håret maange ganger og ødela håret nesten helt, har ennå tørt hår.

Vil på det sterkeste anbefale dg frisør:) men dette er min erfaring, kansje noen har fått det til hjemme:)

• 2 måneder senere...
Skrevet

oi, beklager veldig at jeg ikke har svart før nå.. men jeg prøvde å farge det hjemme, og det ble veldig ujevnt og ikke så fint resultat, så jeg dro til frisør og avfarget det, så farget frisøren det lysebrunt :) jeg skulle til tyrkia i 2 uker, så hun sa det kom til å blekes der, og det gjorde det + at jeg brukte en blondespray når jeg var der. Så når jeg kom hjem var det en blanding av blondt og oransjt og litt brunt egentlig, så dro jeg til frisør og stripet det, og nå er det kjempefint :) er litt slitt , men jeg klippet meg ganske mye kortere forige gang til frisøren, så det begynner å bli ganske bra nå

Skrevet

Vil uansett anbefale og alltid stripe håret, ikke helblek håret for gudsskyld :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...