Gå til innhold

"Europere er verre enn kakerlakker"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva så ?

Fanatiske jøder er like ille som fanatiske kristne som er like ille som fanatiske muslimer etc. etc. .....

So what else is new ?

( blir faktisk ikke så sjokkert av dette,- det er mange wacy folk der ute som "mener" så mangt )

Skrevet

Diva, alle som tror på religion har misoppfattet et eller annet vesentlig med virkeligheten...

Skrevet
Diva' date=' alle som tror på religion har misoppfattet et eller annet vesentlig med virkeligheten...[/quote']

Det er meget mulig, Waco. I allefall når det gjelder verdensreligionene....

Skrevet
Hva så ?

Fanatiske jøder er like ille som fanatiske kristne som er like ille som fanatiske muslimer etc. etc. .....

So what else is new ?

( blir faktisk ikke så sjokkert av dette,- det er mange wacy folk der ute som "mener" så mangt )

You tell 'em girl!!!

Skrevet
Diva, alle som tror på religion har misoppfattet et eller annet vesentlig med virkeligheten...

Mener du at fordi vi tror på en Gud så har vi ikke tak på virkeligheten??

Ja, det var jo veldig tolerant mot folk som tror noe annet en deg!!!

Men du sitter vel med den evige fasit for hele universet du? :D

Skrevet

Jeg sier bare at mennesker som hengir seg til overtro og eventyr har misoppfattet et eller annet....

Skrevet
Jeg sier bare at mennesker som hengir seg til overtro og eventyr har misoppfattet et eller annet....

Og hvem sitter med fasiten på hva som er overtro og hva som er sant ???

Skrevet

ehu, gi noen eksempler på hva du mener, imens vil jeg gjerne diskutere om Rudolf har kort hale eller ei....

Skrevet

Mark Steyn har rett i at Europa risikerer å kollapse hvis EU vender seg

mot USA, den eneste makten som kan forsvare Vesten mot terrorisme

og islamisering. Demokratiet og den liberale stat trues av islam

og masseinnvandring av mennesker uten erfaring og begreper om

demokrati og "the civil society."

Gjest Anonymous
Skrevet
ehu' date=' gi noen eksempler på hva du mener, imens vil jeg gjerne diskutere om Rudolf har kort hale eller ei....[/quote']

Okey, jeg skjønner at det ikke interesserer deg.Skal ikke dra den lenger........ :D

Skrevet

welcome to planet paranoid.

smarting.

muslimer har selvfølgelig ikke noe sivilsamfunn. :hoho:

du er sikkert et høyt utdannet individ som sitter og skjelver i underbuksa nå i frykt for å bli oversvømmet av hedenske bruninger, ikke sant?

Skrevet

Vel, det er jo en fri påstand at Vesten automatisk kollapser selv om Europas bånd til USA løses opp...................

Skrevet

ehu....saken er at kristne mennesker har en slags overtrogreie som ikke er annet enn skummelt og angstfremkallende for oss andre.....

Man påberoper seg enerett på sannheten, og benekter...eller i beste fall svarer unnvikende dersom folk er litt kritiske til fabelhistoriene...

Waco

Skrevet
ehu....saken er at kristne mennesker har en slags overtrogreie som ikke er annet enn skummelt og angstfremkallende for oss andre.....

Man påberoper seg enerett på sannheten, og benekter...eller i beste fall svarer unnvikende dersom folk er litt kritiske til fabelhistoriene...

Waco

Jaha, du, synes du jeg er skummel og angstfremkallende? *setter opp et farlig ansiksuttrykk* :ler:

Neida, jeg skjønner godt at du er kritisk til det du oppfatter som fabelhistorier. Jeg er ofte i tvil sjøl, jeg! Æ´kke lett å tro på noe en ikke kan se, alltid...

Skrevet

Kan ikke du heller fortelle meg hva du tror på? Litt mer spesifikk altså...?

Så kan jeg fortelle deg hva som ville skremt vettet av meg....

Det er om det kom horder av engler og djeveler over himmelen i veldige flammehav, akkurat som johannes åpenbaring...

Da spør jeg deg Emeraldine...hva i bibelen er du mest redd for?

Waco

Skrevet

Oi, det var et stort spørsmål! Jeg blir litt skjelven når jeg skal svare på sånt, for det er ikke enkelt.

Mitt gudsforhold er i veldig utvikling for tiden. Jeg har gått i en konservativ menighet i mange år, og har hatt en tro preget av redsel.

Redsel for ikke å være god nok for Gud. For det ikke til å komme fra, kristendommen snakker om en fortapelse. Helvete. Gehenna. Hva en nå kaller det. Finnes det ingen fortapelse, er det jo ikke noe å bekymre seg over. Men hvis det finnes, derimot...

Så redd var jeg at jeg ikke greide å se det som er hele poenget med det å tro på Jesus. Nåden. Hos Gud er alt bare godt. All jævelskapen vi mennesker finner på har ingen plass der. Derfor kom Jesus. Han har tatt vekk dette skillet mellom meg og Gud. Så enkelt er det. Og så vanskelig!

Den som sier at det å være kristen er det samme som et liv i gledesrus, har ikke kjent mange problemer på kroppen. Det er mange kristne som føler at de må forsvare det de tror på ved å hevde akkurat det. De må "reklamere" for kristendommen ved å fornekte at det kan være vanskelig å tro, og ved å gå utenom de tøffeste spørsmålene.

Det gidder ikke jeg. Jeg trenger ikke å forsvare Gud. Finnes han, og er han allmektig, kan han forsvare seg selv. Jeg er opptatt av å være menneske fullt og helt, for noe annet kan jeg ikke være.

Johannes åpenbaring er en totalt uforståelig bok! Noen har prøvd å forklare den, men det er ingen vits. Jeg bryr meg ikke om å prøve å skjønne noe av det som står der. Derfor skremmer den meg heller ikke.

Jeg håper ikke dette ble rotete og enda mer forvirrende. Jeg er den første til å innrømme at dette ikke er enkelt å forklare!

Skrevet

Hei Emeraldine, jeg skjønner at dette er vanskelig å snakke om, men like nødvendig for det....

Frykt er jo en årsak som gjør at enkelte mennesker skaper seg et gudebilde vil jeg anta....

Jeg er livredd for at noe av det som står i bibelen skal være sant.... nå er det heldigvis ikke sånn, så egentlig lurer jeg på hvor angsten min kommer fra.... kan det være kristne mennesker som tviholder på et bilde av virkeligheten som er så fjernt fra min, og innlysende virkeligheter som f eks at at Gud er fullkommen, det er jo helt klart...men fullkommen betyr jo også uforanderlig... Dersom Gud skal kunne hjelpe oss på noe som helst måte så må han jo også forandre på noe.... ergo kan ikke være fullkommen allikevel da...

Skjønner du hvorfor jeg synes dere er rare?

Waco

Skrevet

på skolen lærte jeg at den norrøner mytologien var bare fabelhistorier og tull... og den ble nærmest latterligjort..

det har jeg også hørt fra kristne senere..

men det jeg ike skjønner er hvorfor den norrøne mytoligihistorien skulle være mer usannsynlig enn kristendommen...

syns det er like tullete å tro på gud som på tor og odin jeg da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...