Gå til innhold

Streptokokker i halsen :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror jeg har fått streptokokker i halsen i løpet av dagen.. Hadde det tidligere i vainter og kjenner igjen symptomene.. Må jeg vente til mandag for å dra til fastlegen min eller kan jeg dra på legevakten for å få antibiotika? Eller finnes andre steder? Bor sentralt i Oslo..

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Aria.
Skrevet

Du KAN jo også bare vente og la det gå over av seg selv, uten antibiotika ;)

Men du burde ta en halsprøve å få konstatert at det er streptokokker. Det tar jo bare noen minutter, jeg gjorde det bare på lege kontoret, trengte ikke gå inn til legen en gang.

Men hvis du er skikkelig dårlig og har høy feber burde du jo dra til legevakten, ihvertfall ringe de og høre hva de sier.

Gjest Reproductivist
Skrevet

Tror jeg har fått streptokokker i halsen i løpet av dagen.. Hadde det tidligere i vainter og kjenner igjen symptomene.. Må jeg vente til mandag for å dra til fastlegen min eller kan jeg dra på legevakten for å få antibiotika? Eller finnes andre steder? Bor sentralt i Oslo..

Takker for svar :)

Trenger ikke lege vel. Spis noe krydder så slutter det å gjøre vondt i løpet av noen timer om ikke du klarer å ta helt feil type, mengde og eller måte.

Skrevet (endret)

Jeg ville selv ventet til legen åpnet på mandag. Det kan hende det går over av seg selv innen den tid :) Sist jeg hadde halsbetennelse, gikk det nesten over av seg selv i løpet av helgen (til jeg dro til legen på mandag) og da ble vi enige at jeg ikke skulle få antibiotika siden CRP var lav. Men hvis du får veldig høy feber, så ring legevakten og spør :)

Ellers pleier å sutte på is å lindre min hals!

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...