Gjest Canis lupus Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Haster og haster, det er grusomt irriterende og gjør vondt.. Øyet mitt er irritert, kjennes ut som om jeg har noe på øyet. Ble slik i går kveld, men var ok når jeg sto opp så tok på meg linser som vanlig. Øyet begynte å tulle for noen timer siden, og tok på briller med en gang. Men det er fortsatt ubehagelig og vondt på øyet. Lurer egentlig på om noen har noe tips? Er det vondt i morgen og, drar jeg såklart til optikeren. Er det greit, bruker jeg nok briller ut helgen. Men vil gjerne bedre det litt nå.. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Er ikke noe godt og vurderer nesten å gå å legge meg for sover jeg så kjenner jeg det i hvertfall ikke..
Gjest Fikira Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Hvis du bruker sminke er det stor sjanse for at det har kommet seg inn på en litt krokete plass. Har en tube Simplex i medisinskapet sånn i tilfellet, det hjelper å få gugget ut og det hjelper så ikke øyet blir rødt, noe som fort skjer om øyet er irritert lenge nok =)
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 Bruker du linser mye uten pausedager? Selv får jeg veeldig vonde øyner om jeg bruker linser hver dag.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 Jeg ble veldig irritert og rød på øyet en gang, da jeg prøvde å ta av linsen uten å lykkes en times tid. Linsen kom av, men øyet var veldig irritert. Var på legevakten og legen sa det var bra at jeg kom. Fikk antibiotikasalve. Hvis du er veldig irritert og det ikke går over, så ta en tur til legen. Ikke kjekt med øyebetennelse.
Gjest Canis lupus Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 Hvis du bruker sminke er det stor sjanse for at det har kommet seg inn på en litt krokete plass. Har en tube Simplex i medisinskapet sånn i tilfellet, det hjelper å få gugget ut og det hjelper så ikke øyet blir rødt, noe som fort skjer om øyet er irritert lenge nok =) Har ikke noe slikt nå desverre, får nok kjøpe det i morgen så jeg har.. Jeg har hviledag fra linsene en dag i uken, og er linsefri 1-2 timer om morgenen og 1time om kvelden.. Og tror ikke det er øyebetennelse, hatt det 3 ganger før og det er ikke slik vondt det gjør
Gjest Reproductivist Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Har ikke noe slikt nå desverre, får nok kjøpe det i morgen så jeg har.. Jeg har hviledag fra linsene en dag i uken, og er linsefri 1-2 timer om morgenen og 1time om kvelden.. Og tror ikke det er øyebetennelse, hatt det 3 ganger før og det er ikke slik vondt det gjør Jo du har det på kjøkkenet. Det er bare grisete, mindre effekivt og muligens kan noen av de mulige behandlingene gi skrapeskader pga a store partikler eller allergi. Man brukte honning og kanel før, men det er nok en av de dårligere behandlingene, og man må helst ha flytende honning da for øyet iallefall og ta lite eller hopper over kanelen. Tror jeg ville forsøkt løksaft eller løkavkok istedet, bare det ikke er så konsentrert at det begynner å svi, selv om jeg aldri har hørt om noen som har brukt det i øyet før.
Gjest Reproductivist Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 (endret) dobbelpost Endret 13. mai 2011 av Reproductivist
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #8 Skrevet 13. mai 2011 Kjøp saltvannsdråper og drypp i øyet! Da skyller du bort evt rusk og rask som måtte ha satt seg på øyet og lindrer irritasjon og tørrhet. Jeg klarte til og med å bli kvitt en øyebetennelse ved å dryppe hyppig med sånne saltvannsdråper (fikk ikke time hos lege fordi jeg ikke hadde fastlege på det senteret jeg henvendte meg til, og ble anbefalt å prøve saltvannsdråper). Jeg opplevde forøvrig at en øyebetennelse begynte med irritasjon på øyet som lignet følelsen av å ha rusk på øyet, så det kan jo likevel være begynnelsen på en øyebetennelse. Prøv saltvann først, og gå til lege dersom det ikke bedrer seg i løpet av noen dager.
Sissan9 Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Vask med kald kamillete, sørg for å få dråper inn på øyet. Betennelsesdempende og beroligende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå