AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Problemet mitt er at jeg svetter så mye, og det kan noen ganger bli flaut. Veit at det er bra siden man svetter ut avfallsstoffer, men... Bygger meg opp igjen fra kyssesyken, trener to ganger i uka nå og går til skolen. Er ikke noe problem når jeg sitter stille (tenkte kanskje noen har det problemet også), men når jeg f.eks. går til skolen med mange oppoverbakker kan jeg bli så varm at jeg blir våt i panna og rundt nesa. Så mye at det kommer dråper. Er spesielt det som er ille, siden det synes. Virker som det er verst rundt hårfestet, og når jeg trener kan det nesten se ut som jeg har tatt meg en dusj. Håret er jo VÅTT i hårfestet rundt hele hodet. Haha. Noen som har noe tips mot dette? Er ikke noe morsomt når man er nydusja og kommer til forelesning, og føler seg som en gris. Jeg sliter med det på ryggen, under armene, øverst på lårene, under puppene,rundt nakken og i fjeset. Har en sterk deodorant som jeg bruker under armene noen ganger, men blir vel litt sterkt i fjeset og håret, siden den er så sterk at jeg får sår under armene noen ganger. Noen som har noen gode råd til dette?
LynetmcQueen Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Det finnes noen tabletter som hjelper mot svette, Egazil. Snakk med legen din om dem.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 Jeg bruker stop24 som jeg kjøper på apoteket. De sterkere typene derifra har ikke hjulpet så lenge for meg, men stop24 virker godt på meg. Den fins i deodorant, spray og krem. Så jeg bruker deodorant og spray under armene, kremen i panna og ellers, mens jeg bruker sprayen på ryggen. Jeg er en av de som svetter selv om jeg sitter stille. Det som er fint med stop24 er at den svir ikke noe spesielt etter påføring, kan ikke huske den har svidd noen gang jeg har brukt den. Så det er jo verdt å prøve Ang. tabletter har jeg prøvd det og, men syns ikke det hjalp. Jeg vurderer operasjon, men.. Det har nå sine bivirkniger det og. Har lest at om man er riktig uheldig kan man få hengende øyelokk feks. Og det virker som at det er kun fra armhulene og opp det virker, så da er jeg jo like langt med ryggen. Dessuten skal jo svetten ut, så kanskje jeg blir mer plaget mellom lår, føtter og hender. Så jeg vet ikke, vet bare at det er utrolig plagsomt og grusomt.
Gjest Reproductivist Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 Noen som har noen gode råd til dette? Chili pepper o.l. og Salvia Officinalis (kryddersalvie/naturmedisin) internt. Tror alt med thujone kan brukes istedet for salvie, f eks barnåler, men noen er (dødelig) giftige (barlind), de er sterkere og smaker ikke så godt bestandig. Eller thuja-planter folk har i hagen, men ikke prøvd den.
sunrose4 Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 Det finnes noen tabletter som hjelper mot svette, Egazil. Snakk med legen din om dem. En time hos legen hørte veldig lurt ut. ellers bare noen kjerringråd. - gå litt tidligere til skolen enn du pleier, sånn at du kan få mulighet til å ta små pauser på veien. Og ta gjerne med en håndvifte drevet på batteri + en lommetørkel til å til ansiktet. - kan alltid være lurt å ha noe stående på skolen, sånn at du kan ta en tur på toalettet og freshe deg opp før forelesning - pass på å bruk lette klær som puster og hårband under trening osv.
Gjest döderlein Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Jeg bruker stop24 som jeg kjøper på apoteket. De sterkere typene derifra har ikke hjulpet så lenge for meg, men stop24 virker godt på meg. Den fins i deodorant, spray og krem. Så jeg bruker deodorant og spray under armene, kremen i panna og ellers, mens jeg bruker sprayen på ryggen. Jeg er en av de som svetter selv om jeg sitter stille. Det som er fint med stop24 er at den svir ikke noe spesielt etter påføring, kan ikke huske den har svidd noen gang jeg har brukt den. Så det er jo verdt å prøve Ang. tabletter har jeg prøvd det og, men syns ikke det hjalp. Jeg vurderer operasjon, men.. Det har nå sine bivirkniger det og. Har lest at om man er riktig uheldig kan man få hengende øyelokk feks. Og det virker som at det er kun fra armhulene og opp det virker, så da er jeg jo like langt med ryggen. Dessuten skal jo svetten ut, så kanskje jeg blir mer plaget mellom lår, føtter og hender. Så jeg vet ikke, vet bare at det er utrolig plagsomt og grusomt. Tusen takk for tipset, det skal jeg prøve! Ja, det er helt forferdelig. :/
Gjest döderlein Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 En time hos legen hørte veldig lurt ut. ellers bare noen kjerringråd. - gå litt tidligere til skolen enn du pleier, sånn at du kan få mulighet til å ta små pauser på veien. Og ta gjerne med en håndvifte drevet på batteri + en lommetørkel til å til ansiktet. - kan alltid være lurt å ha noe stående på skolen, sånn at du kan ta en tur på toalettet og freshe deg opp før forelesning - pass på å bruk lette klær som puster og hårband under trening osv. Føler ikke at det er sånt man skal plage legen med? Er ikke pauser det går på egentlig, for blir ikke sliten. Er bare det at det blir så varmt når jeg kommer inn, at jeg svetter da. Dessuten går jeg med noen på veien, virker jo kanskje litt rart om jeg alltid skal gå fem minutter før dem. :/ Hårbånd under trening er uaktuelt. Men svetter heldigvis ikke så mye på ryggen og sånt at det går igjennom klærne. Er mer den følelsen, for hater å ikke føle meg rein. Tviler på at jeg stinker noe særlig, håper iallefall ikke det...
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #8 Skrevet 12. september 2011 Jeg har brukt Stop 24 fra apoteket, og den fungerer ikke på meg. Prøvde noe som heter Lauga 25%, og den fungerte utrolig bra. Den får man også kjøpt på nettet. Tror det var www.lauga25.no.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #11 Skrevet 12. september 2011 Føler ikke at det er sånt man skal plage legen med? Er ikke pauser det går på egentlig, for blir ikke sliten. Er bare det at det blir så varmt når jeg kommer inn, at jeg svetter da. Dessuten går jeg med noen på veien, virker jo kanskje litt rart om jeg alltid skal gå fem minutter før dem. :/ Hårbånd under trening er uaktuelt. Men svetter heldigvis ikke så mye på ryggen og sånt at det går igjennom klærne. Er mer den følelsen, for hater å ikke føle meg rein. Tviler på at jeg stinker noe særlig, håper iallefall ikke det... GDAH! Det er så rart når noen akkurat har laget en tråd jeg har tenkt å lage. Sliter med det samme, beskrivelsen min av problemet er AKKURAT den samme som din (oppoverbakke, blir ikke sliten, svetten kommer idet jeg kommer inn osv.) Nå er det så ille at jeg må gå rett på toalettet når jeg kommer fram, og der må jeg sitte å tørke meg på de utsatte stedene i ca. 5-10 minutter. Hårfestet, panna, ved nesen og i nakken/på ryggen er verst. Under armene bruker jeg en antiperspirant fra Aco, så der klarer jeg å holde ting i sjakk. Men har ikke prøvd noe i ansiktet, og det er der jeg trenger mest hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #12 Skrevet 12. september 2011 Hei! Jeg ser du sier du ikke vil plage legen med svetteproblemet, men hvorfor ikke? Kan jo være greit å få sjekket at det ikke er noe alvorlig som forårsaker svetten? Ellers, jeg også sliter med svette, men i en litt annen variant enn deg, da jeg har svettetokter *sukk* Er veldig irriterende, da jeg akkurat som deg hater følelsen av å ikke føle meg ren, men min trøst er at en dyktig lege har tatt masse forskjellige prøver av meg, så jeg vet at det er ikke noen sykdom som forårsaker dette. Jeg bare er sånn.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2011 #13 Skrevet 12. september 2011 Jeg skal i slutten av september til legen med samme problem. Har tidligere sjekket stoffskiftet for å se om det var der problemet lå, men det var det ikke. Skal spørre etter disse egazil tablettene. Kan jo si fra her etter timen hva legen fåreslo
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2012 #15 Skrevet 16. juli 2012 Lauga 25% fungerer utrolig bra! JA!! Det gjør den Kjøpes på: http://www.lauga25.no :D
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #17 Skrevet 9. mars 2013 Åh, det her er som å lese om meg selv. Spesielt det noen sa om at de må sitte på toalettet i 5-10 min, bare for å tørke de verste stedene. Det er helt forferdelig. Jeg svetter så utrolig mye i ansiktet, i hodebunnen, på brystet, og HVERTFALL ryggen! Der er det helt ekstremt. Det var ille under armene før også, men nå bruker jeg noe som heter Aluminiumsklorid fra apoteket, utrolig sterke saker. Men det funker under armene. Det er for sterkt å bruke på ryggen og ansiktet, man kanskje jeg skal prøve å smøre stop24 i ansiktet. Kom gjerne med fler tips hvis noen har det! Anonym poster: 3bbb0b1d560906b45690590c36e10941
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå