Gå til innhold

Blender


Gjest Tjoms

Anbefalte innlegg

Gjest Tjoms

Jeg skal kjøpe ny blender, og står mellom disse to

http://www.lefdal.com/product/hus-hjem/kjokkenapparater/mikser-og-blender/BLX51/kenwood-blender

http://www.lefdal.com/product/hus-hjem/kjokkenapparater/mikser-og-blender/HR2094/philips-blender

Er det noen av dere som har erfaring med disse og kan komme med anbefalinger? Skal hovedsakelig brukes til smoothies og supper, men også til hakking av nøtter. Må være god på å blende isbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt den blenderen fra philips, og den var jeg ikke fornøyd med for å si det mildt. Den tålte lite, og hele greia ble knust da jeg skulle knuse isbiter med den. Men kan hende jeg fikk en "mandagsutgave" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Har hatt den blenderen fra philips, og den var jeg ikke fornøyd med for å si det mildt. Den tålte lite, og hele greia ble knust da jeg skulle knuse isbiter med den. Men kan hende jeg fikk en "mandagsutgave" :fnise:

Seriøst? Den som ble best i test og greier :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Den som ble best i test og greier :ler:

Haha, ble den best i test? Jeg leverte den inn, og fikk ny på garantien. Men valgte en annen i stedenfor. Men som sagt, jeg var sikkert veldig uheldig. Mmmm, fikk lyst på smoothie nå forresten :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Haha, ble den best i test? Jeg leverte den inn, og fikk ny på garantien. Men valgte en annen i stedenfor. Men som sagt, jeg var sikkert veldig uheldig. Mmmm, fikk lyst på smoothie nå forresten :sikle:

Har en helt OK blender nå, men den begynner å bli gammel og har jobbet for mye. Jeg koser meg med en grønn smoothie nå :)

Edit: men hvilken blender gikk du for i stedet? Fornøyd med den?

Endret av Tjoms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har den fra Philips. Kjøpte den fordi den ble best i test. Den knuser is og frosne jordbær fint. Har en eget isknuseknapp. Jeg har hatt min i et år eller to og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Jeg har den fra Philips. Kjøpte den fordi den ble best i test. Den knuser is og frosne jordbær fint. Har en eget isknuseknapp. Jeg har hatt min i et år eller to og er veldig fornøyd.

Blender den veldig godt? Jeg hadde den fra Wilfa på 1200 w, og den blendet utrolig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kitchenaid, phillips, kenwood osv er egentlig bare leketøy selv om...kitcenaid koster jo bare en drøy tusenlapp nå for tiden. Feks her: www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=600626

Skal du ha en skikkelig blender må du ha en Blendtec, men den koster nok desverre myye mer enn en tusenlapp...

Endret av Henkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Kitchenaid, phillips, kenwood osv er egentlig bare leketøy selv om...kitcenaid koster jo bare en drøy tusenlapp nå for tiden. Feks her: www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=600626

Skal du ha en skikkelig blender må du ha en Blendtec, men den koster nok desverre myye mer enn en tusenlapp...

Er klar over det. Har aller mest lyst på en Blendtec eller Vita-mix, men det tåler ikke budsjettet akkurat nå, så derfor må jeg finne noe annet. Vet at Helt Rå kafe i Oslo selger en vita-mix lignende blender til 3000, men aner ikke om den er like bra. Uansett uaktuellt akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blender den veldig godt? Jeg hadde den fra Wilfa på 1200 w, og den blendet utrolig dårlig.

Litt usikker på hva du mener med godt. Ingen problemer å få det helt jevnt ved bruk av frosne bær. Sleit litt i begynnelsen med f.eks. frosne jordbær, men har funnet ut teknikken som funker. Har først i jordbær og væske. Bruker den isknusefunksjonen. Hiver oppi resten av frukten og skjører vanlig smoothiesfunksjon. En av grunnene til at det ble trøbbel i starten var at jeg hadde forlite væske. Min smoothies blir noe ala tykk milkshake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...