Gjest Marregutt Skrevet 9. oktober 2011 #81 Skrevet 9. oktober 2011 Har ingen bilder, men har en Vestfold herrebunad, som min bestemor sydde til meg
otilie Skrevet 9. oktober 2011 #82 Skrevet 9. oktober 2011 (endret) orker ikke dra frem bunadene nå så fant bilde på google Men har Rondastakk http://cache.finn.no/mmo/2011/8/10/8/299/964/28_1452602500.jpg og ringerikebunad http://www.norskflid.no/fileshare/filarkivroot/Bunad/Buskerud/Ringerike/Ringeriksbunad/ringeriksbunad_helfigur.jpg Jeg syns ringeriksbunaden er så morsom, for det er broderinger av larver og rare insekter på den xD er ringeriksbunaden jeg bruker da. tror jeg har vokst fra rondastakken. men kommer hvertfall til å ta vare på den! rondastakken har mamma sydd. hun har sydd den bunaden til meg og søstra mi siden vi var bittesmå ringeriksbunaden har jeg arva fra mamma som arva fra mormor, som har brodert den. Mamma har brodert skjorta Og sølvet er også arva i noen generasjoner. Endret 9. oktober 2011 av otilie
Gjest Tekola Skrevet 2. mai 2012 #83 Skrevet 2. mai 2012 Jeg henter frem denne igjen, jeg! Elsker bunader! Men selv så valgte jeg meg en sagadrakt. Den er så fin! Mamma har sydd hele selv. Det finnes ikke en eneste maskinsøm på den! Men nå må jeg få lagt den ut litt og byttet deler av innerforet før jeg kan bruke den igjen. Men gleder meg veldig!
Gjest Bella111 Skrevet 2. mai 2012 #84 Skrevet 2. mai 2012 Jeg henter frem denne igjen, jeg! Elsker bunader! Men selv så valgte jeg meg en sagadrakt. Den er så fin! Mamma har sydd hele selv. Det finnes ikke en eneste maskinsøm på den! Men nå må jeg få lagt den ut litt og byttet deler av innerforet før jeg kan bruke den igjen. Men gleder meg veldig! den var utrolig fin!!! 1
mas Skrevet 2. mai 2012 #85 Skrevet 2. mai 2012 (endret) Usikker på om det er en "godkjent" bunad, men jeg har Lundebydrakt i svart (ikke meg på bildet) Fikk den til konfirmasjonen min Hadde jeg valgt i dag så hadde jeg nok enten valgt Gamle Valdresbunaden eller Vest Oppland tror jeg *lyst på alle sammen* Endret 2. mai 2012 av mas 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #86 Skrevet 2. mai 2012 Jeg henter frem denne igjen, jeg! Elsker bunader! Men selv så valgte jeg meg en sagadrakt. Den er så fin! Mamma har sydd hele selv. Det finnes ikke en eneste maskinsøm på den! Men nå må jeg få lagt den ut litt og byttet deler av innerforet før jeg kan bruke den igjen. Men gleder meg veldig! Stilig, men er det egentlig en bunad da? 1
Gjest Tekola Skrevet 2. mai 2012 #87 Skrevet 2. mai 2012 Stilig, men er det egentlig en bunad da? Det er en festdrakt, på lik linje med de andre draktene som er postet her i tråden . Så da regnet jeg med at det var greit?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #88 Skrevet 2. mai 2012 Synes ingen bunader er stygge, det som gjør en bunad stygg er i så fall måten den bæres på og at den ikke er tilpasset kroppen. Mange her som har postet personlige bilder i denne tråden skriver at den er komplett selv om endel sølv og annet utstyr mangler, også må dere rette dere opp i ryggen jenter. Og hvor er silketørklene deres? De aller fleste bunader skal ha silketørkle!! 1
Gjest boblebrus Skrevet 2. mai 2012 #90 Skrevet 2. mai 2012 Jeg har hvit lundebydrakt (ikke meg på bildet). Fikk den til konfirmasjonen, og har fått mange komplimenter for den. Selv kaller jeg den bare "bløtkaka" da den har rosa "marsipanroser" over hele og brun "sjokoladedekor" nederst Denne festdrakten knyttes til både Solør-Odal (der bestemoren min kommer fra) og Vest-Oppland (dit jeg skal flytte til høsten, så sånnsett er den knyttet til både fortid og fremtid ) Sydama som broderte har vært knallflink, jeg er veldig fornøyd!
Illicitus Skrevet 2. mai 2012 #91 Skrevet 2. mai 2012 http://norskebunader.no/files/2011/11/Untitled-58.png Jeg har den svarte varianten 1
Lexington Skrevet 2. mai 2012 #92 Skrevet 2. mai 2012 Jeg har to bunader, en jeg fikk til konfirmasjonen og en jeg har arvet. Den gamle valdresbunaden: Og en rogalandsbunad: Har i tillegg en rutastakk fra Valdres jeg hadde da jeg var liten som min lille niese skal få låne noen år, og som jeg kan gi videre hvis jeg får en datter en dag:
^^Belle^^ Skrevet 2. mai 2012 #93 Skrevet 2. mai 2012 Jeg har ENDELIG fått meg sognebunad. Har hatt lyst på det siden jeg ble konfirmert, men fikk ikke lov av mamma til å få den (selv om bestemor altså er fra Sogn). Men i fjor var jeg så heldig å arve bestemor sin og jeg elsker den! Det var dødsvanskelig å finne en som er akkurat lik min, så her blir det noen linker. Sognebunad, men med brokadevest i svart og grønn silkeskjorte (heldigvis uten den heslige luen ). Egentlig synes jeg at den hvite skjorten med sorte broderier på er finere, men bestemor har alltid gått med den grønne skjorten, og da vil jeg det også. Blir litt mer spesielt da synes jeg. (Fikk Jelsabunadfra Rogaland til konfirmasjonen, bare med svart brokadevest og skinnbelte uten støler) 1
hakunamatata Skrevet 2. mai 2012 #94 Skrevet 2. mai 2012 Jeg har Østfoldbunad (den grønne). Det er den gamle mamma sin som jeg fikk til konfirmasjonen min. Synes ikke den er så fin egentlig, og ikke sitter den så fint på meg heller for jeg har så små pupper. De som sydde den inn for meg lot det være litt plass i brystet for jeg skulle vist vokse inn i den. Men neida.. Sjalet og vesken er brodert av tanten til mamma. Har kyse og "jakke" til også, men bruker ikke kysen. Mamma giftet seg i bunaden også, så jeg er veldig glad i den
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #95 Skrevet 2. mai 2012 Jeg har denne vestfoldbunaden (ikke meg på bildet)
Gjest Søgni Skrevet 2. mai 2012 #96 Skrevet 2. mai 2012 (endret) Jeg har Nordmørsbunaden, og jeg måtte slite litt for å finne et bilde av den varianten jeg har på nett, så bildet er kanskje litt dårlig. Det er iallefall den til venstre på bildet. Varianten min har svart stakk og rosa vest, vesten ser nok litt rødere ut på bildet enn den er i virkeligheten. Omtrent hele bunaden og skjorta er sydd, brodert og montert av ulike familiemedlemmer, noe jeg synes er ekstra stas. Jeg fikk den til konfirmasjonen. Jeg blir bare mer og mer glad i den, og synes den er veldig fin. Endret 2. mai 2012 av Søgni
belle_ Skrevet 2. mai 2012 #97 Skrevet 2. mai 2012 Jeg har Sunnmørsbunad (ørskog), i svart. Er kjempefornøyd med den. http://sunnmore.bunad.embroiderycentral.biz/
hekta Skrevet 2. mai 2012 #98 Skrevet 2. mai 2012 Selvfølgelig ser bunaden din best ut på deg! Men det er mye stygge bilder av bunader på nettet. På denne siden kan vel bildene best beskrives som tacky! :skratte:
Gjest bazibaz Skrevet 2. mai 2012 #100 Skrevet 2. mai 2012 Jeg har lofotbunad, som mamma har brodert selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå