Gå til innhold

Køkultur


Gulphild

Anbefalte innlegg

Jeg liker at man oppfører seg noenlunde greit i det offentlige rom, som at man respekterer at man stiller seg bak den som står foran i køen. Min erfaring er at hvis jeg stiller meg bak, så kommer det ofte opp en på siden, slik at det blir mer en slags kø hvor det står tre stk i bredden.

Jeg personlig blir flau over slik oppførsel. Man må jo ha visse normer for at ting skal fungere litt smidigere i samfunnet. Hvorfor ikke bare stille seg bak meg, og dermed opprettholde en roligere stemning?

Jeg blir stresset når slikt skjer, pluss at jeg blir litt lei meg på vegne av menneskeheten. Skjønner bare ikke hvorfor vi kan holde en kø hvor folk slipper å stresse? Jeg er ikke av typen som dytter meg frem heller.

Kanskje jeg får pepper nå, og jeg mener ikke at det *alltid* er sånn, men det hender.

Hva synes dere?

(ps, har skrevet innlegget fra mobil)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Leonidene

På matbutikker trur eg folk gjør det mest i tilfelle noen åpner kassa ved siden av slik at de kan hoppe over dit og bli først i køen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket det senest i går, det var på ettermiddagen og jeg skulle ta bussen hjem og en barnehage hadde plassert seg slik at de kunne gå først inn på bussen som kom kjørende rett etter at jeg kom til holdeplassen. Jeg stiller meg i "respektfull" avstand til litt småbråkete barn og regner med å gå på rett etter dem. Plutselig kommer det en voksen dame mellom oss, da ble jeg veldig forfjamset. Jeg var jo klar til å gå inn på bussen. Vel, kunne ikke si noe, men synes det var litt rart, for det var litt trangt akkurat der med busskurvegg og et tre plassert litt i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uglefot

Køkulturen her til lands er rævva! Opplevde engang da jeg stod i kø at en bitteliten 200år gammel dame kom snikende inn fra venstre og overså meg totalt,sånt liker jeg ikke.200 år eller kong Harald-still deg i kø! Om man SPØR om å få komme forbi meg,den er grei,da skal du få slippe forbi :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde noe lignende på Deli.

Jeg sto i en kø, også gikk ei dame bort til en stengt kasse. Det tok sin tid før hun forsto at kassa var stengt. Da stilte hun seg ved siden av meg, og det enda det sto folk bak meg. Hun sneik så innmari med vilje. Sånt er så frekt.

Jeg angrer på at jeg ikke sa noe... Hun kunne da bare ha spurt.

Endret av Hu derre_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sjokkert hvor høfflige folk er i forhold til kø når jeg reiser utenlands!

Vi fra Norge er litt for glad i å tenke på oss selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge er ett land fullt av pushovers og frekke folk som utnytter dette til sin fordel.

Noe satt på spissen, men det ligger litt sannhet i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...