AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Er leamus er vanlig reaksjon på stress og det å for eksempel være til bråkete folk. Folk som kan få lyst til å snakke om det teitest du gjorde for eksempel. Eller at folk begynner å le, og gjør narr av deg. Altså usiviliserte folk. Jeg kan også bli 'dritengstelig' for å være til gamle onkler og bestemor, hvis de vil drikke kaffe meed meg, og snakke om typisk: 'for 100 år siden så var det mye verre med tannlege' for eksempel. Og utsagn som, 'vi kan være glad vi har det så bra som vi har det'. Jeg vet at folk som jobber i kassa kan få leamus i øyenbrynet etter en dag. Men hvis jeg får leamus av folk, så er det best å gå bort, eller forlate festen eller kaffepartyet synes jeg.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Du har svaret selv ettersom du "ser" noe av det samme med folk i serviceyrker, altså slutt å gå på akkord med deg selv for andres skyld.
Næjøss Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Jeg må få spørre, hva er det egentlig du vil fram til med denne tråden? Var det et spørsmål eller prøver duå poengtere noe?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Jeg får leamus av situasjoner jeg oppfatter som ubehagelig, og lurer på om andre også kan ha det slik, eller om jeg er den eneste. Jeg liker for eksempel ikke at folk snakker om pinlige øyeblikk. Jeg tror leamus kan være en reaksjon på stress. Andre kan bli sinte og sure, og det er en annen type reaksjon. Altså først å bli latterliggjort eller stressa av noen (leamus), for så å kjefte tilbake eller få lyst til å 'klebbe til' de som latterliggjør i ansiktet. Det beste er vel å gå i slike situasjoner, forlate en dårlig fest for eksempel, eller forklare at jeg ikke finer meg i å bli snakk nedverdigende om. Det var ikke meningen å rakke ned på et å jobbe i kassa, eller serviceyrke. Men de som jobber med dataskjerm, har det veldig statisk til øynene, og kan på den måten få leamus, da musklene ikke får bevegd seg på en naturlig måte. Jeg tenkte jeg kunne få tips om hva som frembringer leamus.
Næjøss Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 Jeg vet ikke hva som er vanlige triggere for leamus, men hvis du tror leamus blir fremkalt av stress. Så vil det jo variere veldig fra person til person, siden man blir stressa av forskjellige ting. Jeg får selv leamus veldig ofte. Men har aldri opplevd det i en stressa sammenheng. Om morgenen når jeg nettopp har stått opp får jeg ofte leamus. Eller mens jeg spiser eller kjører bil. Så jeg er personlig ikke så sikker på at det kommer av stress. Ikke at det heller kommer av å oppleve ubehagelige situasjoner.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 Jeg har også leamus i leggene noen ganger, eller av og til. Jeg var i så utrolig god form, men så hadde jeg ikke tid og nedprioriterte trening. Har leamus av og til nå. Kan det bli bra med jevn trening? Noen som vet eller har tips kanskje?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå