Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

for noen dager siden kjøpte jeg en schwartzkopf hårbleking for å bleke underhåret (har manic panic i lilla og blått som jeg skal farge det senere). jeg hadde hårblekingen i i omtrent tre kvarter, skylte det ut, tørket håret og det vistes nesten ikke i det hele tatt!

det jeg lurer på er hva gjorde jeg galt, og om jeg kan bleke det på nytt så fort som mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg heller ha fått en frisør til å se på det. Dersom du bruker for mye hjemmeblekning (over en kort periode), kan de resultere i at håret knekker og i verste fall begynner å dette av.

Skrevet

Hvilken hårfarge hadde du før du forsøkte å bleke håret? Hadde du naturlig eller farget hår? Hvilken styrke var det det på blekemiddelet? Fulgte du bruksanvisningen og påførte det i tørt hår?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har for mye farge i håret fra før så vil hjemmebleking gjøre lite, gå til frisør!

Gjest Ruccola
Skrevet

Hadde du farge i fra før, må du nok til med en avfarging før en hjemmebleking vil virke. Tror du kanskje må prate med en frisør.

Skrevet

Gå til frisør. Jeg hadde en lang periode med bleking for å få det lyst nok for litt over ett år siden - og det anbefaler jeg ingen! Håret mitt var i utgangspunktet tykt og fint, siden dette har det vært tynt fjon som ser pistrete og stygt ut. Kan ikke vente til alt vokser ut igjen! Så all min farging fra nå av skal skje hos frisør!

AnonymBruker
Skrevet

Gå til frisør. Jeg hadde en lang periode med bleking for å få det lyst nok for litt over ett år siden - og det anbefaler jeg ingen! Håret mitt var i utgangspunktet tykt og fint, siden dette har det vært tynt fjon som ser pistrete og stygt ut. Kan ikke vente til alt vokser ut igjen! Så all min farging fra nå av skal skje hos frisør!

Forskjell på farging og bleking ;)

Jeg farger håret mitt selv, og jeg setter også lyse striper på meg selv, men jeg har mørkt hår, og stripene blir da bare gylne, slik jeg vil ha dem, uten å måtte ha blandingen i håret unaturlig lenge.

Hadde jeg skulle hatt helt lyse striper som skulle vere hvite og ikke gule/oransje, hadde jeg gått til frisør. Det samme om jeg skulle bleke hele håret. Viss ikke måtte det sikkert stått i mitt mørke hår i evigheter for å bleke nok! Og DET sliter ;)

Jeg gjør en god nok jobb på mitt hår som det er nå, og det er ikke slitt. Farver det ca 4 ganger i året, og striper kanskje bare en eller to ganger.

Så gå til frisør og få tatt en avfarging om du har mørkt hår, eller gammel farge i håret ;)

Skrevet

Om blekingen ikke har virket i det hele tatt har den heller ikke gjort særlig mye skade, så jeg ville prøvd igjen. MEN, er du sikker på at det er bleking du har kjøpt? Poly blond serien har også to hårfarger, 10,1 og 10,2, disse er ikke bleking, vet mange tar feil og kjøper disse. Nå vet jeg ikke hvilken farge du har i håret fra før av, men jeg ville prøvd med L1+, påført i tørt hår og helt etter bruksanvisningen. Kanskje det blir bedre denne gangen? Er det bleking du har kjøpt (L1, L1+ eller L1++) og du har fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke kan det være noe galt med den pakken du har kjøpt, så prøv en gang til.

Og ang. bleking og avfarging, så er dette akkuat samme produktene, men i to ulike forpakninger. Ren og skjær taktikk fra produsentene, de fleste syns nemlig avfarging høres tryggere ut en bleking, selv om innholde er identisk ;) Samme gjelder avfarging og bleking man får hos frisøren, identisk innhold, men gjerne ulik form (vet en del har avfarging i sprayform f.eks.), noe selv ikke alle frisører er klar over. :fnise:

Skrevet

Dersom håret ditt er veldig mørkt, og du har farget, og farget, og farget flere ganger oppå hverandre (altså ikke bare tatt etterveksten), så kan det rett og slett være derfor. Da kan frisøren også slite med å få bleket håret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...