sequin Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 "For at forskerne skal vite hvilken student som spiser hva, skal lunsjbrettene merkes med en individuell strekkode." Jeg ser ikke helt hva de skal kartlegge, eller hva som kommer ut av denne kartleggingen, finne en statistikk over hvor mange barn som spiser sunt/dårlig?
Næjøss Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Det ville vell vært mer riktig å ikke tilby den usunne maten hvis målet er å bekjempe fedme? Atpåtil, er det ikke slik at det ikke er barna selv som legger maten på brettene? Sist jeg sjekket, så fikk de bare velge mellom forskjellige typer mat (hvis man kan kalle det mat) og der kantinedama la maten på brettet.
Chiyo Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 (endret) De prøver i alle fall å bekjempe fedme. Men om det er riktig måte vet jeg ikke. Jeg hadde ikke likte det om noen brukte et kamera til å registrere hvor mye mat jeg spiste, men samtidig har barn en tendens til å spise hva de vil om ingen er der til å passe på dem. Å ta vekk den usune maten kunne jo være en start. Jeg gikk på High School i Amerika og der hadde vi salat bar en gang i uken i tillegg til den normale maten som var hamburger, french fries, nachos osv. Alt dette nedlastet med fet dressing og cheese. Endret 12. mai 2011 av Chiyo
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå