Gå til innhold

Sunn mat/kake til bursdagsselskap.


Gjest Leonidene

Anbefalte innlegg

Gjest Leonidene

Eg har planer om å feire bursdagen min snart og skal ha ein del av familien på besøk. Eg har ingen ide om hva eg skal lage, så derfor henvender eg meg her :)

Mine "krav" er at det må være sunt, helst litt lettlagd og som ikkje tar evigheter å tilbrede. Eg har fleire i familien som ikkje bør spise for mye kaker og snop (hjerteoperert, har hatt tette blodårer, høgt kolesterol bl.a), de vil eg naturligvis ta hensyn til. Eg tenker på kake e.l, eventuelt noe "fingermat". Noen som har noen gode ideer og oppskrifter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en kjempegod sjokoladekake en dag, men jeg kan ikke huske hvor oppskriften kom fra. Uansett så var den bakt med 70% sjokolade, så den var ganske mektig. Jeg kan tenke meg at den ville vært ekstra god hvis den ble servert med bringebær og litt krem, den nye fra Tine med litt vanilje er vel lettere enn vanlig kremfløte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktsalat er en god dessert uten plenty med sukker. Server vispet kremfløte til, gjerne med litt vaniljesukker eller helst ekte vanilje i. De som vil styrer bare unna det tilbehøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lefseruller med røkelaks eller spekeskinke er jo godt. Brucceta også. På kakesiden er ikke gulrotkake så ille, du trenger ikke tilsette like mye sukker og olje som det står i oppskriften for at det skal bli godt. Det går f.eks an å tilsette rosiner, hakkede, tørkede aprikoser e.l for søt smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktsalat er en god dessert uten plenty med sukker. Server vispet kremfløte til, gjerne med litt vaniljesukker eller helst ekte vanilje i. De som vil styrer bare unna det tilbehøret.

Vaniljekesam er også godt til fruktsalat, og inneholder mindre fett enn kremfløte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...